Appelmoes slecht

Discussie in 'Voeding' gestart door M@r10e, 30 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. M@r10e

M@r10e Actief lid

16 nov 2009
    111
    0
    0
    Hoi iedereen,

Mijn dochter is een slechter eter daarom doen wij door het eten appelmoezs (anders eet ze echt niks). Is dit echt zo slecht

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ze zal toch moeten wennen aan de verschillende smaken. Anders eet ze straks met 18 nog steeds overal appelmoes bij ;)
    En appelmoes is toch ook gewoon zoete prut. Echt geen probleem voor een keertje, maar voor elke dag misschien wel iets teveel suikers.

Eet ze echt zo slecht? Mijn jochie heeft ook in periodes slecht gegeten, en vooral rond de 2 flink gemuit met eten. Ik was daar erg makkelijk in: hij lustte het eerder wel, heeft geen fysiek probleem(keelpijn), dus kan hij het wel eten. Zo at hij thuis amper 2 happen boterham, en op het KDV 2 hele sneetjes. Dan heeft hij bij mij thuis pech. Eet hij niet meer, dan niet. Volgende maaltijd wel weer genoeg op tafel om je honger te stillen.

's avonds kreeg hij gewoon een bordje voor zijn neus. At hij niks of weinig (puur uit dwarsheid), zette ik een bordje in de koelkast en als hij dan kwam zeuren om eten, gaf ik hem eerst dat bordje. En moest hij minimaal 3 happen eten.

Die fases hebben hier niet lang geduurd. Maar moet wel zeggen dat het wel duidelijk was dat er fysiek niks mis was, omdat hij bij de oppas wel prima at..

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Appelmoes zonder suiker is helemaal niet slecht maar je kindje leert niet gevarieerd eten, leert geen smaken kennen en leert aan dat alles de smaak van appelmoes heeft. Dat is erg jammer want eten en smaken onderscheiden zijn één van de leuke dingen van leven. Door overal appelmoes op, over en bij te doen krijgt een kind niet de kans om te leren eten en wordt het een lastige eter (vaak)...
    Slecht eten is gewoon voor peuters, accepteerd dit en laat de appelmoes voor wat het is (gepureerde appel en dat mag ... soms)

4. adi

adi Niet meer actief

Wat is slecht?

Ik zou mijn kind echt niet aanleren dat gepureerde appel een vast onderdeel is van het avondeten. En in hoeverre eet ze slecht?
    Meeste dreumessen en peuters eten weinig, vooral met avondeten. Mijn dochter heeft vanavond hele 2 happen op van haar eten. Tja, so be it. Ik ga haar aardappels en vlees echt niet zoet maken om het erin te krijgen.

5. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    Is idd wel een minder geschikte manier als je ze al aan de smaken wil laten wennen maar als het nu even 'nodig' is omdat ze anders niet genoeg eet zou ik het denk ik ook wel doen hoor.
    En dan eventueel steeds minder?
    En in appelmoes kan heel veel suiker zitten volgens mij, daar wel ff op letten misschien
    Succes met je meissie!

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.232
    7.278
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben destijds wel appelmoes gebruikt, maar dan ernaast. Moest ze eerst een hap broccoli nemen voordat ze een hap appelmoes mocht. Dat werkte voor ons prima op die leeftijd.

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier eten we regelmatig appelmoes zonder toegevoegde suikers bij het eten of krijgt ze als toetje.
    Maar ze heeft hier eerst goed leren eten en ze krijgt het niet dagelijks. Verder eet ze eigenlijk altijd goed, ook zonder appelmoes.

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik ga er geen waardeoordeel over geven of het slecht of goed is.

Ik vind wel dat je met appelmoes of ketchup overal overheen de oorspronkelijke smaak van eten verbloemt.

Mijn zoontje heeft echt zo weinig gegeten van 18 tot 24 maanden en eet nu weer met smaak. Ik ga geen happen tellen, maar soms zijn het er meer en soms minder.

Probeer maar gewoon eten te geven en maak je vooral geen zorgen als je kind het verder goed doet!

Oh, ik maak trouwens wel eens appelmoes (compote zonder suiker) bij ouderwets lekkere kip met gebakken aardappeltjes en broccoli of boontjes ofzo, maar dan naast de rest niet eroverheen.

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier idd er ook naast. Dan dipt ze er stukjes vlees of groente in. Of bij de patat. Ze vindt het geweldig.
    Als ik het niet op tafel heb staan, eet ze ook prima. Als het er wel staat, wil ze het hebben haha.

10. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Onze oudste krijgt ook appelmoes bij zijn eten. Het is weliswaar eigen gemaakte appelmoes uit eigen tuin zonder toegevoegde suiker. Ook krijgt hij het erbij en er niet overheen. Over het algemeen dompelt ie af en toe een stukje aardappel in zijn appelmoes, maar vlees en groentes eet hij sowieso zonder appelmoes en steeds vaker merk ik dat hij zijn aardappeltjes aan het oppeuzelen is zonder de appelmoes.

11. zogelukkig

Wij dippen onze gebakken aardappeltjes altijd in een klodder griekse yoghurt en laatst prikte zl kip aan zijn vork en ging die in de yoghurt dippen. Ja, dat kan je dan misschien ook als sausje zien, ik weet niet, maar appelmoes overal overheen, nee. Ik ken een volwassen persoon die alleen groente lust als er appelmoes overheen zit, dat is toch bizar?

12. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Ik zal je het sterker vertellen, ik eet mijn aardappelen alleen maar met appelmoes er overheen (jus lust ik niet en droog vind ik ze ook niet lekker) :). Maar ach, elke gek heeft zo z'n gebrek :D
    Terwijl er bij ons thuis altijd "gewoon" aardappelen met jus werd gegeten, het is mij dus niet aangeleerd of zo.

13. zogelukkig

Gekookte of gebakken aardappelen?
    Gekookte lust ik ook niet graag. Ik eet ze ongeveer 1x per maand, maar dan wel een nieuw aardappeltje, geen kruimig geval.

14. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Gekookt. Bij gebakken aardappelen eet ik dan weer geen appelmoes. Het liefst zou ik ook zo min mogelijk gekookte aardappelen eten, maar mijn man is daar nogal dol op en aangezien hij kookt...;)

15. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Wij kregen vroeger ook altijd appelmoes en mn broertjes kunnen idd niet zonder.
    Wij hadden het eerst nooit maar vindt het toch wel erg lekker dus nu vaak wel in huis.
    Ik lust ook geen droge aardappels maar geef mij maar flink wat jus. Boter eet ik verder niet dus moet het toch wat compenseren.
    Danique krijgt wat boter of olijfolie bij gekookte aardappelen.

16. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Zelf heb ik het ook nog niet gedaan nu met bijde kinderen niet. Ik maak er voor al geen probleem van als ze echt niet willen eten ze eten echt wel als ze honger hebben.

Ook deze periode gaat weer over. En als je het toch doet doe het er dan naast zo als sommige al schreven. Door heen vind dat zelf altijd zo vies.

Hoe minder je je er druk over maakt hoe makkelijker je kinderen kunnen worden.

Zelf ben ik opgevoed met je moet eten wat de potschaft en niet zeuren ect ect nou ik ben een van de slechtste eters die er bestaan.

Lust voor al alleen alleboonsoorten de rest gruwel ik nog van omdat het altijd onder dwang gegeten moest worden dat is nog veel erger.:(

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ach, tja, ze ontwikkeld er niet echt smaak mee natuurlijk...of het goed is?
    Ik kan me het gegniffel herinneren toen vriendin van me vertelde dat haar man thuis nog steeds over AL het eten appelmoes kreeg thuis mij moeders. En dat het zoveel moeite kostte hem dat af te leren...

18. fafje

fafje Niet meer actief

ik lust dus aardappels in alle varianten heel graag, maar vind het oh zo extra lekker met appelmoes...

dat terwijl mn ouder appelmoes echt nooit als maniertje hebben hoeven gebruiken...tis gewoon mijN "mayo"...dat lust ik bijv niet graag...ook bij kip vin ik appelmoes zoo heerlijk..ja ik schaam mij hihihihi (ik heb speciaal voor mij van die kuipjes appelmoes in d koelkast) Maar heb het mn zoontje nog niet gegeven, dacht ookd at daar zoveel suiker in zat...en ik wil mijn verslaving niet overbrengen :D

19. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Ik heb ergens gelezen dat het juist heel goed is om dit zo te doen. Ze proeft alle dingen er toch wel doorheen, maar mag als ware gewoon wat voorzichtiger wennen van jou aan alle smaken. Je kunt het natuurlijk op de harde manier gaan doen en zo lekker met je kind ruzie maken, maar als dit vrede brengt en je kind eet gewoon goed daarmee en redelijk alle dingen, dan zou ik zeggen 'vrede op aarde' en de rest komt vanzelf!

Wat ik misschien wel zou overwegen is om zelf appelmoes te maken. DAt is gezonder en je kunt dan heel veel suiker weglaten of het afbouwen, zodat het niet allemaal zo zoet meer is.

20. Mayon

Mayon Niet meer actief

Ja ik ben ook opgevoed met elke dag (een schepje) appelmoes. Ik at hierdoor mijn vlees of gehakt, ik maakte een prak en in het midden kwam de appelmoes. Ah heerlijk mijn vader kon dat zo lekker voor me maken! Zo eet ik nog steeds het liefst.

Maar toen ik een paar maand geleden zag hoe dol DL op appelmoes was ben ik er radicaal van af gestapt ;) En dat was bést moelijk voor mij!! In het najaar ga ik wel weer zelf appelmoes maken, we plukken dan appels met zn allen in een boomgaard. Maar de potjes, nee bedankt ik ben er mee gestopt.

Deel Deze Pagina