Vanishing twin help!!!!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Icequeen87, Dec 12, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Icequeen87

Dec 12, 2013
    55
    0
    0
    Hoi ik vroeg me echt af of iemand me kan helpen en een klein beetje gerust kan stellen..
    Ik ben nu 8 weken zwanger en met de eerste echo zagen ze meteen een 2e vrucht zakje zitten maar zonder kloppend hartje ik heb sinds het begin al bloedverlies en lichte pijn in me buik de andere vrucht doet het tot nu toe goed maar afgelopen dinsdag ben ik opgenomen omdat ik hevig bloede op de echo Konden ze zien dat het andere zakje afgestoten is en zich nu een groot bloed stolsel in me baarmoeder heeft gevormd ze zijn bang dat als de bloedstolsels er uit komen de andere vrucht mee getrokken word en ik ze dus alle 2 verlies ik ben zo bang dat dat gebeurt wie heeft hier ervaring mee of kent iemand tot nu bloed ik nog steeds en heb nog geen buikpijn wie weet hoe groot de kans is dat het goed gaat met me andere vruchtje???

2. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

Sep 30, 2013
    2,234
    0
    0
    Ik heb zelf geen ervaring, maar mijn collega wel. Zelfde situatie, echter bleef die kleine wurm wel zitten. Een baby was dus inderdaad afgestoten en de tweede werd maanden later gezond geboren. Wel veel bloedverlies tijdens de zwangerschap en dat is al zo onzeker.

Ik hoop dat het voor jou ook goedkomt

Sterkte

3. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

Jan 21, 2013
    1,291
    192
    63
    Female
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    Mijn broer (nu inmiddels 28!) is er een van een tweeling... Ook bij mijn moeder zagen ze twee vrachtzakjes maar een niet levend!
    Mijn moeder heeft een bloeding gehad en mijn broer is gelukkig blijven zitten!

Ik hoop dat dit voor jou ook gebeurd! Succes!

4. Icequeen87

Dec 12, 2013
    55
    0
    0
    Bedankt voor jullie reactie ben echt bang dat de ene de andere mee neemt als die der uit gaat tot nu toe nog steeds bloedverlies maar geen buikpijn of stolsels of dingen moet volgende week woensdag terug komen in het ziekenhuis en heb gelukkig morgen middag een echo bij me verloskundige om te kijken of het hartje nog klopt van de ander heb meerderen verhalen gelezen waar het gewoon goed bij gaat maar in het ziekenhuis gaven ze me weinig hoop :s heb nog wel steeds pijnlijke tepels en af en toe duizelig en af en toe heel moe met vlagen heb vanaf het begin niet echt veel zwangerschap kwaaltjes gehad maar dat hoeft ook niet bij iedereen zo te gaan zegt de verloskundige maar af en toe zou ik wel willen dat ik het had dan weet ik tenminste zeker dat die ander der nog zit en het goed doet :s
    Ben zo bang om die andere ook te verliezen :(

5. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

Jun 14, 2013
    5,350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Ik heb bijna 3 maanden lang steeds een beetje gebloed bij de tweede daar zagen ze hetzelfde, eerste echo, 2 zakjes maar nog geen enkel kloppend hartje, dikke week later 1 kloppend hartje en een kleiner leeg zakje ernaast.

6. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

Sep 9, 2011
    1,729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    Meid... exact mijn verhaal!!

Ik dacht een miskraam gehad te hebben met 8a9 weken..! Echt enorme buikkrampen, erg veel bloed en ook 'het vruchtje' verloren!
    VK gebeld en kon langskomen.. bij de vk op de praktijk kon ze amper iets zien in mijn baarmoeder omdat deze VOL bloed zat!
    Doorgestuurd naar ziekenhuis.. en daar tussen al dat bloed ook een kloppend hartje gezien!
    Destijds zeiden ze ook tegen mij dat dit nog geen garantie was dat deze ook bleef zitten.. omdat al dat bloed wat we dus op de echo zagen er wel ook uit moest en de kans dus bestaat dat het andere kindje ook mee eruit komt!

Ik heb echt ontzettend gebloed tot week 13a14 ongeveer! en bij elke controle waarbij ik ook een echo kreeg zagen we dat het bloed minder werd in de baarmoeder.

Inmiddels ben ik nu over de 24 weken zwanger.. dus goddank is het kleine kloppende hartje blijven zitten!

Ik wens je heeeel veel sterkte en kracht want al die weken bloeden maken je erg onrustig en onzeker!!
    Maar blijf positief... en bedenk (zo denk ik dan...) dat je kindje de baarmoeder niet wilde delen en nu lekker alleen daar blijft zitten!

7. Icequeen87

Dec 12, 2013
    55
    0
    0
    Ik heb het vruchtje nog niet verloren maar bloed nog wel steeds maar niet echt buikkrampen wel beetje drukkend gevoel op me onder buik en af en toe steken maar is me eerste zwangerschap dus weet ook totaal niet wat normaal is of niet..
    Maar had je al die weken helder bloed verlies of donker?
    Heb afgelopen dinsdag in het ziekenhuis gelegen en volgende week woensdag pas weer daar gelukkig heb ik een hele fijne verloskundige en die belde vanochtend en vroeg of ik eventueel morgen een echo wou om te kijken naar het andere hartje of die het nog goed doet..
    Verlies nu net zoveel bloed als eerste/tweede dag van een menstruatie..
    Die onzekerheid maakt je inderdaad gek ik probeer zo rustig aan mogelijk te doen veel zitten en liggen zodat het bloedverlies beperkt blijft..

8. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

Feb 11, 2013
    1,753
    9
    38
    Female
    x
    Mijn moeder heeft dat ook gehad! Ook flink veel bloedverlies en de HA zei dat ze beiden kwijt was, maar een paar weken later in het ZH tóch nog een gezond kloppend hartje! En dat is mijn jongere zus! ;)

Liefs,

9. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

Aug 7, 2012
    4,828
    2,498
    113
    Female
    Zie mijn onderschrift..
    Met 7 weken en 8 weken 4dgn kloppende hartjes..
    Met 9 weken 5 dgn klopte het ene hartje niet meer!
    Ik heb geen bloed verlies gehad.. en ben het vruchtje ook niet verloren.. mijn lichaam ruimt het blijkbaar zelf op..
    Alles is en gaat goed met de andere beeb..
    Probeer positief te blijven hoor..

Knuffel

10. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

May 13, 2013
    1,081
    1,072
    113
    Hier min of meer hetzelfde; met 6 weken en 8 weken bloedingen gehad en zeer waarschijnlijk is dat ook een vanishing twin geweest. Ik wist niet dat ik zwanger was van een tweeling, maar na de bloedingen dacht de vk een tweede vruchtzakje te zien naast, gelukkig, een kloppend hartje! Nu ruim 20 weken zwanger, en behalve die twee bloedingen nergens "last" van gehad, het vruchtje is ook vanzelf door mijn lichaam afgebroken.
    Bloeden is erg vervelend en angstig, maar zolang je geen kramp hebt is het eigenlijk positief: het bloed moet er toch uit, als het eenmaal in je baarmoeder zit, en zolang je geen kramp hebt is volgens mij de kans vrij klein dat het goede vruchtje meekomt.

11. cinderella1978

cinderella1978 Actief lid

Oct 25, 2011
    359
    0
    0
    Bij mijn eerste zwangerschap bleek ik ook zwanger te zijn van een tweeling, ik kreeg met 8 weken een bloeding mocht meteen komen van de verloskundige ze hebben een echo gemaakt en daar was 1 kloppend hartje te zien maar verder niets dus ze denken dat het andere kindje er precies achter heeft gelegen, had met 9 weken mijn termijn echo en die hebben ze laten staan voor de geruststelling.
    Alles bleek goed te gaan maar ze wisten niet waar die bloeding vandaan kwam, met precies 12 weken ben ik 1 van de tweeling verloren had een hele hoop bloedverlies maar omdat ze maar 1 embryo hadden gezien dachten ze dat ik een gewone miskraam had gehad totdat ik een week later nog een echo moest laten maken om zeker te weten dat alles weg was.
    Toen bleek ik nog zwanger te zijn.
    Door dit hele gebeuren zijn mijn vliezen vroegtijdig gebroken (23 weken) en is onze dochter met 24+3 geboren, helaas hebben we 7,5 week later afscheid van haar moeten nemen door dubbele hersenvlies ontsteking.

Er werd mij toen verteld door de gynaecoloog die speciaal over vroeg geboortes gaat dat als de verloskundige praktijk me meteen naar een academisch ziekenhuis hadden gestuurd dat ze waarschijnlijk hadden kunnen voorkomen dat onze dochter op dat termijn geboren werd, want dan hadden ze me langdurig aan de antibiotica gezet om te voorkomen dat er ontsteking in mijn vliezen en placenta zou komen (dat was de oorzaak van het vroegtijdig breken van mijn vliezen).

Als je meer wil weten stuur dan even een pb.
    Ik hoop dat alles goed verloopt bij jou/jullie

12. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    1,453
    1
    0
    Een vriendin van mij heeft het ook gehad, tot 2 keer toe heeft ze veel bloed verloren, met name met 13 weken was het heel heftig! De artsen zeiden toen wel dat er een heel grote kans was dat het vruchtje mee zou komen, omdat haar lichaam de miskraam er echt aan het uitwerken was. Zij heeft nu echter toch een blakend gezond kind! Ik hoop dat het bij jou ook zo afloopt!

13. Icequeen87

Dec 12, 2013
    55
    0
    0
    Redelijk goed nieuws vandaag :) vannacht en vanochtend 2 grote stolsels verloren zo groot als een manderijn alle 2 schrok me kapot dus vanochtend verloskundige gebeld en echo gehad en de ene baby heeft zich veilig aan de andere kant genesteld is goed gegroeid en hartje klopt prima zit nog wel bloed en stolsels in me baarmoeder maar verloskundige zag het positief in omdat het bloed en stolsels voor de baarmoeder mond zitten en er langzaam uitkomen en de baby helemaal aan de andere kant zit nu :) bloed moet er toch uit dus blijft spannend maar ze zag het positief in zondag avond nog een controle echo dus ff paar daagjes aankijken heb nog steeds geen buikpijn gelukkig :)

14. wishfulthinking

Aug 7, 2012
    4,828
    2,498
    113
    Female
    #14 wishfulthinking, Dec 13, 2013
    Last edited: Dec 13, 2013
    hardstikke fijn zeg!
    nu proberen te genieten
    zoals ik al zei heb vertrouwen hoor;)

15. Icequeen87

Dec 12, 2013
    55
    0
    0

Ik zie dat je precies hetzelfde heb gehad? Hoe is het bij jou opgelost dan? Door je eigen lichaam of ook met bloeden?
    Gefeliciteerd met je zwangerschap en met je kleine meisje in je buik :)

16. wishfulthinking

Aug 7, 2012
    4,828
    2,498
    113
    Female
    ik had mijn verhaal een pagina ervoor al getypt;):p

17. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    Ik heb het ook gehad.
    Maar geen bloeding gehad.
    Op de echo van 10 wkn zagen ze een groot kindje en een iets kleinere zonder hartactie, het bleek dat die er na opmeten met 8,5 weken mee gestopt was. Het was al een echt mini mensje.
    De grotere werd steeds groter naarmate de tijd verstreek en de andere verdween langzaam.
    Als een "blauwe plek" die door je lichaam wordt opgenomen.
    Onze dochter is gezond geboren.
    Als ik haar nu zie lopen denk ik soms nog aan de andere.
    Hoe zou die eruit gezien hebben?
    Tja..., ontzettend blij met onze dochter en toch een af en toe een beetje gemis van haar tweeling broertje of zusje.
    Sterkte ermee!!!

18. Icequeen87

Dec 12, 2013
    55
    0
    0
    Kom net weer uit het ziekenhuis omdat ik giga weeën had bleek dat me lichaam echt de andere vruchtzak er uit wou hebben en stolsels na 4u lang echt weeën gehad te hebben vielen er stolsels uit ter grote van een vuist en de buikpijn was ook meteen weg kon geen vruchtzakje vinden gelijk verloskundige gebeld en die wou me vanavond om half 8 zien en kijken of die andere er nog zit omdat het zo heftig was met zoveel verkramping van de baarmoeder is die bang dat die andere ook is mee gekomen dus nu heeeeel erg hopen en zien vanavond als die kleine puk in me buik dit heeft overleefd geven we hem meteen op voor expeditie robinson... Laat het jullie wel weten (voor de gene die het willen weten) ga nu heel hard duimen en hopen..!!

19. Jantine

Jantine Bekend lid

May 8, 2011
    683
    2
    18
    NULL
    Wat heftig, ik hoop zo dat het goed zit met de andere puk! Ik duim voor jullie, sterkte.

20. wishfulthinking

Aug 7, 2012
    4,828
    2,498
    113
    Female
    ook ik duim mee.. heel veel s6 straks.. hopelijk is alles goed met de andere spruit

Share This Page