Zo moeilijk is dat niet hoor meid Je kan haar s morgens een flesje friso extra geven van 165(150+ 5) daarna kijken hoe ze het met flesjes doet van 135 (120+4) friso gewoon gemengd met extra en dan haar laatste flesje s avonds 165 friso extra en mocht ze dan toch s nachts komen voor een flesje kun je haar de hoeveelheid geven die je op de dag afgesnoept hebt daarbij als ze er iets overheen zou komen maakt dat niet zo heel veel uit hoor weet niet hoe het met de reflux zit, of ze veel spuugt? Als het mondjesmaat is en je er nu weinig tot geen last van hebt, kun je haar gewoon een flesje geven s nachts hoor, ze is nog maar net 3 mnd en heeft gewoon die voeding blijkbaar nodig Heeft ze niet zoveel last van het spugen maar jij meer omdat je meer moet wassen, maak je er dan niet al te druk om en bedenk dat er tig kinderen zijn wie last hebben van reflux, en die worden ook niet op dieet gezet Over die voedingen houd ze het die tijdstippen uit(4 uur ertussen) of moet je haar stil proberen te houden tot het tijdis? Je zou voor haar reflux (als je dat nog niet doet) ook iets jbpm aan de voeding toe kunnen voegen zodat ze niet zo veel terug geeft omdat de voeding dan wat dikker is . Hier had ik zo ongeveer hetzelfde met Zoë pasgeleden sliep ze een paar nachten achter elkaar tot ze 1x ;s nachts wakker werd, en ik haar een fles heb gegeven, en toen bleef ze steevast om 04.00 komen ongeacht of ik haar flesje met rijstebloem gaf als laatste fles om 23 uur Nu doe ik het zo dat ik Zoë niet wakker maak nadat ze de fles van pakweg 19.00-20.00 uur heeft gehad, dan slaapt ze tot zeg 02.45 03.45 (dus bijna 8 uur) ,maar zou ik haar om 23 uur wakker maken voor de fles in de hoop dat ze dan 8 uur slaapt kom ik van een koude kermis thuis ik zou haar als ik jou was gewoon niet meer wakker maken om 23 uur en dan kijken of ze om hetzelfde tijdstip snachts komt (vaak hebben ze toch die klok erin zitten) zodat je toch aan die 5 flessen totaal komt als je daar niet boven uit durft te komen, en ze het goed redt met die 4 . Met Zoë zit ik zo ongeveer op 6 flesjes per dag de nachtfles drinkt ze helemaal leeg (165) de ochtendfles krijgt ze 135 net als de rest van de flesjes, en de laatste fles (die van 19-20 uur) geef ik haar ook 165 maar dan volledig met friso extra (de andere flesjes friso extra gecombineerd met friso standaard..3 extra en 2 standaard voor de nacht en op de dag 2 om 2) Veel succes meid
Volgens mij is het juist niet goed om zoveel te rommelen met verschillende soorten voeding. Je kindje moet dan steeds weer wennen aan iets anders. Ik heb ook gemerkt dat het bijv. niks uitmaakte of hij een grotere fles kreeg 's avonds of gewoon de normale hoeveelheid. Rick sliep dan wel vanaf 8 weken door maar werd rond 5 à 6 maanden weer steeds wakker 's nachts. Toen ben ik hem overdag wel wat meer eten gaan geven. Maar ik kreeg ook als tip van het CB om de nachtvoeding af te bouwen. Je kunt dus proberen om steeds wat minder te geven 's nachts en bijv. meer water als schepjes. Bijv. 150 met 3 of 4 schepjes ipv 5. En dan steeds wat minder. Dit leek voor Rick ook goed te helpen en ineens sliep hij weer door.
Tis ook niet goed om te blijven rommelen met voeding, maar tis zeker in het begin als je flesvoeding geeft aankijken of de kleine de juiste voeding krijgt Ik heb zelf ook nutrilon forte gehad, en merkte bar weinig verschil met nutrilon standaard, vandaar dat ik gemengd over ben gegaan naar friso extra, en dat ik daar echt verschil mee merkte, de kleine was(is) veel rustiger zowel op de dag als savonds, dus tja hoe rot het ook is als je voeding hebt waarmee je merkt dat de kleine het er niet zo goed op doet tis wel zorg aan de moeder om te proberen te zorgen dat de kleine die voeding krijgt die het blijkbaar nodig heeft om lekker verzadigd te zijn . De kleine continue flessen te blijven geven omdat het honger heeft is ook niks Gr.smoekie
Ik heb onze dochter 2 dagen geleden na de voeding van 20.00 niet meer wakker gemaakt en ze slaapt nu van 20.30 tot 8.00. Ze gaf dit zelf al wel een beetje aan, moeilijk wakker te krijgen en moeilijker drinken de laatste voeding. En ik kom nu uit op 4 flessen, mocht van het cb gaan ophogen. Ze krijgt nu4 keer 200cc voeding, wil ze een keer een fles extra dan is dit ook geen probleem. Het is gewoon een lekker slaapkoppie en elk kindje is anders natuurlijk. Wanneer je hem nou eens na de 1 na laatste fles laat liggen, kijk eens wat er gebeurd?!? En heeft hij die 5e fles wel nodig dan komt hij hem wel halen hoor! Lizzie.
Madelon wek jij je kindje voor de voeding van 12.00 uur? Ik deed dit voor heen ook... laatste fles half 12 en dan kwam ze weer om een uur of 4..... op het moment dat ik de voeding van half 12 ging vervroegen sliep ze eigenlijk gelijk langer door en kwam ze pas om half 7 voor de volgende fles...(1e fles nieuwe dag dus)vaak als je ze rond dat late tijdstip wekt verstoor je ze... want ze zitten al in een diepere slaap.. Groetjes Jantina
Eureka! ik heb Quentin sinds 2 dagen een groentehapje gegeven (bloemkool) hij trok er geeneens een vies gezicht bij ,en hem niet meer wakker gemaakt voor de fles van 00.00 uur. en vanacht werd ik wakker,hij had honger en tot mij grote verbazing was het 5.30! dus hij heeft van 20.00 tot 5.30 doorgeslapen! ik heb een vreugde dansje in de keuken gemaakt! heb me in geen tijden zo uitgeslapen gevoeld! ik denk dat de friso helpt,er ging sowieso al meer tijd tussen de flessen zitten!
lizzie, een baby van 2 maanden mag toch nog niet op 4 flessen? ik zit ook met dat probleem, soms komt ze gewoon op vier uit omdat ze smorgens lang doorslaapt. maar men zegt dat dat echt nog niet mag
Ze is bijna 3 maanden maar dat klopt i.d. dat ze eigenlijk nog op 5 flessen moet zitten. Maar ik kan het er moeilijk in proppen. Ze is overdag actief, vrolijk en allert en als ze echt honger of dorst is komt ze wel. Heb overlegt met het cb en zei zagen er geen probleem in. EN als ze om een extra voeding vraagt krijgt ze deze uiteraard! Misschien is het tijdelijk omdat ze midden in een sprongetje zit. We zien het wel. Ga me niet meer druk maken om verplicht en moeten, ze geeft het zelf wel aan. De bv ging ook altijd op haar verzoek. Doe het met de fles ook maar! Mamamadelon en Quentin
n ou vanacht was het weer 01.00 uur en daarna 05.00 uur. niets hielp,meneer bleef maar huilen,dus we zijn weer terug bij af.
ach terug bij af... Ymke is afgelopen week begonnen met doorslapen, maar dat lukt haar nog niet elke nacht. Ze is 3 keer wakker geworden rond 4 uur en 3 keer pas rond 8 uur. Ik hou gewoon goede hoop, al is ze wel een stuk jonger.
Mamamadelon, Het hoeft natuurlijk niet meteen goed te gaan maar het is wel k*t als je je hoop er op gevestigd hebt dat het goed zal gaan. Knuf.
Ik herken het hoor mamamadelon. Julia sliep ook een keer door met 4 maanden en daarna niet meer ! Nu komt ze gelukkig alleen nog maar voor een speentje een aantal keer. Dus het komt vanzelf !
ja ik heb me er maar bij neergelegd. en als ik erg moe ben knap ik smiddags gewoon een uiltje! 8) hij is wel helemaal gek op het bloemkool hapje,dus misschien dat dat iets gaat schelen.
Dat is inderdaad het beste wat je kan doen denk ik. Ik merk ook dat hoe meer ik ermee bezig ben en hoe meer ik het probeer te rekken of er op gefocust ben dat ze moet slapen, hoe vermoeiender het is. Als ze nu wakker wordt krijgt ze gewoon een fles, kunnen we daarna weer lekker verder slapen. Het doorslapen zal vast wel een keer vanzelf komen toch? Volgens mij kan je dat niet sturen of afdwingen. De vragen uit de omgeving vindt ik misschien wel het vervelends. Je gaat zo twijfelen of je het wel goed doet als je van die verbaasde blikken krijgt: slaapt ze nou nog niet door?
ja mirthe dat herken ik ook,vind sowieso dat het af en toe lastig is om niet te piekeren over of je kindje wel alles "goed"doet. vanacht heeft hij weer niet doorgeslapen,maar ach we zien wel. het voordeel van Friso extra is dat Quentin i.i.g geen diarree meer heeft,dat had hij wel van de nutrilon.