wanneer nou eindelijk eens doorslapen...of laten doorslapen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mamamadelon, 29 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meisje2000

meisje2000 Actief lid

18 mrt 2007
    199
    0
    0
    glastuinbouw
    friesland
    Ik kan er zelf niet over mee praten want mijn dochter slaapt al door vanaf dat ze 2 en een halve week is.

Maar een nicht van mij haar dochter en zoon sliepen dus niet gelijk door en weet je wat het probleem bij hun was?
    Ze gaf net als jou savonds een papfles.
    De rijstebloem.
    Toen zij daar mee gestopt was sliepen ze beide door.
    Ze zaten te vol en hadden krampjes waardoor ze op een bepaald tijdstip gewoon wakker werden van pijntjes.
    Ze heeft sindsdien de eerste fles met rijstebloem gedaan en de laatste een gewone fles en helemaal geen problemen meer.

Misschien is dit nog een optie voor je.
    Gewoon proberen de eerste en de laatste fles om te wisselen.
    Je weet het nooit en het kan (zeg niet dat het het doet) helpen.
    Mijn nicht heeft hier met beide van haar kinderen veel baat en rust van gehad.

2. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    nou heb ik hier ook al eens over nagedacht,dat door die rijstebloem de melk veel dikker is en daardoor zijn maagje meer uitgerekt raakt wat misschien pijn doet,of misschien heeft hij daardoor sneller honger.

ik zal het vnvnd eens proberen.

bedankt!

oja en ik wil de nachtvoeding minder aantrekkelijk maken maar dat word gedaan door minder poeder door de fles te doen toch? maar is de samenstelling van de fles dan niet verkeerd?

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.900
    113
    rijstebloem werkt hier ook alleen maar averechts. Geven we dat door zijn laatste flesje dan wordt hij nog eerder wakker en dan vaak huilend.

4. meisje2000

meisje2000 Actief lid

18 mrt 2007
    199
    0
    0
    glastuinbouw
    friesland
    Zou je hem misschien snachts in plaats van melk niet een flesje water kunnen geven.
    Water vult ook en misschien dat hij er dan wat op uitgekeken raakt/
    Het is maar een idee hoor.

5. saartje7

saartje7 Bekend lid

29 okt 2006
    928
    0
    0
    schrijfster
    6th of October City, Egypte
    ooooh ik weet zoooo goed wat je voelt! hier hetzelfde, als Hamza eens een nacht doorsliep kreeg ik meteen hoop maar de volgende nacht was het dan weer feest. hier hielp niets, jammer genoeg. ik heb wel gemerkt dat de rijstebloem vaak tegenwerkt of helemaal niet werkt, dat was hier zo. ik heb hem een paar maanden rijstebloem door de fles gegeven, maar merkte dat het niets uithaalde en dus ben ik ermee gestopt. nu krijgt ie nog steeds gewoon een melkfles 's avonds.

het is zoooo irritant, en ik heb er 11 mnd mee getobd - maar het komt echt goed! geduld blijft de sleutel, al is het erg moeilijk om dat op te brengen als je zo moe bent!

6. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik zou juist niet de samenstelling minder gaan doen want dan geef je de kleine ook minder voeding mee voor de nacht die het juist zo hard nodig heeft….

Je “leert” er de kleine in ieder geval niet meer dat de voeding niet “lekker” is maar wel dat het sneller honger zal hebben omdat er minder voeding inzit….

Wbt die rijstebloem, tja bij het ene kind haalt het wel wat uit, en bij het andere kind niet….bij die andere 2 van mij hielp het wel om ze “door te laten slapen” maar bij Zoë niet, die heeft nog teveel een klok in haar lichaam zitten ongeacht welke voeding ze krijgt….

Ik maak haar ook niet meer wakker voor nog een fles omdat ze evengoed om hetzelfde tijdstip “komt” als ik haar niet wakker maak voor de late fles..dus een dikke of goed vullende fles heeft ze niet nodig….wel geef ik haar om 19-20 uur een fles met alleen maar friso extra erin ipv gemengd met friso normaal….

Je kunt in ieder geval niets anders dan geduld opbrengen en tja 1x per nacht je bed uit is toch ook niet zo’n ramp?

Hier krijgt ze om pakweg 19-20 uur de laatste fles en slaapt dan ongeveer tot een uurtje of 3 en dat zal steeds langer worden gisteravond sliep ze tot kwart voor 4 zo gaat het bij de meeste kinderen die op een gegeven moment toch meer slaap nodig hebben en dat ook nemen…daarbij maakt het vaak niet uit of je ze wakker maakt voor een late fles, door die “klok” die ze hebben komen ze vaak om het zelfde tijdstip tot ze een keer “doorslapen” en dan zie je vaak dat ze dat steeds vaker en vaker doen….

Geduld meid, komt vanzelf wel goed…..

7. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    gisteravond kreeg hij om 20.00 zijn laatste fles. hij werd om 23.00 even wakker lag een beetje te jammeren maar viel weer in slaap. en hij kwam pas weer om 04.00 uur.
    ik heb om 04.00 200ml gegev en met 2 schepjes friso en de rest rijstebloem en johannesbr.pitmeel.
    1 flesje is inderdaad niet erg hoor smoekie,je hebt gelijk!

8. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    het wakker maken om pakweg 23 uur is meestal omdat wij denken dat het "nodig" is, en blijkbaar is dat ook de reden geweest dat de kleine "ff wakker" werd, maar zoals je ziet slaapt de kleine evengoed "door" tot de volgende voeding...

je kan ook kijken wat er gebeurd als je langzaamaan het tijdstip iets kan opschroeven, dus bijv. niet om 20 maar om 20.30 kijken of hij dan om 04.30 komt en dan later misschien om 21.00 uur dat vond ik zelf altijd een mooie "tijd" om de laatste fles te geven....

ik probeer het nu ook en ga er van uit dat ze steeds iets langer zal gaan slapen, vorige week heeft ze een paar x 9 uur geslapen, maar de laatste paar avonden weer 7-7,5 uur maar omdat ik weet dat ze het "kan" ga zal ze vandaag of morgen heus wel weer naar die 9 uur gaan en dan niet eerder weer komen dan half 6 wat voor mij perfect uit komt omdat Ed zijn wekker dan afloopt, en ik haar direct kan wassen, aankleden, eten kan geven, weer terug naar bed, en zo de rest van de kids wakker maken etc. zodat ik haar pas hoef te pakken als we vertrekken, en ik haar bij mijn moeder pas weer de volgende fles hoef te geven... :D

je zal zien dat zo ineens uit het niets je 'sochtends wakker schrikt en je bedenkt dat je niet "geroepen" bent.... ;)

gr.smoekie

9. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Gisteren heeft Nova om 22 uur de fles gekregen. Om 2.30 uur begon ze een beetje te jammeren. Ik vond het nog iets te vroeg voor de fles en heb haar een speentje gegeven. Een kwartier later heeft mijn man nogmaals het speentje gegeven. Vanmorgen werd ik om half 6 wakker: ik had haar niet meer gehoord.
    Het was vandaag m'n eerste werkdag, dus ben er maar uit gegaan en me aangekleed en gegeten. Om tien voor zeven moest ik haar wakker maken. Super!
    Nou hopen dat ze het vannacht weer doet, maar ik ga er nog maar niet vanuit. Kan het alleen maar meevallen.

Deel Deze Pagina