Wanneer nou eindelijk langer slapen overdag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Deedee91, 14 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik heb nog eens even nagedacht/gelezen. En dat doet mij denken aan een gebrek aan prikkels. Als zij ergens anders is komen er meer prikkels binnen. Meer ook wat haar even bezig kan houden als zij even wakker wordt.

Dus misschien helpt het als je iets interessants bij haar legt. Of juist zorgt voor afwisseling met wat zij in bed heeft. Iets dat zij kan bestuderen of wat aan uit te vinden valt.

Sinds ik de muur behangen heb met glow in the dark sterren ging het slapen beter. Toen de meeste knuffels in de was moesten en zijn bed wat leger werd sliep hij weer iets minder makkelijk. Morgen gaat alles weer terug in zijn bed en vermoed ik dat het slapen overdag ook weer iets beter gaat.

2. cynthia1993

cynthia1993 Actief lid

9 aug 2016
    171
    0
    0
    Ik werk 18 uur en de rest ben ik bij mijn zoontje
    Texel
    Mijn zoontje was/is ook zo.
    Helemaal n t begin was het een drama. Nu is hij 9 maanden en gaat het overdag super.

Zijn eten is rons die periode anders gegaan en we waren minder bezig met vaste tijden. Dit gaf zoveel rust voor ons en voor hem. Dit was echt een omslag.

En als hij moe was kreeg hij nog wat fruit of melk. Lekker buikje vol en dan lekker slapen.

Van een kindje wat vanaf geboorte overdag niet slaapt of nauwelijks. .gingen we naar een kindje wat 3x 1.5 uur sliep. En nu 9 maanden en slaapt 2x een uurtje.

3. cynthia1993

cynthia1993 Actief lid

9 aug 2016
    171
    0
    0
    Ik werk 18 uur en de rest ben ik bij mijn zoontje
    Texel
    Hier is het juist andersom.. heel druk kind. Doet al super veel en gaat keihard. Die heeft soms juist rust nodig. Als we overdag teveel uitdagingen of dingen hebben gedaan. Dan is de nacht een hel. Hij is verhuisd van zijn kamer met kleur naar de logeerkamer die is wit. En slapen gaat een stuk beter. ( kan ook door de ruimte komen hij is 3x zo groot) maar het heeft echt heel erg geholpen met slapen

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.669
    5.707
    113
    Interessant ik ga het eens proberen! ik heb een muziek apparaatje dat aan gaat bij geluid. Met sterren en al.

5. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.669
    5.707
    113
    Even een update. Sinds ze kruipt vanaf maandag en ze steeds overal tegen aan staat slaapt ze stukken beter. ochtend een uur middag 1.5 u a 2 uur. Heel soms speen tussendoor. Hopelijk blijft dit zo :D

6. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Wat fijn!
    Hopelijk blijft dit zo. :)

7. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Jeujj wat fijn. Wellicht was het allemaal frustratie

8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.669
    5.707
    113
    Bedankt, Nu nog volhouden :p

Hopelijk bij jou zoontje ook snel beter mw pinguin! jij hebt het extra pittig met je dochter. Accepteren is uiteindelijk het beste maar vond het best lastig. Wel balen dat jou beide kids wat moeilijk zijn met slapen.

9. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Gaat hier ook iets beter. Dochter slaapt sinds een week Door (hoop voor altijd nu maar ben bang voor een fase) en zoonlief slaapt nu eindelijk zelf in, hoef ik alleen nog maar een paar keer snachts een speen te geven. Overdag maakt mij niet zoveel uit. Ja dat gejengel vind ik niet zo fijn. .. Maar gelukkig is hij ook vaak vrolijk

10. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    #30 conejita, 21 okt 2016
    Laatst bewerkt: 21 okt 2016
    Hier was de "oplossing": slaaptrainen. Honderd duizend keer terug leggen/ rug kloppen, terug in kamer lopen, net wat nodig is om te leren ( soms even laten huilen) en dan begreep hij wat de bedoeling was.
    Hij slaapt overdag nog maar heel weinig (maar is wel vrolijk), maar slaapt wel veel beter ' s nachts.
    Bij veel babies gaat het "vanzelf" beter, nou hier niet ;). Ik moet echt structuur toepassen en "trainen" , met veel liefde en geduld, en vooral altijd hetzelfde doen. Stug volhouden (in t begin soms wel 2 uur) maar het werkt wel! Hij protesteert nog steeds, maar das de aard vh beestje ;).
    Maar ik voelde bij hem dat ik hem dit moest leren. Missch is dat bij jou ook zo?

11. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.669
    5.707
    113

Bedankt voor je input! Wat goed dat jullie een manier gevonden hebben. Wij zijn nu ook aan het oefenen, vooral in de avond even laten huilen en niet steeds rennen voor de speen. Ze word nu best veel geholpen door ons. Vaak rolt ze op haar rug tijdens slapen en ze doet dan zo hulpeloos terwijl er niks aan de hand is. Nu laat ik haar even en ze slaapt dan toch snel verder.

Deel Deze Pagina