Ik heb afgelopen zaterdagochtend een smiley gehad op mijn cb ovulatie test en in de avond op een andere test 2 streepjes. Gewone dipsticks zijn dat. Nu gisteren rond 5 uur in de middag getest en bij de cb een rondje en de andere een heel licht streepje erbij. Ook dipsticks. Sinds zaterdagnacht en gisteren overdag wat zeurderig gevoel in mijn onderbuik dus ik dacht dat dat mijn eisprong was. Alleen nu vanmorgen weer getest en is mijn cb weer een rondje en de andere test nog dikkere strepen dan afgelopen zaterdag. Nu weet ik dus niet meer wanneer ik mijn eisprong heb en wanneer mijn LH piek is. Oh en net gekeken bij de streepjes van cb test die zijn wel beide donkerder. Maar ik snap er niks van. Dus ik heb net weer een nieuwe cb test gedaan de andere haperde wat dus vertrouwde het niet helemaal. En ja hoor deze geeft nu weer een knipperende smiley aan. Ik snap er nu werkelijk helemaal niks meer van. Volgens mijn app heb ik vandaag of morgen mijn eisprong maar omdat ik gisteren zo´n steken heb gevoeld en ook cervixslijm had verwacht ik hem toch gisteren gehad te hebben. Wij hebben dinsdagavond rond 22:30 voor de laatste keer gemeenschap gehad aangezien ik van woensdag tot gisteravond weg was. Dus de hoop dat het deze maand raak is is al klein maar goed dat ligt nu aan wanneer mijn eisprong is.
Ovulatietesten met ochtendurine zijn niet betrouwbaar, voor het ziekenhuis geldt tussen 10.00 en 16.00 of tussen 10.00 en 20.00 Je Lh piek kan tussen de 12 en 36 uur duren (reden dat je vaak 2x per dag test) , dus als je zaterdag middag positief hebt getest en vanmorgen weer kan het zijn dat je aan het eind van de piek zit. Als je met ochtendurine hebt getest krijg je dus een geconcentreerd restje van die piek en test je vals positief (zelfde kan gelden voor zaterdag ochtend als je met ochtendurine getest hebt) . Je ei springt na minimaal 24 uur vanaf het begin van de lh piek, maar het kan ook langer duren. Dus best een kans dat je gisteren de laatste groeipijn gevoeld hebt en dat je ei pas vandaag springt.
Oke maar ik moet er wel bij zeggen dat ik vrijdagavond/nacht alcohol heb gedronken dus weet niet zo goed of dat de test betrouwbaar is zaterdagochtend? En ja ik weet dat dat niet slim is. Dus heb ik zaterdagmiddag rond 17:00 nog een extra test gedaan met dipstick deze was ook positief. Maar wat ik zo raar vind is dat de smiley nu nog steeds knippert dit deed hij vrijdagochtend ook al en nu vandaag weer. En gisteren rond 17:00 waren de testen dus negatief. Als wij vanavond gemeenschap hebben maken we dan nog een kans om zwanger te worden deze maand of is dat te laat?
Heb zo juist weer een ovulatie test uitgevoerd van CB en nu weer een knipperende smiley. Dus ik verwacht dat mijn ovulatie later is als dat ik gedacht heb. Alleen is het zo vreemd dat ik zaterdag wel al een vaste smiley gehad heb en vrijdag ook al een knipperende smiley en gisteren helemaal niets.