Papfles voor peuter?

Discussie in 'Voeding' gestart door Life in Pink, 27 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hallo Allemaal,

I.v.m. het slechte eten van onze 19 maanden oude dochter, is ons geadviseerd haar voor het slapen gaan weer een papfles te gaan geven.

Ze heeft als baby wel opvolgmelkflessen met rijstebloem gehad die ze dronk, maar gewone melk met een beetje bambix erdoor wil ze niet.

Ze krijgt nu af en toe zo'n kant en klaar Pyjama papje van Nestle, maar nu we echt weer elke avond moeten gaan aanbieden en ze hem soms ook niet wil, vind ik dat toch vrij prijzig (en het is erg zoet).

Wat geven jullie je peuter nog voor een papfles? Mijn dochter drinkt al sinds ze 9 maanden is gewone melk, maar ben er nu over aan het denken om eventueel dreumesmelk te gaan aanbieden voor de papfles...

Graag hoor ik jullie 'recept'!

Groet Snoozie

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier wel een 'papfles', maar smorgens ipv savonds ;)! Hier willen de twee oudste namelijk smorgens geen boterham.

Wij geven ze 150cc water, 5 schepjes nutrilon ha2 en daarbij 2-3 schepjes bambix fijne granen. Dit drinken ze over het algemeen niet helemaal op overigens.

Liefs, Hanneke!

3. Life in Pink

Ah thanks, dus wel met opvolgmelk? Hier krijgt ze 's morgens gewoon pap uit een kommetje en vind dat heerlijk. Maar wil het 's avonds in de fles doen, omdat we een uur eerder al aan tafel zitten voor de maaltijd, anders lijkt het me zo onduidelijk voor haar om daarna dan weer aan tafel te gaan met een bordje pap....

Pff, wordt langzaam knetter van het slechte eten van mijn dochter, elke keer maar zo zoeken naar wat werkt maar nog steeds niet de goede draai gevonden...

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Sorry was gister avond na mijn antwoord naar bed gegaan ;)!

Maar idd wel met opvolgmelk. Wij willen namelijk geen koemelk geven (ja kunstvoeding is ook van koemelk idd maar flink bewerkt). Hier geven we dus altijd nog kunstvoeding smorgens en savonds ook een fles maar dan savond niets extra's erin. Verder waren (zijn niet echt meer naar mijn mening) ze altijd redelijk aan de kleine kant dus vonden (en vinden we nog) het wel prima om lekker nog wat kunstvoeding te blijven geven.

Of je de pap dus met kunstvoeding of met koemelk wil maken, ik denk zelf dat er niet heel erg veel verschil in zit. Maar voor mijn gevoel zit er in kunstvoeding wel meer voedingstoffen dan in koemelk.

Succes in ieder geval, hopelijk gaat ze toch binnenkort weer beter eten. En snap waarom je het liever in een fles geeft, anders zit ze de gehele avond haast aan tafel te eten ;)! En hier word de fles nog altijd lekker bij papa/mama liggend gedronken, heerlijk genieten voor iedereen :D!

Liefs, Hanneke!

5. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    hier 's morgens een papfles ( hij geniet er van en het is voor mij zoo makkelijk hihi)
    200 cc halfvolle melk en 6 schepjes bambix

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik vind voor het slapengaan een beetje een raar moment voor een kind van die leeftijd eerlijk gezegd.
    Als ze nu al gewone melk goed drinkt, dan zou ik niet terugvallen naar opvolgmelk.
    Zoek even verder, je hebt naast Nutrix en Bambix tegenwoordig heel veel andere soorten pappoeders, met allerhande smaakjes. Misschien dat dat beter smaakt. Maar ik zou het ook eerder in de ochtend geven, als lekker begin van de dag.

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Maar om savonds met een lekker volle buik te gaan slapen ivm het niet eten is savonds toch geen gekke tijd voor een fles/papfles? Tenminste, vind ik niet hoor :D! En naast dat wij het gewoon nog heerlijk knus en gezellig vinden savonds en de kids het heerlijk vinden, vinden wij het ook nog fijn dat er even wat extra's binnen zit zodat ze snachts in ieder geval (bijna) niet komen voor een voeding ;)!

8. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier tot 2 jaar een pap tuitbeker 's ochtends én 's avonds. Ze at verder op de dag weinig, dus dan maar pap... En wat wie er ook van vindt/vond....het zal me worst zijn. Als je een kindje hebt dat weinig eet zou ik niet weten waarom niet! Wij deden het met peutergroei melk, dit omdat gewone melk nog niet goed verdragen werd (kma). Met 2 jaar was het ineens niet meer nodig en ze heeft er ook nooit meer naar gevraagd.

9. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik geef s' avonds een fles opvolgmelk en ga daar voorlopig nog mee door. mijn zoon krijgt dit jaar( hij is pas 1 geworden) nog geen gewone melk. dat zal óf opvolgmelk óf peutermelk zijn. ik doe er geen pap in ( de papjes van nestle zitten bovendien heel veel suikers in waar ze weer slecht van in slaap kunnen raken als ze er gevoelig voor zijn). ik vind het ook niet vreemd om s' avonds nog wat te geven voor het slapen gaan. zo sluiten we hier de dag af en gaat hij rustig slapen. de andere 2 zijn er ook na ongeveer 2 jaar mee gestopt (vanzelf) dus ik verwacht ook nu geen problemen. ik trek me ook niet zoveel aan trouwens van wat "men" vind dat zou moeten. tegenwoordig moet er zoveel en zo snel. ik zou dus gewoon een flesje opvolgmelk of desnoods gewoon een flesje warme melk geven werkt lekker rustgevend en slaapverwekkend.hoeveel mensen drinken er s avonds geen beker warme melk als ze slecht slapen.

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ik zou denk ik van die peutermelk (is meestal ook goedkoper dan opvolg) nemen, opwarmen en Bambix er door doen.
    Van Bambix heb je bijv. ook avondpap met een smaakje, daar hoef je alleen water aan toe te voegen, zal vast goedkoper zijn dan al die losse pakjes.

11. Life in Pink

Bedankt allemaal! Toch nog heel wat peuters die ook nog lekker een papflesje krijgen!

@dirksmama, het is 's avonds op advies van de peuter-eetbegeleiding omdat mijn dochter zo slecht eet.

Ik zal eens rond gaan kijken in de schappen, nu zo met jullie tips, er zal vast iets tussen zit dat mijn dochter lekker vind!

Deel Deze Pagina