wanneer nou honger, zo onrustig gedrag aan de borst!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door 2jees, 19 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2jees

2jees Niet meer actief

hallo meiden,

Ik heb opzich een onrustige dochter, het vele huilen is wel minder geworden, de onrust nog niet. Voor de zekerheid ben ik op koemelk/eiwit/sojavrij dieet maat ik weet niet goed of dat wat helpt. Na ja het schaad ook niet.

Maar nu het volgende, ik weet niet goed wanneer mn dochter wil drinken. Als ze wakker wordt krijgt ze sowieso, maar soms is dat al heel snel en hoeft ze nog niet. Ze draait dan niet haar hoofd af of zo, maar gaat heel onrustig aanhappen en loslaten, continu weer. Als ik haar er af haal wordt ze boos, dan 'vliegt' ze er weer aan, volgende seconde weet los, enz. Heel vermoeiend. Ook s avonds/s nachts in bed doet ze dat tegenwoordig zo. Ik vermoed dat ze dan geen honger heeft, ze weet niet goed wat ze wil lijkt het.

Als ze wel echt hnger heeft, na een lange slaap of s ochtends, drinkt ze ookniet heel rustig. Veel draaien en met de handjes slaan. ik vind het voeden erg lastig zo. Waar zou dat aan kunnen liggen?

Toevoeging: Eerste paar weken had ik teveel melk en liep het zeg maar zo haar mond in. Veel verslikken en last er van. Dus gelukkig is het iets minder nu. Ze wekt de melk ook wel echt op, ze krijgt wel wat maar net of ze het vies vind ofzo?? iemand een idee?

2. Sopann

Sopann Niet meer actief

Het klinkt ook een beetje als zuigbehoefte. Heb je al eens een speen of pink geprobeerd? Als dat frustratie wekt zou je vermoeden dat ze óf bij je wil zijn of toch honger heeft.

Hier ook een kindje wat weinig moeite hoeft te doen voor zijn melk. Ik leg hem nu meerdere malen opnieuw aan dezelfde borst aan, ook als hij loslaat, om zo te leren dat hij voor dat laatste beetje moeite moet doen. Als er echt geen melk meer komt gaat hij trekken en wordt hij gefrustreerd.

3. 2jees

2jees Niet meer actief

Nee speen en pink heeft ze nooit gewild. Ze drinkt heel snel, een paar minuten. Ze trekt inderdaad als de borst leeg raakt, dan gaan we even spelen en voor de slaap de andere kant. Ik las net in een ander topic dat het moeheid zou kunne zijn?

4. 2jees

2jees Niet meer actief

En ik denk niet dat het is om bij me te willen zijn wat ze houd niet van op schoot ;) maar voordat ze gaat slapen huilt ze eerst dus ik wil uitsluiten dat het honger is, anders kon ik wel twee borsten doen, dan spelen en dan slapen.

5. Sopann

Sopann Niet meer actief

Lastig joh! En krampjes of dwarszittende boertjes?

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Misschien komt de tsr niet meer zo snel als ze zou willen?

7. 2jees

2jees Niet meer actief

TSR komt best snel, dat is het niet denk ik.

Krampjes, op het moment dat ze begint te drinken??

Of zou ik haar gewoon teveel aan bieden?

Net na de slaap heef ze 1 kant gehad en best goed gedronken. wel snel klaar en trekken toen het op was.
    Even spelen maar al snel huilen. Andere kant, dan dus dit gedrag weer.. Een paar slokken hooguit gehad.

8. Sopann

Sopann Niet meer actief

Meestal als T krampjes heeft wordt hij daardoor wakker. Dan lijkt het honger, omdat hij ook zoekt. Zodra hij aan de borst ligt is het een ware worsteling. Trekken, draaien, kaakklemmen. Als hij loslaat wil hij direct wel weer de borst en dan gebeurt er weer hetzelfde. Totdat er een dikke scheet komt ;) Het duurde echt even voordat we dat doorhadden.

Zelfde na de voeding. Meestal valt hij lekker in slaap, maar een half uur na de voeding weer wakker worden is weer zijn vertering. Het kan dan alleen maar opgelost worden met goede scheten of een flinke boer. Helaas kunnen we dat niet uit ze trekken ;)

9. 2jees

2jees Niet meer actief

ja dat onrustige gedoe is hier inderdaad ook vaak voor een dikke luier! maar die komt niet elke keer dus waarom ze verder dan zo onrustig drinkt.. Toch moeheid denk ik. Ze wil echt niks meer dan. Probeer nu maximaal een uur wakker aan te houden maar ze huilt alijd best veel voor ze in slaap valt :( dat vind ik niet leuk maar anders raakt ze nog meer overprikkeld!?

Deel Deze Pagina