eisprong voor LH piek??

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door boesje, 3 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boesje

boesje Bekend lid

9 aug 2008
    993
    0
    16
    Groningen
    Dag dames,

Ik ben benieuwd of jullie me hierbij kunnen helpen. Ik had afgelopen donderdag een positieve ovulatietest. Vrijdag wederom. Je zou denken dat ik dan vrijdag of zaterdag mijn eisprong heb maar FF geeft hem op donderdag aan. Donderdagochtend was hij nog negatief en om 5 uur 's middags was hij positief. Dan mag ik er toch vanuit gaan dat wanneer hij vrijdagochtend ook nog positief is hij na die tijd springt??

Ik snap namelijk niet dat mijn ei (volgens FF) voor de ovulatietest LH piek stijgt.

Wie begrijpt dit wel of heeft hier een verklaring voor??

Groetjes Boes

2. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    Hoi Boes,

ik denk dat je gelijk hebt en FF er naast zit deze maand. FF ziet de "stijging" van do op vrijdag als teken van ovulatie, wat op zich begrijpelijk is, maar wel gek, omdat je temperaturen van ervoor erg onregelmatig/ afwezig zijn. Het verbaasd me dat FF zelfs een O heeft aangegeven en niet op zijn minst heeft gestippellijnt. Ik zou zelf eigenlijk op het oog zo zeggen dat je ei zaterdag is geweest. Dat klopt met je testen en zo is ook de eerste dag dat je temp echt hoger is ook dan je hoge temperaturen in je eerste cyclus dagen. Maar ik denk aan je kaartje ook te zien dat je misschien niet heel netjes temperatuurt? Want het schommelt wel heel erg, of heb je dat altijd? Want zo is het zoiezo allemaal niet heel erg goed te zeggen obv je temperatuur.

Maar zondag is je temperatuur wel echt een stuk hoger en je kunt er denk ik wel vanuit gaan dat je ei dus in elk geval voor zondag gesprongen is (tenzij je temp natuurlijk weer zakt, officieel mag je nog niet van ovulatie uitgaan, maar pas na 3 dagen).

Succes ermee!

3. boesje

boesje Bekend lid

9 aug 2008
    993
    0
    16
    Groningen
    Hoi Vasca,

Dank voor je bericht. Tja, je zou inderdaad denken dat ik niet op hetzelfde tijdstip temp maar het tegendeel is waar :D
    Elke dag keurig om 07.00 uur. Het is erg raar dat mijn temp vanmorgen weer naar beneden is gegaan en dat FF er twee dikgedrukte strepen neerzet. Aan de hand van de ovu testen denk ik wel dat er een eisprong is geweest. Normaal gesproken is mijn temp. aan de rechterkant van de streep een stuk lager. Daarbij komt dat ik altijd zeer regelmatig ben. Het enige wat ik me nog bedenken kan is eventuele spanningen (ben bezig met onderzoeken in het ziekenhuis en heb net een HSG gehad). En in het weekend ben ik later (03.00) naar bed gegaan en heb ik de wekker gezet. Het aantal slaapuren is dan natuurlijk wel veel minder.

Ik heb in december ook zo'n soort kaartje gehad. Ik zal eens kijken of ik die hier krijgen kan want ik kan aan je schrijven merken dat je er verstand van hebt.

Thanx

4. boesje

boesje Bekend lid

9 aug 2008
    993
    0
    16
    Groningen
    Even kijken of dit zo lukt

5. boesje

boesje Bekend lid

9 aug 2008
    993
    0
    16
    Groningen
    Ach, ik bedoel natuurlijk dat mijn temperatuur aan de linkerkant normaal gesproken een stuk lager is....

6. Het kan wel hoor. Maar FF is natuurlijk zo dat het niet uitmaakt op welk tijdstip je ovulatietest positief is geweest, hetzij om 3 uur 's nachts of 11 uur 's avonds, dat is allemaal dezelfde dag nog. Maar op welke dag had je de donkerste streep op je ovulatietest, donderdag of vrijdag?
    Naar mijn idee klopt het gewoon, maar zou even je temp de komende dagen afwachten, dan valt er meer over te zeggen.

Deel Deze Pagina