Wij hebben een hond waardoor er in de kamer hondenspeeltjes liggen. Als onze dochter op de grond speelt ziet zij niet het verschil tussen haar speeltjes en die van de hond (logisch). Het gevolg is dus dat zij regelmatig een hondenspeeltje te pakken heeft en in haar mond stopt. Kan dit kwaad qua hygiëne etc? Ik pak het wel af en geef haar iets wat van haar is. Maar ik kan hier wel mee aan de gang blijven. Om een of andere reden zijn de hondenspeeltjes veel interessanter . Wat kan ik het beste doen? Blijven afpakken? Hondenspeeltjes wegleggen als zij aan het spelen is? Of gewoon laten doen? De hond geeft er niks om trouwens en blijft wel van haar speelgoed af. Zal wel anders ruiken ofzo.
Eigen speelgoed is altijd veel minder leuk als andere dingen. Het lijkt net zo te zijn als met afstandsbediening ed. Ik denk dat ik zou blijven afpakken...
Ze hebben wel eens onderzocht dat er op een gemiddeld vaatdoekje meer en ook meer schadelijke bacteriën zitten dan op de tong van een hond. Ik ben zelf opgegroeid met een hond naast me op het speelkleed, lijkt me achteraf ook best vies eigenlijk...al heb ik er niks aan overgehouden tot nu toe Maar ik snap je zorg, lijkt me ook niet fris. Zou het ook blijven afpakken, of de hondenspeeltjes buiten haar bereik houden. Moet de hond ook leren dat hij op één bepaalde plek met die speeltjes aan de gang kan, bijvoorbeeld in de gang.
Ook word er gezegd dat in een mond van mensen nog meer bacteriën zitten als in de mond van een hond. Vandaar dat een mensenbeet gevaarlijker is als een hondenbeet. Maar ik zou het ook niet echt een fris idee vinden hoor.
Tja. Onze hond hoort bij het gezin en heeft zijn speeltjes. Zoonlief en hond spelen vaak samen met de speeltjes van de hond. Ik was ze gewoon elke week uit? Hou je toch niet tegen.
Bedankt voor de reacties! Blijft lastig inderdaad. Als ik het vanuit haar kant bekijk zou ik ook niet snappen waarom ik wel het blauwe knuffeltje mag pakken maar niet de bruine...
Bouwen ze meteen goede weerstand op! Hier ook een hond en als ik er erg in heb pak ik het natuurlijk wel van haar af,maar maak me er verder niet erg druk om.
tsja, een hond likt natuurlijk wel aan zn aars en bijt daarna op zn speeltje, maar ach, goed voor de weerstand Ontkom je toch niet aan
Ik maak me ook niet zo druk om de bacterien. Dochter weet al wel een hele tijd welke speeltjes van de hond en welke van haar zijn. Vervolgens zit ze er toch aan om te laten zien aan mij dat ze iets van de hond heeft gevonden, ze het aan de hond wil geven of om ze in de mand van de hond te leggen. Ik laat ze dus in de woonkamer liggen, knuffels worden regelmatig gewassen en ander spul afgewassen. Kauwdingen leg ik wel hoog als ze samen op de grond zijn.
Hier delen ze alles. Ik was regelmatig in wasmashine speeltjes van hond. Hebben westie is niet erg vies zeg maar geen slijm op of zo. Maar dochter steekt ook niet alles in mond bijna niets. Enige wat haar geliefd is zachte kleine bal hihi doet ze in mond en zo kruipen net als hondje. Heeft het sinds 7mnd gedaan en nog niet ziek geworden of zo. Ik maak mij daar niet druk om hond mag oo op bank en mag likken in gezicht etc. We wassen hond elk keer na buiten geweest potjes en gezichtje Maar ene hond andere niet. Ik zie regelmatig erg vieze honden en slijm etc bleeah dat vind ik zelf ook erg vies kom niet in de buurt. Dochter mag ook alleen met speelgoed van ons hond spelen. Bij iemand anders thuis hond/kat is verboden
Ik zit zelf in de hondenwereld en in de medische wereld. Dat er meer bacteriën op een vaatdoek of in de mensenmond zitten dan in de hondenmond is ronduit flauwekul. Bakerpraatjes om zaken goed te praten en af te doen als niet gevaarlijk. Laten we zeggen dat een hond nu eenmaal vanalles eet wat echt goor is.... dat weet je eigenlijk al genoeg. De oma van een collega is gestorven door een bacterie die ze van haar honden opgelopen had. Een vleesetende bacterie, was niet leuk om haar te zien sterven en niemand kon wat doen! Niet om je bang te maken, ik ben ook niet al te strikt hierin. De kinderen worden wel eens gelikt, ja nou en denk ik dan. Maar weet dat er in de hondenmond bacteriën zitten die voor de mens gevaarlijk kunnen zijn. Een wond bij een hond geneest beter als hij zijn wond likt door stoffen die in het speeksel zitten, maar dit werkt niet zo als een hond de wond van een mens likt. Je bent nu eenmaal een andere diersoort met andere behoeften. Honden hoeven niet ziek te worden van virussen/bacteriën die een mens wel ziek maken en andersom. Je kunt je kindje wel leren dat de speeltjes van de hond niet voor haar/hem bestemd zijn. Gewoon veel en veel herhalen en wegpakken. Het is niet anders, ze gaan het vanzelf snappen.
Hier mag Mees niet aan de speeltjes van de hond komen en andersom. Mees weet echt wel wat van hem is en wat van de hond is. Alleen de ballen mag hij wel mee spelen, die gooit hij weg voor de hond. Als hij iets wil(de) pakken wat van de hond was pakte wij het af en zeiden we: nee dat is van Joep. Dit is niet omdat ik het vies vind ofzo hoor maar we willen gewoon dat hij leert dat niet alles van hem is. De hond mag immers ook niet aan zijn speelgoed komen.
Er worden zelfs poepbacterien in eetgelegenheden gevonden. Ik vind een een deurklink nog viezer eigenlijk.
Hier liggen de speeltjes van de hond in de gang of keuken en zij zit in de woonkamer, hek ervoor zodat ze niet in de keuken kan kruipen (zonder ons dan) Eenmaal voorgekomen dat ze zijn speeltje had, ze zat er mee te zwaaien, gelukkig niet in de mond. Ik pakte het af. Soms likt hij haar in een ogenblik, doe ik ook haar gezichtje wassen (naja, schoonmaken met een doekje) en als ze eenmaal in de keuken is (waar de hond dus zijn eten en water heeft) zet ik dat weg zodat ze niet als een hondje het water kan opdrinken. Ik vind het gewoon vies.
Tja...onzin of niet... Hier in de openbare speelgelegenheden met zandbakken mogen honden niet komen. Dus daar houdt iedereen zich aan de wijk. Maar 's avonds zit wel de kat van de buren lekker zijn behoefte te doen en die dekt dat vervolgens toe met zand. Volgende ochend zitten onze buurjongetjes er weer in te spelen. En volgens mij zijn katten uitwerpselen schadelijker dan die van een hond. Je mag er ook als zwangere niet mee in aanraking komen. Je kunt je kind inderdaad leren om niet aan die speeltjes te zitte, zou ik ook doen. Maar goed...ze speelt op de grond en zit ook overal aan met haar handjes om die vervolgens weer in haar mond te stoppen. En tja...er zijn nog hele volksstammen die hun handen niet wassen na een grote boodschap (wat ik eerlijk gezegd nog steeds onbegrijpelijk vind)...
Hier hebben we (jazeker) 8 kleine hondjes, en dus ook de nodige speelgoed door de kamer slingeren, van zowel de kindjes (ook die van mijn zus) als de honden. We letten er zoveel mogelijk op dat ze het niet in de mond stoppen maar ze spelen er ook mee, meestal reageert er dan wel een hondje en dan spelen ze met de hond met het speelgoed. Overigens is een hondentong 300 maal schoner dan een mensentong (ja ook als hij zijn kontje heeft gewassen, raar maar waar)
Onze hond heeft zijn speeltjes veel op zijn plek liggen, slingeren ze toch door huis dan leg ik ze op zijn plek. Vind het niet zo'n fris idee en vind het vooral niet nodig dat Ivan speelgoed van de hond in zijn mond stopt. Daar heeft Ivan zijn eigen speelgoed voor
Ik denk is hond afhankelijk. Vrindien van mij heeft malteser en die haar.. Echt die sleept zoveel viesheid mee plas poep etc van buiten dat is pas vies! Mijn hond dat wordt gewoon goed verzorgt wat dat betreft haar speeltjes ook. Daar weet ik zeker dat ze mag likken aan mijn dochter als ze wil we kussen haar ook regelmatig. Haar tanden worden 1-2 keer per dag gepoetst hihi ) Ik zie ook soms honden buiten herders of labradors die eten iets op of erg vies zijn of ik zie mensen die nooit potjes wassen van wandeling etc dat vind ik dan ook vies. Mijn hond masseert speelgoed(net als kat) dus ze heeft grote knuffel dan worstelt ze mee dan bijten en masseren. Dochter pakt het af of sleept het mee kan ook met gezicht soms invallen maar neemt niet in mond. Als ze dat zou doen zou ik nee zeggen. Maar ik was dar knuffels gewoon elk week. Ik maak ook elk week speelgoed van dochter schoon. Ik zou daar geen zorgen zich maken. Veel lopen ook binnen thuis met schoenen aan terwijl kind kruipt. Dat is pas vies.
Hahah herkenbaar.. Hier hetzelfde.. DL speelt ook met de speeltjes van de hond, gaat zelfs in de hondenmand of bench liggen! Honden vinden het niet erg.. DL geeft de speeltjes aan de hond en gooit ze dan ook, wel lief om te zien. Ik maak me geen zorgen erom kwa bacterien.. Ze zeggen dat gezinnen met honden minder snel ziek worden, dan gezinnen zonder een hond.