Jezelf gek maken!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Anouk, 14 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk

Anouk Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.379
    836
    113
    Vrouw
    Management Assistente
    Gelderland
    hallo dames,

Zit alweer een tijdje mee te lezen en proberen antwoorden voor mezelf te vinden, want zoals jullie het vast bekend voor komt, maak ik mezelf helemaal gek Haha.

Ik ben vorig jaar april gestopt met de pil, sindsdien een hele regelmatige cyclus gehad van 28/29 dagen.
    Begin dit jaar sloeg het om, ging van 30 naar 34 naar 45 terug naar 42 dagen.
    Vorige maand heb ik nief continu getest om te kijken wanneer mijn eisprong was. Nu teruggerekend vanaf het moment dat de menstruatie doorzette, zou ik pas heel laat een eisprong gehad hebben.
    Sinds dat moment had ik last van buikpijn, vermoeidheid, puistjes, aankomen etc. En heeft dus ruim 1,5 week aangehouden.

Omdat ik er helemaal doorheen zat ben ik bij de huisarts geweest en zij heeft me doorgestuurd naar een gynaecoloog.

Om mijn cyclus goed bij te kunnen houden heb ik een dagboek bijgehouden met alle klachten en daarbij ook elke dag een ovulatie test gebruikt.
    Ik dacht dat ik vorige week woensdag een positieve had, en liep donderdag en vrijdag terug.
    Zaterdag liep het weer op en zondag een knal test.

Mijn vriend en ik hadden zoiets van we gaan er nu gelijk voor ipv te wachten tot volgende maand, en hebben zondag en maandag geklust.

Sinds gisteren last van buikkrampen, maagzuur, heel veel dromen, vaak plassen.
    Vanochtend ging ik naar de wc en dacht ik hoe komt die duidelijke ader oo mijn borst.....
    Herkent iemand dit? Ik ben zo bang dat ik mezelf gek aan het maken ben en dingen ga zien of voelen die er niet zijn.

Zou een gynaecoloog al kunnen zien of er indedaad een eisprong is geweest en het eitje is bevrucht?
    Voor de klachten lijkt het me nog te vroeg..... dus denk dat het in de categorie gek maken valt Haha

2. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    De symptomen zeggen helaas weinig en kunnen beide betekenen. Hier standaard symptomen bij menstruatie en juist niet bij de zwangerschap :(
    Je kunt echt heel veel zien omdat je iets graag eruit helaas.

Of de gyn dat kan zien weet ik eigenlijk niet. Succes!

3. Feline31

Feline31 Bekend lid

11 feb 2017
    927
    588
    93
    Hoi!

Uit ervaring weet ik dat ze kunnen zien of je eisprong is geweest of niet (door de dikte van het baarmoeder slijmvlies en of er een follikel op knappen staat ja of nee).

Ik had een echo bij 4.3 en 4.5 dagen zwanger en toen was er nog niets in de baarmoeder te zien.

Heb je hier jets aan ?

4. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Ik had geen symptomen toen ik zwanger bleek te zijn. Toen ik mijn vermoedelijke nod had, toen had ik maffe, levendige dromen en volgens mijn man lagen er weinig haren in de afvoer vd douche. Op aandringen van mijn man maar een test gedaan en die was positief. Helaas zeggen symptomen helemaal niks, ze kunnen namelijk ook door progesteron veroorzaakt worden.

5. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Misselijkheid en maagzuur kwamen hier pas vanaf week 6-7.
    Pijnlijke borsten idem, week 6-7.

Vaak plassen is begonnen vanaf week 24.

Die aders op mijn borsten en verandering van tepels was rond week 28.

Het enige echte 'kwaaltje' dat ik had en herkende van mijn vorige zwangerschappen (1x zoontje, 1x MA, 1x MK, 1x BBZ, en nu zwanger van een dochter) was: kurkdroog zijn down there!

Normaal verloor ik vlak voor mijn NOD wat melkachtig slijm, en deze keren kwam er niks!
    Rond 6w kwam het kwaaltje 'wit verlies' wel opzetten, maar daarvoor was alles kurkdroog :)

6. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    als je zondag een knaltest had dan is maandag of dinsdag je eisprong. De innesteling vindt plaats tussen dag5-10 na de eisprong en dan heeft het nog ca 2-3 dagen nodig voordat hcg in je urine komt. Ik denk dat je kwaaltjes hebt van je eisprong . Voor een evt zwangerschap zou het nu nog te vroeg zijn

7. Anouk

Anouk Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.379
    836
    113
    Vrouw
    Management Assistente
    Gelderland
    Ik ben gisteren bij de gynaecoloog geweest en ik blijk pcos te hebben.
    Omdat ik zelf een eisprong aanmaak is er nog niet zoveel aan de hand maar ze kon wel de blaasjes zien op de eierstokken.

Ik moet het de komende 3 maanden even in de gaten houden met behulp van ovulatie testen.

Omdat we zondag en maandag hebben geklust kan het natuurlijk zijn dat het deze maand raak is dus ze duimt met me mee Haha.

Ik was na het klussen op maandag helemaal droog tot gisteren....

Moet het even laten indalen en beseffen dat dit het is.

Deel Deze Pagina