Hoi, Ik heb even een vraagje over het herstel na een inknip tijdens de bevalling. Aangezien ik continu bij een gynecoloog ben geweest wil ik het hier even stellen. Het ziekenhuis bellen vind ik net wat te, maar naar onze HA ga ik liever niet. Een aardige man, maar nee, liever niet. Ik ben nu ruim drie maanden geleden bevallen. En ze hebben toen redelijk moeten inknippen omdat ons mannetje zich erg snel melde. Nu heb ik eigenlijk heel weinig last van de hechtingen gehad maar nu ik tijdens mijn menstruatie een tampon wilde inbrengen deed dit zeer. Het leek net of ik het voorbij een vernauwing moest duwen, voor die plek en erna deed het geen pijn. Het leek net of het te nauw is. Met een vinger alleen voel je echt een vernauwing. Hoort dit nog bij het herstel van de bevalling, wordt het vanzelf na langere tijd makkelijker of moet ik toch mijn gyn bellen? Ik wil ook een spiraaltje laten plaatsen, daarvoor moest ik toch een afspraak maken maar ik durf nu niet. Alvast bedankt! Krissa
hoi, het gebeurt wel vaker dat de ingang wat nauwer is na het hechten. Het wordt wel beter, je kunt het wel wat oprekken met je vingers en wat insmeren met olie. Als het zo nauw is dat je eigenlijk geen tampon kunt inbrengen of niet meer kunt vrijen dan zul je toch naar de gynaecoloog terugmoeten. Mirjam
Bedankt voor je antwoord. Het is alleen niet echt direct aan de ingang, maar iets verder naar binnen. Ongeveer een centimeter of 2 schat ik. Vrijen gaat inderdaad ook niet, maar ik dacht dat, dat met de tijd na de bevalling te maken had. Misschien is het inderdaad verstandig om dan een afspraak te maken. Groetjes, Krissa