Ik ben nu sinds gisteren begonnen met Friso normaal in combinatie met bv. Deyna heeft wel vaker last van kramp maar vandaag is echt heel erg. Zo zielig. Ze heeft ook nog geen poepluier gehad. Hoe ging dat bij jullie en hoe lang duurt het voordat de darmen er een beetje aan gewend zijn?
Met 6 weken zijn krampjes sowieso op zijn ergst, alleen bij bv idd minder als bij kv. Meestal met een week of 12 zijn ze er vanaf. Ongeacht bv of fv, uitzonderingen daargelaten.
Hier duurde het een week of drie voordat de darmen weer als vanouds werkten na de overstap van bv naar kv...
ik ben nu ook bezig met overstappen, Julian heeft maar een keer kramp gehad van de kv. wel poept hij minder, nu om de dag een hele volle luier en eerst iedere dag.
Vandaag lijkt de kramp al minder. Ook heeft ze gelukkig weer een poepluier gehad. Normaal had ik er 5 op een dag en nu heeft ze een dag overgeslagen. Volgens Friso moet je 3 dagen per stap doen. Dus eerst 3 dagen 1 fles en dan langzaam opvoeren. Hoe doe jij dat Lon?
Ik ben sinds kort overgestapt (wel na ongeveer 6 maanden, misschien dat dat scheelt). Mijn dochter heeft qua darmpjes geen problemen gehad met de overstap.
sap simplex heeft hier wonderen verricht! dat haalt het schuim uit het maagje weg, waardoor geen lucht de darmpjes in gaat! google anders ff!
hoi ik heb Julian ruim een week een flesje per dag gegeven, sinds een paar dagen ook de laatste voeding(jippie nu slaapt ie door!)want hij begon iedere keer te huilen aan de borst want er kwam niks meer... ik weet ook niet of ik het goed heb gedaan zo, mijn voeding is ineens zoveel minder geworden dat ik gisteren heb besloten om helemaal over te gaan. het is iedere keer zo'n gevecht geworden...ik heb hem vanmorgen wel nog de eerste voeding gegeven,'s ochtends heb ik nog wel genoeg melk, maar naarmate de dag vordert steeds minder.ik zie wel hoe lang ik het zo kan doen, alleen de eerste voeding nog geven. succes Lonneke
*jippie, nu slaapt hij door*: alsof dat aan de Bv ligt, je kindje is nog maar 8 weken, waarom moet hij doorslapen? Als JIJ je iedere 2-3 uur aanlegt of op verzoek voedt, dan is er geen gevecht, want dan is er altijd genoeg melk. Melk wordt weer aangemaakt op het moment dat je kindje drinkt Het is logisch dat als jij met Kv begint, je borsten dus geen seintje krijgen om melk aan te maken, met 8 weken , je voeding dus terug loopt. En als je dan ook nog zegt er kwam niets meer......nee, je kindje heeft niet genoeg omdat jij KV geeft en niet je borsten aanbiedt. Ik snap dat beginnende moeder onzeker zijn en alles,maar ik vraag me af en toe af waar hun gezonde verstand zit
waarom veroordeel je me nu meteen? dat weet ik zelf ook allemaal wel. ik heb er 3 weken over nagedacht of ik over wilde stappen naar kv.Er speelt gewoon veel mee mee dan alleen wat ik hierboven schreef, het is gewoon mijn keuze dat ik overstap naar kv. dus ik weet dat het daarom terug loopt, ik wilde gewoon een voeding in de week afbouwen en dat gaat gewoon niet. en over dat doorslapen dat hoeft hij nog helemaal niet te doen, dat weet ik, maar het is wel erg fijn dat hij dat nu wel doet!
Dat bedoel ik nou met je moet je tegenwoordig schamen als je overwil of fv geeft. Waar is deze reactie goed voor? Het is toch onze keuze om over te stappen. Lon: als het zo goed gaat stap je toch helemaal over. Ik wil denk ik ook de ochtend voeding blijven doen. Wil over iedere stap ongeveer 3 dagen doen. dat is ook wat Friso aanraadt.
dankjewel ik vond het ook echt geen leuke reactie...alsof ik niet goed voor mijn kindje ben... het gaat hardstikke goed zo, het is een heel vrolijk ventje! jij ook succes! Lonneke
Ik veroordeel helemaal niemand, dat haal jij uit mijn getypte tekst. Je zegt zelf: ik weet niet of ik het allemaal goed doe.. nou ik zeg toch niet dat je het niet goed doet? Alleen dat van dat doorslapen snap ik gewoon niet, waarom moeten die kindjes dat allemaal tegenwoordig? Zo kwam jouw reactie op mij over, en dus geef ik mijn reactie op die tekst. Zo kan ik alles wat jij getypt hebt ook wel negatief interpreteren.
ik zei alleen maar dat ik het fijn vind dat hij nu doorslaapt, dat is toch niet zo gek? als hij vannacht wel weer wil drinken vind ik het ook niet erg.hoort erbij!
zeker mag je het fijnvinden dat hij doorslaapt, dat is ook fijn, kun je terug in je ritme komen voor als je straks eventueel gaat werken. als hij toch 's nachts wil drinken moet je ritme even wachten....
Lon en Tijn fijn dat het overstappen goed gaat, en dat hij nu een beetje langer slaapt is mooi meegenomen niet dan? Mag idd best blij om zijn want wie is er nu wel dol op die gebroken nachten.... (het heeft wel iets ja maar na een tijdje wil je gewoon eens 6 uur achtereen slapen niet dan) Evaatje, het zal wel even duren voordat de darmen wennen aan de nieuwe voeding de ontlasting komt straks vast wel weer op gang en dan kan je iedere dag op minimaal 1 flinke luier rekenen En kramp hoort er gewoon bij idd misschien druppels tegen krampjes proberen (is er ook van vsm).
Ben nu vanwege een flinke borstontsteking gestopt met de bv en over op fv. Geef nu wel comfort van Friso. Lijkt nu goed te gaan. ze is niet zo kramperig meer en heeft gelukkig ook weer een poepluier gehad. (die overigens heel anders is als die van de bv, en veel meer stinkt )