Nou ladies... Ben zojuist bij de HA geweest. Aan m'n cyclus kan 't niet liggen, zei hij. Want m'n temperatuurstaatjes zien er perfect uit (altijd netjes een duidelijke eisprong te zien). Heb een inwendig onderzoek gekregen, en hij heeft wat kweekjes afgenomen omdat ze gewoon bepaalde dingen (Chlamydia, etc) uit moeten sluiten. Mijn vriend is ook onderzocht (z'n ballen), en hij moet maandag z'n zaad naar 't lab in 't ziekenhuis brengen... Aan de hand van al deze uitslagen (die volgende week bekend zullen zijn) zal er een plan van aanpak worden gemaakt -> uroloog, gynaecoloog, etc. Uiteraard ook weer 't (onmogelijke) advies om niet meer 'verplicht' te vrijen, maar gewoon 3x per week. Tja, nogal lastig als je zo graag wilt. Weer even afwachten dus...
@ Sushi - succes met je onderzoeken joh! Wellicht een hart onder de riem, toen wij na de eerste onderzoeken (dezelfde als jullie nu hebben gehad) het gesprek hadden gehad dat we nog vier maanden zouden wachten voordat we doorverwezen zouden worden naar de gyn... ... werden we dezelfde dag alsnog spontaan zwanger!!! (kwamen we twee weken later natuurlijk pas achter)
Duurde 't 4 maanden voor je bij de Gyn terecht kon? Of verwees de HA jullie pas na 4 maanden langer 'klussen' door?
Even een update... Zojuist gebeld voor alle uitslagen. Alles is prima! We zijn dus in ieder geval allebei vruchtbaar. Echt een opluchting! Nu door doorverwijzing naar de Gynaecoloog... Kleine tegenvaller: hier kan ik pas 3 Januari terecht! Nou ja, we zijn onderweg... En wie weet is 't tegen die tijd wel niet meer nodig.
Het klinkt misschien gek, maar probeer je er even bij neer te leggen en geniet van de feestdagen. Ik weet niet of ik dat zou kunnen als ik in jouw schoenen stond, maar wie weet helpt het om even je zinnen op iets anders te zetten. Even een maand geen temperatuur of ovulatietesten, als je dat mocht doen. Toen vrienden van mij hoorden dat de volgende stap IVF was, ze zaten al helemaal in de molen, hebben ze besloten te wachten tot hun bruiloft en daarna verder te gaan. De bruiloft is uiteindelijk verzet met een jaar, want ze was de dag voor de bruiloft uitgerekend. Soms kan ontspannen en even iets anders doen misschien uitkomst bieden.