Ja en toch zijn de mannen echt degene die er niet mee komen he....ach hier moest ik van allebei de meiden er over beginnen dus wat dat betreft is het nu niet veel anders geweest hahaha Ik ben zelf 2x bevallen in september en zou het nu ook zo proberen te plannen dat ik niet weer in de zomer hoogzwanger ben...dus ik snap je helemaal hahaha.. Maar ik wil eerst dat de oudste op school zit en dan misschien beginnen.....dus volgend jaar na de zomer? Pff is ook nog lang he hahahaha...
Hier wordt de derde verwacht begin juni. Ik word 40 jaar in april en ben mama van 2 tieners (13 en 11). Ik heb steeds 3 kinderen gewild maar helaas, mijn huwelijk was niet meer wat het moest zijn dus ik had de hoop op een derde maar opgeborgen. Na de scheiding, ik was toen 36, dacht ik dat ik aan mijn leeftijd iemand zou leren kennen die al wat 'bagage' meehad. Ik leerde mijn huidige (kinderloze) vriend kennen en al gauw maakte hij duidelijk dat een kind nog op zijn verlanglijstje stond en dat vond ik helemaal niet erg. Na 2 jaar samen zijn we nu in blijde verwachting van zijn eerste en mijn derde
Wat leuke vooruitzichten.Hier zit tussen de 1e en 2e 4jr en 2 mnd.Waarom?omdat de 1e zo druk was dat ik het echt nog niet zag zitten met een baby erbij.Maar nu de 2e er is,hebben we het zo leuk en gezellig en relaxt.De oudste is zo veranderd sinds zn kleine broertje er is.Nu willen we ook graag een 3e.Maar nu wachten we niet meer zolang.Willen we volgend jaar zomer proberen.Wij hopen juist een voorjaar/zomer kindje dan haha.Omdat deze 2 mannen van de winter zijn.Ik denk dat het niet heel veel uitmaakt of er veel of weinig verschil kwa leeftijd is.Het moet ook klikken.En hier met 4 jaar verschil gaat zo leuk met elkaar om,de kleinste is helemaal in de wolken van de oudste en andersom.Het is heel leuk om te zien hoe de oudste er naar toe heeft geleefd op de komst van zn broertje,ze beleven het heel bewust.We willen nu sneller omdat ik niet eeuwig in de luiers enz wil zitten.
Zeker hoeft het niet te zeggen dat als ze dichtbij op elkaar zitten dat ze een superband krijgen...alleen vondt ik het zelf leuk hahaha... Grappig dat je dan met de tweede zo lang wacht en de derde niet he? Ja een voorjaar kindje is ook leuk!
Heb even meegelezen. Ben net zwanger van de derde. Oudste is 7,5, daarna een van bijna 5. En ja het leeftijdsverschil is groot en ik wilde eerst ook alles snel op elkaar. Dat is niet gelukt dus maar ben nu super blij met de situatie. Onze twee kids maken nu alles heel bewust mee en sprongen een gat in de lucht toen we het vertelde. Maakt de zwangerschap dus echt anders en ook weer super leuk. Ze zijn zo trots, echt genieten dus. Dubbel leuk! Mijn mening is, lekker blijven twijfelen en er komt een moment dat t goed voelt of juist niet... Lekker advies hè?
De oudste hier is vier, tweede is drie en jongste 8 maanden :-D Kan het iedereen aanraden, zo gezellig!! Oudste twee schelen 18 maanden en de jongste twee 2 jaar en 8 maanden. Dit voelt echt als 'rustig' aangezien de eerste twee veel minder schelen haha.
@Ninoos ga ook lekker verder met twijfelen hahaha, daarbij zolang we twijfelen is het gewoon nog niet de tijd om te beginnen weer.. @Pinque dus je hebt het toch redelijk snel op elkaar...hoe doe je het dan als je ergens heen moet alleen met de kids zonder auto....want dat komt hier nog wel eens voor....
Niet... heb wel altijd auto tot mijn beschikking Maar zie ze hier ook genoeg die met fietskar enzo naar school komen. En ook een heleboel moeders die jongste alleen thuis laten en vlug heem en weer gaan, maar dat is weer ieder persoonlijk. Ik sleep ze gewoon iedere keer allemaal mee En goed bedenken, alles is maar zo tijdelijk! Inmiddels is jongste bijna negen maanden en kan dan dus op de fiets en in een ander autostoeltje, dat scheelt al zoveel!
hahahaha....ja alles kan natuurlijk...misschien zo`n douwagen... De oudste loopt nu al altijd zelf dus dat gaat eigenlijk dan ook wel weer he... Ooeeeh de kriebeltjes zijn er weer hoor hahahaha
Ik ben 4 maanden geleden bevallen van de 2e en wil nu al wel weer 'aan de slag' voor een derde. Wacht er nog ff mee omdat ik echt even bewust wil genieten van de 2e (en haar mijn aandacht ook gun). En ook omdat manlief nog niet helemaal overtuigd is (de ene dag wil ie wel, de andere dag niet). Denk dat ie wel een derde wil, maar hij vindt de babytijd gewoon niet zo leuk. Als de 2e wat groter wordt krijgt ie ook wel kriebels hoop ik. Ik herken je situatie dus wel: kriebels hebben, maar toch nog even wachten... Ondertussen gebruiken we geen anticonceptie (ik geef BV en menstrueer niet) en hoop ik eigenlijk dat het straks gewoon 'per ongeluk' een keertje raak is...
Hier is de situatie iets anders mijn man heeft het dagelijks over een derde en dan lijkt een meisje hem zo leuk (alsof je een keus hebt) maar ik ben voor mijn gevoel er klaar mee ik heb geen kriebels meer maar als hij er over begint twijfel ik toch af en toe maar als het ervan komt denk ik dat het ook wel fijn is als de jongste ookal na school gaat dan heb je voor dr baby weer meer tijd overdag
@Pinjo nou als je mijn lijf had werd je niet per ongeluk zwanger hhaha bij mij werkt bv zo goed als AC! @Dreatje dat is dan weer anders he...lijkt mij ook fijner als er hier al tenminste eentje naar de bs gaat!
Hoi cindy24 Hier is het ook vrij rap gegaan. We hebben nu tot 12 december drie meiden van 1, 2 en 3 jaar. Wij wilden ook graag kinderen met weinig leeftijdsverschil. Toen mijn cyclus ruim een half jaar na de bevalling weer op gang kwam (lang leve borstvoeding), zijn we er weer voor gegaan. Een paar cycli later waren we weer zwanger. We hebben het aan de natuur overgelaten. Over de derde hebben we wel meer gepraat. Tja, twee is de standaard... Niemand verwachtte bij ons een derde zwangerschap. We kregen ook een enorm botte reactie van schoonzus: of het een ongelukje was... Kom op zeg! :x Gisteren werd mijn jongste dochtertje 1 jaar en dit is de eerste keer dat ik niet zwanger ben op een eerste verjaardag... Soms hebben we het over een vierde, maar dan moeten we eigenlijk wel ff vaart maken, want dan ik wil ook geen "nakomertje". Dat anderhalf jaar verschil bevalt ons goed. En dan wil ik graag een zomerkindje. Haha, wat een eisen he... We zijn superblij dat het zo gegaan is. Nu is Marjolein 1 jaar en dat is qua ritme en vervoer een stuk makkelijker als Annabel straks in januari naar school mag. Denk ik... Ik weet wel dat ik dat hele baby-gebeuren op een gegeven moment wel erg had gehad. Ben sowieso niet zo'n baby-mens, dat verzorgen, blegh... Maar goed, nog een paar jaar pamperdienst en dan hebben we de drukste jaren overleefd. Tropenjaren, he... Groetjes, Nelly
jeetje dat is wel pittig he! Ja ik wil nu niet ook de laatste opeens veel later krijgen is ook zo sneu dan he...maar wanneer dan wel...tja die tijd komt nog wel denk ik. Ik zou weer graag eens in de winter zwanger willen zijn..ben al 2x in de zomer zwange geweest en dat is toch wel pittig...
Hier ook zwanger van de derde, maar dan met een groter leeftijdsverschil. Ik moet zeggen dat ik het helemaal geweldig vind. dat vond ik ook toen ik zwanger was van de tweede, maar door een zware zwangerschap en een nog klein mannetje wel nog zwaarder. mijn man wilde al lang een derde en ik ook wel, maar ik wilde ze niet zo kort op elkaar. ik moet zeggen, het maakt het voor mij zo extra mooi en bijzonder dat de kids het zo bewust meemaken. ik moet er wel bijzeggen dat het dezse keer 1,5 jaar heeft geduurd voor we zwanger waren en de 1ste was door de pil heen en de 2de 1ste ronde raak, dus dat was wel even raar. eigenlijk hadden we iets minder leeftijdsverschil willen hebben. maar wel dat de jongste op school zou zitten wanneer ik zou moeten bevallen. waar ik wel tegenop zie is dat deze beeb mee moet in het ritme van de oudere kids en dat was bij de andere niet, toen pastte we het ritme aan aan de beeb. maar deze moet mee naar school, zwemles en noem het maar op. maar als het nu al zo kriebelt dan denk ik dat het niet heel lang meer duurt voordat er een derde wondertje komt. want als het eenmaal in je hoofd zit, gaat het er niet meer uit. dat was hier in ieder geval.
en ik ben nu ook in de winter zwanger ipv in de zomer, maar ik merk nog weinig verschil. zit nog steeds vol met vocht..haha en nu zit ik weer met jassen enzo waar ik niet inpas of het formaat van een tent hebben. maar ik heb dat ook altijd gezegd. nu vind ik het heerlijk dat ik de lekkerste maanden van het jaar verlof heb.. de lente!!
Hoi meiden, hier inmiddels zwanger van ons 3e wondertje, helaas alles niet zomaar en vanzelfsprekend gegaan, mooi om te zien dat het wel kan, als ik de verhalen hierboven mij lees ... Mijn zoontje is van jan '08 en toen hij anderhalf was zijn we voor de 2e "gegaan" en die kwam niet, een jaar later dachten we toch geluk te hebben maar helaas eindigde deze zwangerschap in een miskraam.. Na een half jaar opnieuw zwanger, superblij! Inmiddels de hoop laten varen dat we niet zoveel leeftijdsverschil zouden hebben, heb wel geleerd destijds dat we niet zoveel te willen hebben.. Helaas met de 20 weken echo bleek ons dochtertje een ernstige hartafwijking te hebben, en bleek ze niet levensvatbaar, een zware en moeilijke tijd brak aan, de bevalling is met 23 wk ingeleid, en hebben we afscheid moeten nemen van ons zeer gewenste kindje.. Nu ben ik 11 weken zwanger van ons 3e wondertje, mijn zoontje wordt nu bijna 4... Het is moeilijk geweest om anderen om me heen met minder moeite en meer geluk zwanger te zien worden en achter de wandelwagen zien lopen... Maar ben wel heel dankbaar dat ik zwanger kan worden, ook al is ons geduld zwaar op de proef gesteld.. Maar als de wandelwagen van zolder gehaald kan worden, mits we nu een gezond kindje mogen verwachten! Dan loop ik volgend zomer supertrots rond, met iets meer wijsheid en minder vanzelfsprekenheden.. Een kleutertje van 4 , een Engeltje in de hemel, en een bengeltje om te mogen voeden & voor te zorgen! Hier dus geen vooraf geplande 3e kindje, maar zeer welkom gezien de omstandigheden! Succes iedereen!
@VlinderEvelien: Wow... Heftig wat je allemaal al meegemaakt hebt. Ik heb altijd zo'n dubbel gevoel als ik vertel over mijn makkelijke zwangerschappen en bevallingen, wetend dat er zo ontzettend veel mis kan gaan. In mijn directe omgeving heb ik diverse miskramen in het eerste trimester meegemaakt en ook een kindje bleek niet levensvatbaar (iets met de hersenen) en werd met 24 weken gehaald. En een kindje wat behoorlijk wat overgehouden had na een heftige bevalling. Maar ook twee moeders die de bevalling bijna niet overleefd hadden. 't Is allemaal niet zo vanzelfsprekend... En toen ik je naam las, moest ik flink slikken... Onze tweede dochter heet Evelien en onze oudste is ook bijna vier jaar. Maar natuurlijk nog GEFELICITEERD met je zwangerschap! Ik duim voor een gezond kindje. Liefs, Nelly Bah, wat ben ik slecht in het verwoorden van mijn gevoelens.
@Trostemamvan2... ja het kriebelt wel maar toch wil ik nog even wachten en ik ben soms bang dat mijn vriend toch weer niet wilt...pffff...... Dus je hebt nog gewoon vocht aahhh.... nou als het maar eens niet zo warm is dat is al heel wat hahaha