wanneer nu de derde?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Alita, 13 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

jeetje wat een verhaal vlindertje......ja zo kan het ook gaan...maar wat erg lijkt me dat een kindje verliezen met 23 weken..krijg er de kriebels van bah...

Dan is je zwschap gelijk niet meer onbezorgd nu he....

2. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    Hoi, ik ben 3 weken geleden bevallen van mijn tweede en zit nu alweer na te denken over een derde! Mijn zoon is 8 uit een eerder huwelijk. Ik heb 2 hele gecompliceerde bevallingen gehad en in 2010 ook zwanger geweest van een vlindertje met ernstige, niet levensvatbare afwijkingen. Deze zwangerschap hebben we afgebroken. Dus inderdaad rationeel niet zo vanzelfsprekend, maar emotioneel voelt het heel natuurlijk. Oja, ik wordt volgende maand 40.... Dus veel tegens en weinig 'voor's'. Maar hey, mijn oma werd op haar 43 zwanger... En dat is 50 jaar geleden! Dus we zien wel of het voor ons nog is weggelegd. Maar voorlopig lekker genieten van onze heerlijke dochter.

3. VlinderEvelien

VlinderEvelien Actief lid

17 mei 2011
    268
    0
    0
    Hi Nelly, dankjewel voor de felicitatie, mijn dochtertje heet Lieke* en zelf heet ik Evelien, mooie naam heb je je dochter gegeven ;) Als ik idd je onderschrift lees slik ik ook, goh zo kan het ook, maar uiteindelijk "klopt" mijn kinderwens straks ook, alleen is het allemaal anders verlopen dan je vantevoren kunt bedenken.. Lijkt me voor jou ook zeker dubbel, het besef is er zeker bij je dat je zwangerschap /bevalling anders kan verlopen.. Is ook moeilijk om mee om te gaan denk ik, als anderen zoveel ellende krijgen, en jij je geluk in je armen mag sluiten, ik heb het zelf gelukkig ook 1 keer mee mogen maken met mijn zoon, dat geeft hoop dat het nu bij ons weer goed mag gaan.. Maar idd de onbevangenheid is er vanaf, en is dit een hele spannende zwangerschap waar ik overigens ook zeker van geniet..

Liefs Evelien

4. mieke buijze

mieke buijze Nieuw lid

12 sep 2011
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo cindy 24,

Bij ons zitten ze ook allemaal kort op elkaar.
    wij hebben een dochtertje van 2 een zoontje van 1 en nu zwanger van nr 3 !!!

:D

5. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    onze eerste was 11 maanden toen ik weer zwanger was van de tweede, helaas werd dat een mk. nu schelen de eerste en de tweede 23 maanden, dus nog steeds een prachtig leeftijdsverschil (al is dat voor ieder anders natuurlijk).
    ik vond het verschil in leeftijd zo ideaal, dat ik graag de derde ook ongeveer met hetzelfde verschil wilde (mocht dat lukken)
    ik was zwanger toen de tweede 14 maanden was, maar dat werd een mk, nu weer zwanger en als het allemaal blijft goed gaan, zal de jongste 2 jaar en 2 maanden zijn als nummer 3 geboren wordt.
    ik ben erg blij met het verschil in leeftijd. ze spelen heerlijk samen (kunnen natuurlijk ook ruzie maken), de oudste kon al best veel zelf, snapte al veel, dus kon m ook veel uitleggen. denk dat het bij de tweede/derde ook zo zal zijn, want onze tweede is ook snel met alles.

het is bij ons ook een keus uit ervaring van thuis, ik ben de middelste van 3 en wij zaten ook snel op elkaar (minder dan anderhalf jaar ertussen steeds), en wij hebben altijd veel aan elkaar gehad. ik hoop natuurlijk dat onze kindjes dat ook zo zullen gaan ervaren... maar dat is altijd afwachten...

6. Alita

Alita Niet meer actief

Oh ik had dit ook bij de eerste maar nu dus niet dat ik gelijk weer wil....
    Ja is lastig dan als je leeftijd meespeelt....heb ik gelukkig niet. Maar wil ook niet te veel leeftijd ertussen laten

7. Alita

Alita Niet meer actief

Leuk!!!:D
    Lijkt me wel pittig straks hoor....

8. Alita

Alita Niet meer actief

Ja in principe weet je nooit of je kids later goed met elkaar overweg kunnen....maar ik vindt zo kort op elkaar ook leuk!

Al heb ik nu niet zo erg dat ik nu alweer zwanger wil zijn...maar volgend jaar (en dat is niet meer zo lang) wil ik wel zwanger worden....als het ons weer gegeven is!

Lijkt me heerlijk dat ze straks zoveel aan elkaar hebben...
    maar voor nu wil ik wel even wachten dat ik niet ga bevallen als de oudste net naar de basisschool gaat

Deel Deze Pagina