wanneer nu echt fietsen? en buiten zwemmen deze zomer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marieke1983, 7 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Hoi hoi,

Ties is 9 maanden. hij kan nog niet zelf gaan zitten (probeert het wel), maar los zitten houdt hij zo een uur vol.
    hij is altijd erg sterk geweest, zo kon hij direct na de geboorte zijn hoofdje al optillen en ook hooghouden. ik heb het idee dat zelf gaan zitten hem niet interesseert en het daarom nog niet kan. door de kamer heen rollen en achteruit tijgeren vindt hij namelijk leuker.

kan ik nu al wel of nog niet met hem gaan fietsen?

en deze zomer wil ik met hem in het buiten zwembad gaan zwemmen, maar dat is altijd koud water. kan dat wel of niet? hij is dan ongeveer een jaar.

groetjes marieke

2. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

zwemmen zou ik lekker doen als het warm is buiten.

fietsen kan je proberen, er wordt geadviseerd te wachten tot 9 maanden en tot je kindje goed kan zitten, je kindje is 9 maand en kan goed zitten, dat ie nog niet zelf van lig naar zit kan maakt niet uit (zei de fysio van mijn meisje) het gaat om het goed en stevig kunnen blijven zitten.

ik zou wel vooral met het fietsen rustig opbouwen, eerst eens een blokje om om te kijken of hij ook zo goed blijft zitten bij hobbels en bochten.

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Dank je Shaylen!

Fietsen kunnen we dus langzaam op gaan bouwen.
    en hopelijk wordt deze zomer net zo warm als vorig jaar (toen ik hoogzwanger was, pffff) en kunnen we lekker buiten zwemmen.

4. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    HI Marieke,

Onze kindjes zijn precies even oud!
    En ik vroeg met dat van het fietsen ook af.
    Nou zeiden ze van de week op het CB hier dat ik kleine stukjes naar de winkel met Zoë mocht fietsen. Langzaam opbouwen!

Hier namelijk hetzelfde, ze kan heel goed tijgeren, rollen en blijven zitten maar zelf gaan zitten lukt nog niet helemaal!

Maar mijn nieuwe mamafiets komt pas over 1,5 mnd dus ik wacht nog even met fietsen.

5. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Hier ook een kindje wat nog niet zelf kan zitten, maar wel een uur zittend speelt. Vandaag waren op het CB en zei heeft zeg maar getest of hij inderdaad zo stevig zit en we mogen gaan fietsen (alleen nog geen fiets grrrr). Dus ik denk dat jullie ook wel rustig mogen gaan opbouwen.

Over het zwemmen: ik heb laatst bij Kruidvat een opblaasbaar zwembadje gekocht voor 3 euro. Dus die optie kun je natuurlijk ook proberen mocht het zwembad geen succes zijn.

Deel Deze Pagina