wanneer nu eigenlijk fiets met trappers?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door cowgirl80, 30 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    mijn zoontje heeft voor zn 2e verjaardag een loopfiets gekregen en hij kan goed uit de voeten met dat ding. Ik had in mijn hoofd zitten dat hij met zn derde verjaardag een fiets met trappers zou krijgen.

Nu was er van het kdv een koniginnedag fietsjesoptocht en tot mijn verbazing waren vrijwel alle kindjes al op een fiets met trappers en zijwieltjes. Zijn we dan zo laat hiermee?

2. Maia

Maia Niet meer actief

Fleur heeft hem in de zomer voor haar 3e verjaardag gekregen (Ze werd in oktober 3) maar echt lekker fietsen doet ze pas ruim na haar 3e verjaardag hoor.

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    J. kreeg voor haar tweede verjaardag een driewieler, maar die was toen eigenlijk al veel te klein, dus kort daarna hebben we een fietsje met zijwieltjes gekocht. Loopfietsje heeft ze voor haar eerste verjaardag gekregen (zo'n vierwieler van Puky).

Maakt toch niets uit wanneer je hem een gewone fiets geeft? En als het gaat om snel leren fietsen: je hoort zo vaak dat kindjes die een loopfiets gewend zijn binnen een week weg fietsen. En J. heeft al vrij lang een fiets, maar ik denk dat het nog wel even duurt voordat ze er echt veel en goed gebruik van zal maken...

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Hier fiets onze zoon van 2 al gewoon op een fiets met trappers...vanaf 2,5 jaar.

Ook heeft hij een loopfiets ( op zijn 2e verjaardag gekregen)

De fiets met trappers heeft hij gewoon zo gekregen. Omdat hij er aan toe was.

5. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Nou hier een tweeling van ruim 4 en die fietsen nog niet, niet omdat ze die niet hebben maar uit gemaktzucht.......
    Als ze op de fiets zitten is het altijd, broer duwen...... dus de duwt en de ander zit stil op de fiets.............

Volgens mij ligt het gewoon aan het kind of het wel of niet fietst....

6. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ons zoontje heeft ook voor zijn derde verjaardag een fiets met zijwieltjes gekregen, maar komt daar ook nog niet mee vooruit, pas sinds kort komt hij vooruit op zijn driewieler. Wel kan hij heel goed met een loopfiets overweg, en ik ken een net zo oud kindje die wel kan fietsen op een fiets met zijwieltjes, maar met de loopfiets gelijk omvalt omdat zijn evenwicht nog niet zo goed is. Dus een loopfiets is wel goed voor het evenwicht, en die fiets komt vanzelf wel een keer.

7. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Onze zoon was bijna 2 toen hij kon fietsen op een gewone fiets met trappers, sinds een kleine maand fietst hij zonder zijwielen

Onze dochter van 2,5 begint nu met fietsen op een fiets met trappers

8. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Mijn zoontje krijgt voor zijn 4e verjaardag een fiets. Nu rijd hij veel op zijn 12 inch loopfiets en dit vind hij geweldig ! Overigens was mijn dochter met 2 toen ze haar eerste fiets kreeg maar die had geen loopfiets.

9. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Mijn zoontje was 2,5 toen hij op de loopfiets ging en 3,5 toen hij overstapte naar een gewone fiets. Wij hebben nooit zijwieltjes gebruikt.

10. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Herkenbaar wat je schrijft.
    Wij waren gisteren met de versierde loopfiets en tot mijn verbazing waren best wat psz kindjes op een fiets met zijwieltjes.
    Sietse zit al vrij lang op zijn loopfiets en kan hier ook echt goed mee overweg.
    Gisteren toch maar zijn fiets van zolder gehaald maar hij heeft hier echt geen interesse in.
    We hadden 1 zijwieltjes op een plankje gezet zodat zijn achterbank vrij komt van de weg zodat hij eerst kan oefenen met trappen,maar zelfs dit vondt hij niet leuk.
    Ach over een tijdje weer proberen,tot die tijd lekker op zijn loopfiets laten crossen.

11. Storm

Storm Niet meer actief

Mijn zoontje heeft in rap tempo leren fietsen. Met ruim 2,5 jr ging hij pas fietsen met trappers, toch voor zijn derde verjaardag deed hij dit al zonder zijwieltjes. Ze moeten er aan toe zijn en ze moeten er vooral lol aan hebben.
    De loopfiets is hier ook nog steeds heel populair. Bij beide jongens.
    Mijn andere zoontje wordt straks 2 en stapt ook rustig op de fiets van zijn broer. Om er vervolgens aan de andere kant op de grond te belanden met de fiets bovenop hem. Die snapt het trappen nog niet. Nog even oefenen.

12. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    D. is in feb 3 geworden en zn eerste fiets is nu besteld, kan ik volgende week ophalen als het goed is

13. 2jees

2jees Niet meer actief

hier net een fiets! Geen loopfiets gehad wel een driewieler. Gaat heel goed, wel met zijwielen.

14. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter heeft afgelopen weekend een fiets gekregen en fietst er ook op.. Ruim 2 1/2 dus...

15. adi

adi Niet meer actief

Mijn dochters wilden niet op de loopfiets, en konden met bijna 2,5 jaar goed fietsen op een fiets met zij wieltjes. Nu hebben we de zij wieltjes iets omhoog gedaan, zodat ze die alleen gebruiken voor op- en afstappen.

Zoon is dol op zijn loopfiets en krijgt voor z'n vierde verjaardag een gewone fiets zonder zij wieltjes.

16. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Kijk goed naar je kindje en of die eraan toe is.

Onze zoon kon niet fietsen op een driewieler en ook niet op zijn gewone fiets met trappers (toen hij 3 was), toen kreeg hij op zijn verjaardag een trekker en fietste er zo mee weg ;).
    Pas daarna begon hij te harken op zijn fiets (met zijwielen) en pas toen hij 5,5 jaar was was hij er klaar voor om het zonder zijwielen te doen.

Onze dochter liep meestal naast haar fiets, tot ze 2 weken geleden haar buurmeisje zonder zijwielen zag fietsen, melde dat zij dit ook wilde. Op het fietsje van ons buurmeisje stapte, de buurvrouw haar een zetje gaf en ze weg fietste :$. Thuis meteen haar zijwielen verwijderd en ze fietst de hele dag rond (allen nog leren zelf weg te fietsen ipv dat mama haar een zetje geeft)

17. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Mijn dochter kreeg een loopfiets toen ze twee werd en een gewone fiets toen ze 2,5 was. Voordat ze 3 was konden de zijwielen er af, super fijn!

18. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Onze zoontjes fietsten met 3 jaar en 5 maanden al zonder zijwielen. Ze kregen met 2,5 jaar een fiets met trappers

19. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.659
    1.419
    113
    Hier een mannetje van 3,5 dat het vertikt om te trappen dus dat schiet niet op, hij heeft een driewieler gekregen toen hij anderhalf was, erg leuk maar voeten op de grond en afzetten, met zijn tweede verjaardag ene trekker, erg leuk met de voeten op de grond, heeft met 2,5 een fietsje gekregen erg leuk voor 2 dagen (wel zonder de trappers te gebruiken) en toen was hij er klaar mee. Met zijn derde verjaardag ene loopfiets vind hij erg leuk maar heel stevig ziet het er nog niet uit. Van de week een rondje met de trekker gedaan met voeten op de trappers, maar dan moet ik echt mee helpen anders doet hij het niet :D.
    Ik denk dat hij op zijn mama lijkt en pas fietst als hij 7 is ;).

20. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Mijn dochter heeft altijd gefietst op haar driewieler en rond haar 3e verjaardag kreeg ze een gewone fiets met zijwieltjes. Ze kon er wel al eerder goed op fietsen (bv bij vrienden) maar kwam goed uit de voeten op haar driewieler dat we het niet nodig vonden om er eerder dan haar 3e verjaardag eentje aan te schaffen. Nu met haar 4e verjaardag krijgt ze een nieuwe 16 inch fiets. En ze heeft ook nog een loopfiets.

Deel Deze Pagina