Ik lees overal verschillende dingen over bijvoeden. Mijn zoontje is vandaag precies 4 maanden oud dus ben ik me aan het orienteren. Wat ik zo lees is dat het cb zegt dat je moet/kunt gaan bijvoeden vanaf 4 maanden. Maar ik twijfel. Ik geef borstvoeding en mijn zoontje heeft de eerste 3 maanden zo verschrikkelijk last van krampen gehad dat ik liever nog even wil wachten. Het lijkt me wel onwijs leuk om hem hapjes te geven maar voor zijn darmen denk ik dat het beter is om te wachten. Ben benieuwd hoe het cb daar op reageert. Nu moet ik 1 november pas naar het cb. Wat gaven ze bij jullie voor advies?
Ik zou lekker wachten maar ben dan ook groot voorstander van niet te vroeg bijvoeden. Liever wat later gezien de darmrijping. Helemaal met bv. Bij mij zeiden ze ook met 5 mnd dat ik al mocht bijvoeden, maar ik heb gezegd te wachten. Mijn kind mijn keuze
Lekker wachten zeker met gevoelige darmen. Jij vindt het leuk maar dat is niet genoeg reden. Sabbelen op de handjes is ook niet genoeg reden. Laat het cb maar kletsen. Jouw kind, jouw regels.
Idd.. de combi borstvoeding met gevoelige darmpjes...lekker tot 6 maanden wachten. En als het zover is, even goed kijken waar je mee begint. De meest zachte soorten groente/fruit, zodat je de minste kans hebt op vervelende reacties
Inderdaad naar je kindje kijken. Ik zou het ook leuk vinden om over 1,5 maand al te starten met bijvoeden, dan is hij 4 maanden oud. Maar ik ga het niet doen. Ik ben begonnen met hypo allergeen van friso (geen bv gegeven) en ga nu overschakelen naar standaard omdat hij hongerig is maar het is een drama. Donderdag op het cb het advies gekregen half half te doen. Dus 180cc water + 3 schepjes hypo + 3 schepjes standaard. Na dat 4 flessen gedaan te hebben, heb ik gister 2 uur lang met een ontroostbaar kind gezeten. Hij had zo`n pijn, de dikke tranen liepen over zijn wangen en hij had allemaal rode vlekken in zijn gezicht van het vechten tegen de pijn. Echt zo zielig!!! Ik heb dus gister de laatste 2 voedingen alleen hypo gedaan en vanochtend begonnen met een schone lei en vooral met wat ik dacht dat ik moest doen. En dat is 1 schepje standaard en 5 schepjes hypo. Als dat 24 uur goed gaat (klein beetje kramp is niet erg) dan kan ik morgen bepalen of ik overschakel naar 2 schepjes standaard en 4 schepjes hypo enz. enz. Zijn darmen zijn dus zo snel van streek dat ik echt niet met 4 maanden al ga bijvoeden hoe leuk het me ook lijkt. Zoveel pijn wil je niet voor je kindje dus bepaal lekker zelf wat je doet en luister naar je eigen moederinstinct, die is vaak toch het beste!!!!
Afhankelijk van je kindje. Met 4 maanden MAG je bijvoeden, met 6 maanden MOET je bijvoeden (of in ieder geval starten). Het ene kind is het andere niet. Persoonlijk voel ik meer voor 6 maanden maar mijn zoon dacht dat indertijd anders over en dus met ongeveer 5 maanden gestart. Dat is erg goed verlopen en nog altijd een prima eter. Dochter daarin tegen had al moeite met haar flessen en dus gewacht tot 6 maanden en toen ging het aardig. Zij is en blijft een kleine (maar wel redelijk makkelijke) eter. Wel zaten ze beide al vrij snel op 4 flessen (zoon 4 x 210 met 16 weken en dochter 3 x 180 + 1x 150 met 18 weken).. ze hebben het prima gered Geef je volledige borstvoeding en heeft je kind vrij veel krampjes dan zou ik lekker op de borstvoeding blijven. Dit is toch het lichtst verteerbaar en ook beter voor je productie.