Wanneer nu NOD??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Kirika, 31 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kirika

Kirika Actief lid

5 jul 2012
    173
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik ben sinds 1 januari gestopt met de pil en heb iedere keer een cyclus gehad van exact 27 dagen. Tot vorige keer. Toen was ik ineens twee dagen overtijd en ben toen maar 2 dagen ongi geweest, ipv minstens 5 dagen normaal. Voor de zekerheid een testje gedaan en die was negatief.

Nu weet ik dus niet wanneer ik nu weer ongi zou moeten zijn. Zou het dan weer netjes 27 dagen na de laatste keer zijn (vandaag dus) of moet ik nu die twee dagen dat ik te laat was erbij rekenen en dus nu een cyclus van 29 dagen nemen (overmorgen)? Ik merk nu nog niks van dat de rode dagen eraan komen...

Ben zo in de war!! Wil het graag testen, maar als ik het te vroeg test kan het vals negatief zijn.
    Iemand tips of dit ook meegemaakt?

2. babyzoe

babyzoe Actief lid

15 aug 2011
    304
    0
    0
    werk als verzorgende i.g.
    Brielle
    Ben je niet gewoon zwanger en heb je te vroeg getest?Je laatste menstruatie as maar twee dagen zei je, misschien was dit een innestelingsbloeding?Heb je inmiddels al weer getest?

3. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je net stopt met de pil kan het zijn dat je cyclus nog wisselt. Als je weet wanneer je ei is geweest dan kun je ongeveer 2 weken erna je test doen of na 1,5 week een gevoelige test. Of je gaat voor de zekerheid uit van 29 dagen en test dan.

4. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ik zou uitgaan van je langste cyclus, en dan beginnen met tellen de eerste dag van je laatste ongi.. maar inderdaad kan het nog wat schommelen, hoor ook verhalen van meiden waarbij het de eerste rondes na stoppen pil regelmatig is en pas na een half jaartje wat gaat schommelen, hou het gewoon goed in de gaten. Gebruik je ovutesten? Als je weet wanneer je ei is tel je er 14 dagen bij op voor je NOD :)

5. Kirika

Kirika Actief lid

5 jul 2012
    173
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nou, helaas gisteren toch ongesteld geworden. Dus niet zwanger :(. Voor de volgende ronde gaan we maar eens ovulatietesten gebruiken, om zeker te zijn wanneer m'n ei komt, aangezien m'n cylcus nu toch een beetje schommelt.
    Op hoop van zegen dan maar! :-D

6. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Je hebt wel duidelijkheid nu, succes in de volgende ronde :)

7. girl1988

girl1988 Fanatiek lid

26 apr 2012
    2.598
    0
    0
    Helaas toch ongesteld geworden. Aan de andere kant heb je nu wel zekerheid. Succes met de volgende ronde.

Deel Deze Pagina