Wanneer nu over op gewone melk?

Discussie in 'Voeding' gestart door suus1983, 25 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.203
    35.925
    113
    Hoi meiden,

Jesper is ruim 10 maanden en ik vraag me af wanneer ik nu langzamer kan overgaan op gewone melk?

Als het goed is moet ik dan vit. a en d bij gaan geven toch?

Wanneer zijn jullie overgegaan? Hij krijgt nu nog 2 flesjes opvolgmelk van 200 ml. Wanneer gingen jullie naar 1 fles?

Groetjes!

2. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Hoi, volgens mij kan je vanaf 10 maanden langzaam over gaan maar ik heb het rond 11 1/2 maand gedaan geloof ik omdat ik gewoon nog zo veel opvolgmelk in huis had.

Fleur krijgt sochtends pap en dan savonds voor het slapen gaan een klein flesje van 120/4 of 150/4. De pap maken we gewoon aan met normale melk en daar heeft ze geen problemen mee gehad qua smaak of buikpijn. Ze drinkt nu ook van die pakjes lang houdbare melk met een rietje..ha ha...vind ze ook prima maar ik heb dan ook wel een heel makkelijk kindje qua eten. Het avondflesje maak ik van nummer 3 opvolgmelk maar dat gaat binnenkort ook ophouden. Met anderhalf wil ik proberen haar van het laatste flesje af te hebben..maar dat is een andere zaak!

Dus ik zou zeggen, begin gewoon met 1 flesje, wie weet vind hij het prima. Als hij per dag minder dan 300 cc opvolgmelk drinkt dan is het goed om 5 vit. D druppels bij geven. Vit. A weet ik niet, nog niet van gehoord.

Succes, M

3. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Mijn oudste kreeg al vanaf 6 maand volle melk. Heb overigens nooit vitamine druppels gegeven!

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.203
    35.925
    113
    Ik heb hem vandaag een flesje thee met gewone melk te geven om een beetje voorzichtig te wennen. Hij heeft er nog geen last van. Jesper is gelukkig ook vrij makkelijk met eten.

Ik heb wel eens gelezen dat vit d. helemaal niet nodig is als je kindje vaak genoeg buiten komt, iemand die hier meer van weet?

5. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    Esmee kreeg met 7maanden alleen nog maar gewone melk, nooit geen druppels gegeven , als ze voldoende buiten komen en boter op hun broodje hebben krijgen ze al genoeg vit. D binnen.

6. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Onze oudste jongens gingen met vijf maand al aan de gewone melk, denk niet dat ze dat nu zullen waarderen op het cb. ;)
    Wat is er trouwens voor bijzonders aan opvolgmelk, weten jullie dat? Dat bestond toen namelijk nog niet.

7. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    in de opvolgmelk zitten minder eiwitten dan in gewone melk en ze zeggen dat ze van gewone melk last kunnen krijgen van de nieren, ik heb van nou sorry hoor maar hoe zijn wij groot geworden, net als wat jij zegt kisbaba vroeger bestond het niet eens en aten kinderen met 8 maanden met de pot mee, als ik vertel dat Esmee met de pot mee eet moet je is horen wat voor een commentaar ik er dan op krijg.

8. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Hoi Sonja,ik vind dat je groot gelijk heb!
    Dat gedoe met die druppels en speciale opvolgmelk allemaal..
    het grootste gedeelte is natuurlijk geldklopperij!
    maar iedereen doet maar wat hij-zij wil hooor ;)

9. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Hier ook al met een maand of 7 over gegaan op gewone melk, eerst aangelengd met wat water, langzaam heb ik zo de BV vervangen voor gewone melk, Annika heeft (op een enkele keer en een papflesje na) nooit opvolgmelk gedronken.

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik ben nu aan het overstappen op gewone melk. normaal krijgt ze 2 flesjes van 180/6 en sindskort om te proberen op sommige dagen 1 van 180/6 en 1 beker gewone melk met 5 druppels vitamine D erin. ze vind het allemaal best en vanaf maandag krijgt ze voor vast gewone halfvolle melk bij der boterham. dit in een gewone beker wat ook prima gaat.

tegen de tidj dat ze 1 is wil ik helemaal van de opvolgmelk af en zal dan alleen nog verse koemelk krijgen

11. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Van voedingscentrum.nl:

Kinderen in de groei
    Ook voor kinderen tot vier jaar is de benodigde hoeveelheid vitamine D groter dan de voeding kan leveren of het lichaam zelf kan maken onder invloed van zonlicht. Daarom geldt het advies kinderen tot vier jaar extra vitamine D te geven in de vorm van tabletten of druppels, tenzij ze volledige zuigelingenvoeding of opvolgmelk krijgen: daaraan is al vitamine D toegevoegd.
    Kinderen tot vier jaar hebben vijf microgram per dag extra vitamine D nodig, kinderen tot vier jaar met een donkere huid of kinderen die geen zonlicht krijgen tien microgram per dag. Onder een donkere huid wordt in dit verband een negroïde huid verstaan. Kinderen van Marokkaanse en Turkse afkomst vallen hier dus niet onder.

12. Mama007

Mama007 Niet meer actief

hier vanaf 6 a7 maanden gewonde melk gegeven

13. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ik heb vandaag geprobeerd om Jesse een beetje gewone melk te geven, na z'n groentehap. Maar dacht je dattie het drinken wou! :confused: :D

Nog maar even wachten dus.

14. Daphne21

Daphne21 Bekend lid

3 feb 2007
    601
    0
    0
    Verkoopmedewerker Bakkerij
    Gelderland
    hier sinds 2 dagen gewone melk gaat goed
    Alleen voor de nacht niet heeft hij te weinig denk ik
    Hoe doen jullie dat dan er wel of geen pap door heen voor de nacht

groetjes daphne

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.203
    35.925
    113
    Dat vroeg ik me nu ook af. Hij krijgt nu gewone melk en dat gaat goed, maar hij was wel erg hongerig toen hij vanochtend wakker werd.

16. acire

acire Fanatiek lid

wat een verschil tussen de cb's zeg, hier krijg ik het advies haar gewoon mee te laten eten ook al is het gekruid (niet teveel natuurlijk)

17. acire

acire Fanatiek lid

wat voor melk geven jullie trouwens? volle of halfvolle melk?

18. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    acire: ik geef halfvolle

19. Daphne21

Daphne21 Bekend lid

3 feb 2007
    601