deze tekst vond ik uit nu.nl 'Baby al na vier maanden gewone melk geven' Uitgegeven: 9 juli 2008 10:04 Laatst gewijzigd: 9 juli 2008 10:08 MAASTRICHT - Het is beter kinderen al na enige maanden gewone koemelk en vast voedsel te geven. Dat zou de kans op huidallergie in de eerste twee jaar verminderen. Dat stellen onderzoekers van de Universiteit Maastricht in het julinummer van het wetenschappelijke tijdschrift Pediatrics. Onder leiding van Carel Thijs volgden onderzoekers het eetpatroon van 2800 zuigelingen en controleerden op huidallergie en eczeem. De resultaten van het onderzoek zijn strijdig met wat doorgaans wordt geadviseerd. Allergie voor koemelk is een vaak onderzocht probleem. Thijs stelt dat al na vier maanden gewone melk heel goed kan. Als de ouders na zeven of negen maanden daartoe overgaan is de kans op allergische huidreacties en eczeem groter.
dus kan je zomaar gewone melk geven na half jaar ? meestal zeggen ze toch met een jaar ofzo ,gewon melk is wel goedkoper natuurlijk
ik denk persoonlijk wel dat het eiwit verhaal wel klopt en dat er minder vitamines inzitten,maar dat het niet persee nodig is om opvolgmelk te geven. ik ben vandaag begonnen met biologische volle melk en Quentin moest er nog aan wenne geloof ik dus hou gewoon de opvolgmelk erbij
Ik heb nu een aantal keer karnemelk tussende middag gegeven en ze wil d'r opvolg melk niet meer. Ze vind de gewone yoghurt ook lekkerder als de baby toetjes. Bij mij word het dus karnemelk en geen gewone melk. Ook beter voor de eventuele melk intolerantie. Annemarie
Hallo dames Ik wil ook eens de 'gewone' melk gaan proberen. Zal ik deze warm of koud geven? Ik geef nog bv, maar ben aan het afbouwen. Groetjes
Dat vroeg ik me nu ook af. Warm je de melk dan wel op? En dan in de magnetron? Ik zou ook wel over willen op de gewone melk... Scheelt een hoop gedoe.. hoewel onze voeding nog steeds gratis is...
En ik maar denken dat Xavièr pas gewone melk mag als hij 12 maanden is! Volgende week weer naar cb, toch maar even vragen.. Niet dat ik alles volgens de regeltjes doe hoor, maar wil toch het beste voor mijn moppie.