Van de week kreeg Joey een potje groente van Friso. nog geen uur later zaten Joey, mijn vriend en ik onder Joey's spuug. Huilen huilen huilen en giga veel overgeven. Gisteren kreeg hij een potje Olvarit, niks aan t handje! Maar vandaag kreeg hij weer Friso....en je raad al..... Voorlopig hier geen Friso groente meer. (Fruit gaat wel goed) Welk kindje heeft dit nog meer? Gr Roxanne
Misschien omdat de structuur van de friso potjes nagenoeg gelijk is aan de structuur van olvarit potjes vanaf 8 mnd? In bijna alle standaard potjesvoeding vanaf 6 mnd is de structuur ervan heel glad, maar die van friso heeft vanaf 6 mnd al kleine stukjes erin, misschien dat dat de reden is dat de kleine er last van heeft? Of omdat die van Olvarit glutenvrij is, en die van friso niet? ik zou inderdaad de friso potjes even laten voor wat ze zijn en later misschien weer gaan geven als het eten van de potjes met wat grotere stukjes goed gaat. groetjes zonnetje
het lag iig niet aan de stukjes want Joey had daar dit keer geen moeite mee. De potjes die Joey kreeg zaten groenten en vleessoorten in die hij ookal heeft gegeven met Olvarit dus daar kan het ook niet aan liggen. ik bewaar gewoon de potjes, misschien gaat t over een maandje wel goed.
Ymke werd niet blij (en mama ook niet) van de fruitpotjes van Friso. Te zuur denk ik. Ik denk sowieso dat een kindje met reflux heftiger reageert op zuur en probeer dus alles wat enigzins zuur is te elimineren. Als het potje aangemaakt is met citroenzuur ga je al... Welk smaakje was het?
ook onze knul heeft naar mijn idee last van de potje van friso. soms ook met die van olvarit. normaal krijgt hij vers dus misschien dat dat de oorzaak bij hem is.