1e kindje iui, hoe lang zelf proberen voor 2e?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door rose16, 26 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rose16

rose16 Actief lid

10 feb 2013
    147
    12
    18
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Wij hebben een heel mooi wondertje mogen ontvangen, uiteindelijk na 3 iui behandelingen.
    Toen moesten we twee jaar zelf hebben geprobeerd voordat er een behandeling werd gestart.
    We zijn voorlopig nog niet toe aan een evt tweede kindje maar over een tijdje willen we daar wel weer voor gaan.
    Heeft er iemand ervaring mee of je dan ook weer een bepaalde tijd zelf geprobeerd moet hebben voordat ze met behandeling starten?
    Kan ik me vast beetje voorbereiden voor wat als...haha(a)
    Ik bleek trouwens pcos te hebben in gelukkig een lichte vorm, iui met hormonen gaf resultaat! 😁

2. Holadiee

Holadiee Bekend lid

4 jun 2012
    551
    141
    43
    Nederland
    Ja ikke!
    Je mag bij ons in het ziekenhuis direct weer beginnen, zonder zelf te proberen.
    Wij hebben vanaf dat de kleine 6 maanden was het 3x zelf geprobeerd. Daarna zijn we weer naar het ziekenhuis gegaan, en zie het resultaat!!

Succes alvast!

3. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.550
    2.018
    113
    Toen ik 12 weken zwanger was van prinsje heb ik de gyn al gevraagd hoe het zat als we evt een 2e kindje zouden willen, of we dan ook eerst weer een jaar zelf moesten proberen.
    Zijn woorden waren: je moet leren van het verleden, als het toen niet spontaan lukte zal het dan ws ook niet spontaan lukken. Wij hebben zelf eerst weer een half jaar geprobeerd en rond de eerst verjaardag zaten we weer bij de gyn.
    Achteraf gezien is het maar goed ook dat we zo snel weer waren (waren de woorden van de fertilieitsarts) begonnen maar helaas werd ons een 2e toch niet gegund

4. rose16

rose16 Actief lid

10 feb 2013
    147
    12
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!
    Stop denk maar gewoon op tijd weer met de pil en dan ook niet te lang afwachten:)
    Krabje wat ontzettend erg dat er geen tweede meer in zit..:(
    Situatie zo veranderd ten opzichte van de eerste keer?

5. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.550
    2.018
    113
    Rose ws wel. Prinsje is geboren na de 2e iui. En voor een 2e hebben we 9 iui's gehad. Allen mislukt. 4 icsi's gestart, 1e afgeblazen voor punctie ivm te weinig follikels, 2e 4 follikels en 3 eitjes maar geen bevruchting en de 3e en 4e allebei wel tp maar liepen toen al achter in ontwikkeling. Allebei de tp-en 2 emmy's terug gekregen maar niet blijven plakken en ook niks in de vriezer.

Fertiliteitsarts zei dat mijn eicellen ws al 'te oud" waren op dat moment en dat het goed was dat we al zo snel weer waren begonnen.

6. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Krabje wat heftig zeg.

Hier na 1 ronde gelijk weer het zh gebeld... Konden meteen weer terecht

Deel Deze Pagina