Wanneer nu testen? Korte luteale fase/ IUI

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door kruimeltje1985, 5 sep 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kruimeltje1985

7 apr 2012
    29
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi!

Ik heb 8 dagen geleden een IUI gehad, zonder hormoonstimulatie, maar wel met ondersteuning van de luteale fase met progestaron, deze is normaal namelijk maar 7-8 dagen.

Nu vraag ik mij af of ik dan ook 14 dagen na de ovulatie moet testen testen?
    Ik heb nu nog een negatieve test, en normaal had ik nu al wel ongesteld geweest.
    Wel wat last van onderbuik/heel lichte kramp, maar zou natuurlijk ook een innesteling kunnen zijn.

Maar ben zo ongeduldig, het wachtbankje is killing me

Zijn er mensen met ervaringen?

2. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.834
    8.487
    113
    Vrouw
    De innesteling gaat in jouw geval niet sneller of langzamer dan anders dus ja, je kunt het beste gewoon wachten met testen. De innesteling vindt plaats tussen 6 en 11 dpo en daarna duurt het nog 2 dagen voordat hcg meetbaar is in urine, dus het zou heel goed kunnen dat je nu nog negatief test terwijl dat nog niks zegt.

kruimeltje1985 vindt dit leuk.
  3. xReGgyy

xReGgyy Actief lid

8 apr 2022
    365
    236
    43
    Vrouw
    De innesteling is met een kortere LF niet eerder dan normaal, de innestelingsperiode is tussen dag 5 en dag 12, dus het kan zeker zijn dat je LF verlengd wordt door het gebruik van de progesteron, innesteling kan dus nog komen

4. Shalom

Shalom Niet meer actief

Je menstruatie wordt waarschijnlijk tegengehouden door de progesteron.
    Een korte lf zoals jij hebt vermoeilijkt een eventueel bevruchte eicel om in te nestelen omdat het baarmoederslijmvlies al wordt afgebroken voordat een eicel goed en wel in kan nestelen. Dus dat dit nu verlengd wordt is alleen maar goed.

Zoals benoemt, je innestelling zal niet eerder zijn vanwege een korte lf. Alleen nu is er tenminste een kans. Ik zou op z'n vroegst pas 10 dpo testen. Liever later voor een duidelijke test.

Succes met wachten nog.

5. Minimensje83

Minimensje83 Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.757
    1.067
    113
    Vrouw
    Wat men hierboven zegt .. ik zou wachten tot 12 dpo. Zie je dan echt niks is het zelden alsnog raak ..

Deel Deze Pagina