Hallo allemaal, Ik heb een vraagje want ik snap er niks meer van haha. Wij zijn vanaf April gestopt met de pil en begonnen om te klussen. De eerste 3 rondes waren onregelmatig: 37-32-35 De 4de ronde ging prima, ik had het gevoel rond 10-11 augustus de eisprong te hebben, kreeg krampen en vruchtbaar slijm, we doen geen ovulatietesten of zo maar laten gewoon de natuur zijn werk doen. Afgelopen zondag had ik een beetje bruine afscheiding en maandagochtend bloed, ik ging ervan uit dat ik me vergist had met de datum van de eisprong en gewoon mijn menstruatie had. MAAR maandagmiddag was het al vrijwel over, dinsdagochtend nog een beetje bloedverlies maar echt weinig, dat was dus alles, daarna niks meer verloren. Ik heb dus maar 1 ochtend bloedverlies gehad en daarna bijna niks meer, dit is voor mij zeer vreemd aangezien ik normaal echt 5 dagen flink bloed verlies en daarna neemt het pas af, ook begint mijn menstruatie normaal niet met bruine afscheiding. Ik heb wel al een test gedaan voor de zekerheid maar die was negatief. Wel heb ik de laatste dagen nog wat vreemde gevoelens in mijn onderbuik, niet echt krampen maar gewoon een weeïg gevoel, ik kan het niet plaatsen, ook heb ik meer last van mijn onderrug. Verder geen klachten ook niet van mijn borsten terwijl ik daar juist na de eisprong tot aan de menstruatie normaal heel erg veel last van heb. Heeft iemand misschien een idee wat dit zou kunnen betekenen? Ik heb echt geen idee en hier in mijn omgeving hoor ik allerlei dingen, vrouwen die toch zwanger waren dan, een vrouw die ook zwanger was en van de gynaecoloog gehoord had dat het misschien een tweeling was geweest waarvan 1tje direct afgestoten werd. Mijn vraag is of er hier vrouwen zijn die ervaringen hiermee hebben? Alvast heel erg bedankt voor eventuele reacties.
Het klinkt als een innestelingsbloeding . Maar goed, je lichaam kan je zo ontzettend voor de gek houden! Even afwachten en een testje doen rond je nod?
Dat dacht ik ook eventjes maar dan heb ik overal op internet gelezen dat een innestelingsbloeding maar een klein beetje bruine, roze afscheiding is of gewoon een beetje bloed. Maar ik had maandagochtend binnen 2 uur een normale tampon verzadigd (sorry voor de details), dat vond ik dus wel heel erg veel voor een eventuele innestelingsbloeding. Daarna heb ik dus vrijwel niks meer verloren. Omdat ik tot op heden nog onregelmatig was weet ik mijn NOD niet maar heb me voorgenomen om het nog tot na het weekend af te wachten en dan nog een testje te wagen. Ik heb die testen van de Action, zijn die wel betrouwbaar of kan ik beter direct Clear Blue kopen?
Ik vind de action testen pas fijn worden vanaf nod. Ik persoonlijk vind ze niet gevoelig. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat het nog aan het ontpillen ligt. Je bent nog niet zolang gestopt met de pil dus daar kan het aan liggen. Ik zeg niet dat het zo is, maar het kan helaas tot een jaar duren. Ik hoop voor je dat je zeer snel een positieve test in handen mag hebben.
Dat heb ik inderdaad al eens gehoord dat ontpillen zo'n 6 maanden kan duren echter heb ik van het ontpillen verder totaal geen last gehad, behalve dat mijn cyclus nog onregelmatig is en dat was voor de pil gewoon regelmatig. We moeten gewoon afwachten en anders gaan we volgende week gewoon een Clear Blue test halen en duimen haha.
Ik probeer het een beetje los te laten omdat ik ook bang ben voor een teleurstelling maar sinds gisterenavond heb ik met vlagen een trekkend gevoel in mijn onderbuik wat ook direct uitstraalt naar mijn onderrug. Ik kan dit gevoel niet plaatsen omdat ik het nooit eerder heb gehad. Verder vind ik het heel erg vreemd dat ik normaal tussen mijn eisprong en menstruatie echt pijn in mijn borsten heb en nu dus totaal geen klachten! Klinkt dit misschien bekend bij sommige dames?
Ja, wel bekend. Ik voel altijd van alles tussen eisprong en menstruatie. Gevoelige borsten, steekjes in mijn onderbuik, zere onderrug... Elke keer weer hoop dat dit klachtje, of het uitblijven van dat klachtje iets betekent, maar nee. Ik heb een vals lichaam .
Ik vertrouw mijn lichaam normaal ook niet meer haha. Maar dit keer is echt alles gewoon anders dan normaal bij mijn menstruatie dus hoop dat het dit keer dan toch raak is. Ik heb namelijk helemaal geen klachten gehad tussen mijn eisprong en menstruatie dit keer! Ja afgelopen zondag eventjes buikklachten en toen verloor ik dus ook bloed maar dit was zo ontzettend kort dat het dus geen menstruatie is want dan moet je minimaal 3 dagen op rij bloed verliezen. Sinds gisterenavond heb ik dus ook dat trekkend gevoel wat uitstraalt naar mijn rug. Een gevoel wat ik nog nooit eerder heb gehad. Ik verwacht dat mijn NOD maandag is aan de hand van mijn eisprong, kan niet meer dan nu gewoon afwachten en maandag of dinsdag een test doen. Dat afwachten pfff, niks voor mij maar waarschijnlijk voor de meeste vrouwen hier niet
Haha nee idd, die testdrang is niet te houden . Spannend hoor! Ben benieuwd! Heb je niet de neiging om dan alvast voor nod te gaan testen?
Ja die drang heb ik zeker wel heel erg maar ben veel te bang voor een negatieve test en daarom wacht ik maar, hoe langer je wacht hoe groter de kans dat het positief is denk ik dan maar haha. Zal wel onzin zijn maar is echt een gevoel. Heb mijn vriend al gebeld en gezegd dat hij zwangerschapstesten moet meenemen van het Kruidvat, die schijnen ook beter dan die van de Action zijn. Nu maar duimen maar zoals gezegd, die paar dingen die ik nu voel ken ik niet en heb ik andere cyclussen zeker niet gehad.