Mijn zoontje van drie maanden (14 weken) sliep lekker door na zijn laatste fles. Maar sinds een week loopt hij erg te rommelen en de afgelopen dagen word hij steeds rond 4 uur wakker. Ik heb zijn flesje al verhoogd van 150/5 naar 180/6 maar dit maakt niets uit. Ook krijgt hij sinds kort Nutrilon Omneo, dit is al wat dikker als 'gewone' voeding doordat er Johannesbroodpitmeel aan is toegevoegd. Het werkt allemaal niet. Nu raden sommigen aan om een schepje Nutrix toe te voegen aan de laatste fles maar op de verpakking staat dat dat pas vanaf 4 maanden mag. Ik weet echter dat sommigen het al eerder geven. Wat vinden jullie zal ik het proberen of toch nog even wachten? Hij krijgt overigens nog 4 a 5x BV op een dag en 2x fv.
Ik persoonlijk zou hier nog mee wachten, maar volgens mij wist je al wel dat ik dit antwoord ging geven..
Ik zou het ook niet doen... mijn zoon komt vaak ook nog 1 soms 2, zelfs heeeel soms 3 keer per nacht en soms slaapt hij gewoon van 22u tot 8. Ik ben van mening dat doorslapen vanzelf wel komt en dat er zeker het eerste jaar zoveel gebeurt in een baby zn leven dat die met periodes snachts gewoon ff troost van mama of papa nodig heeft of soms gewoon eens trek. Hier krijgt hij gewoon een borst als hij wakker wordt... ben ff 10 min bezig maar daarna slaapt iedereen weer tevreden verder.
Ik zit met hetzelfde probleem Lilly, hier komt hij ook weer rond 5 uur (dit was 7 uur), maar ja ik denk dat ik nog maar wacht tot ik weer naar het cb moet 19/7 dan is hij 4 mnd en zal ik eens vragen. Ik lees dat sommige er ook een papje van maken en dan met een lepeltje geven,volgens mij is Jayson hier ook al aan toe, hij kwijlt etc etc. Maar ik probeer nog gewoon een paar weekjes te wachten.
Ik mag het ook geven omdat Elena ook grote honger heeft en ik de melk moet indikken voor haar reflux. Even zien hoe je kleintje erop reageert.Elena krijgt er helemaal geen krampjes van en houd het nu ook min. 4 uur vol tussen 2 voedingen.
Daan is nu 3 maanden oud en gisteravond heb ik hem, om exact dezelfde reden, een eetlepeltje pap door zijn laatste fles gedaan. (dit op aanraden van onze kraamhulp, waar ik nog steeds contact mee heb).Resultaat:slapen tot 04.15!Hele winst hier! Je eigen gevoel volgen meid!
Daan is nu 3 maanden oud en gisteravond heb ik hem, om exact dezelfde reden, een eetlepeltje pap door zijn laatste fles gedaan. (dit op aanraden van onze kraamhulp, waar ik nog steeds contact mee heb).Resultaat:slapen tot 04.15!Hele winst hier! Je eigen gevoel volgen meid!
Dankjullie wel voor de antwoorden! De meningen zijn verdeeld hoor ik, haha! Ik kijk het nog even aan, maar als het met een paar nachten nog niet beter gaat dan ga ik het denk ik toch een keertje proberen. Doe ik eerst een theelepeltje en dan kijken hoe hij daarop reageerd
Laat je ff weten hoe het gaat?Ben ook benieuwd!Daan vannacht weer tot 04.30 geslapen, en níet wakker geweest rond 02.00 uur, wat de laatste tijd wel gebruikelijk was! \/ Liefs Emma
Wat goed Emma! Ik ga ook Nutrix kopen de volgende keer dat ik voeding haal. Yasmine wordt de laatste dagen ook steeds vroeger wakker en aangezien ze toch al 3,5 maand zijn wil ik het wel eens proberen.
Ik doe al nutrix door de fles vanaf 10 weken, op advies van het CB die zeggen dat vroeger de baby al vanaf dag 1 nutrix door hun melk kregen. Mijn kleintje slaap er heerlijk op dus.