Ben ik nou echt zo vroeg als ik vanmorgen oliebollen ga bakken? Die reacties krijg ik namelijk. Wanneer gaan jullie ze bakken?
ik bak zelf niet, maar moeders bakt altijd op de dag zelf. Zijn ze heerlijk vers. Als mn broers ook zelf bakken bakken ze ze ook op de dag zelf. smorgens gelijk beslag maken, laten rijzen en begin van de middag gaan bakken.
mijn zusje gaat vandaag bakken.. oude olie bollen vijf minuten in oven warmen. zijn ze weer knapperig. olie bollen. in vriezen als je te veel hebt.
Wij bakken ze morgen bij de tante van mijn man, heel gezellig, de halve familie komt helpen en normaal is het op oudejaarsdag maar dan moet ze werken dus vandaar een dagje eerder.
Bij ons zijn ze met oudjaarsdag wel op. Ervaring leert dat we zoveel hapjes en dergelijke eten dat een zoete oliebol er dan niet meer in gaat. Wij vieren het bij familie en die bakken de dag zelf ook.
Mijn man staat altijd de laatste dagen van het jaar in een oliebollenkraam, dus wij bakken ze niet zelf, hij neemt er 's avonds een paar mee, lekker vers
Wij kochten altijd oliebollen. Nu bakt mijn oma ze en dat doet ze altijd op oudejaarsdag. Iedereen in de omgeving die bakt doet dat ook op 31 december
Wij bakken ze vandaag met de hele familie. Nou de mannen dan, de vrouwen maken rolletjes. Onder het genot van de nodige hapjes en drankjes. Oudjaarsdag kan ik dan geen oliebol meer zien.
Ik bak ze voor het consumeren dus op 31 dec rond uurtje of 6 . Zijn ze nog lekker warm en knapperig . Lust ze anders ook niet . Vorige week ook genaakt. Enige nadeel van super vers is dat je pas stopt na nr 6
Ik vind ze het allerlekkerste van een goede kraam in de buurt, heb je ook die stank niet in huis. Maar anders zou ik ze op de 31e bakken anders zijn ze niet niet vreten als ze niet vers zijn.....
Mijn moeder bakt ze al zo lang ik me kan herinneren zelf en altijd oudjaarsdag. Heerlijk zijn die! En voor de mensen die ze halen bij kramen... vinden jullie ze niet schofterig duur? Een euro voor zon bolletje. .. vind t echt belachelijk geworden en nogmaal koopte ik voor t oud en nieuw was al wel is af en toe een bol of appel ding maar nu echt niet hoor!
De dag zelf...en we maken zoals elk jaar weer Italiaanse oliebollen Eigenlijk eet ik geen koolhydraten...maar die dag wel.
Is idd niet goedkoop maar ach zo'n ene avond per jaar maakt ook niet uit. En ze zijn van die kraam echt lekkerder dan de meeste thuisgebakken bollen.