Wanneer ombouwen naar buggystand

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door kimmiej89, 30 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Mijn zoontje is 4 maanden. Hij is 64 cm en bijna 6400 gram.
    Wij hebben de bugaboo cameleon 3.

Qua lengte past hij nog wel in de reiswieg, alleen ligt hij graag met zijn armen langs zijn hoofd en dat past niet echt meer. Hij kan ze niet meer plat neerleggen en dus leunen ze een soort van op de rand. Dat vind ik best zielig.
    Ik twijfel om de wagen om te bouwen tot buggy en hem dan in de ligstand te gebruiken. Alleen las ik dat bij de bugaboo er wel een soort knik in zit waardoor hij niet helemaal plat is.

Hoe doen jullie dit? Bouwen jullie hem al om of wachten jullie nog?

2. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    wachten tot hij er in de lengte niet meer in past. voor zijn rug is het het beste om zoveel mogelijk plat te liggen. babys vinden wel een andere houding om lekker te slapen hoor!
    onze zoon was er met 6 maanden uitgegroeid en toen dus overgegaan naar de zitting.

3. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Wij zijn ook pas omgeschakeld toen hij er niet meer inpaste, dat was rond de 7 maanden. In het begin hebben we de kinderwagen zo plat mogelijk gedaan. Inmiddels (hij is nu 10 maanden) zit hij behoorlijk rechtop.

4. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Ik zou met 4 maanden ook nog ff wachten. Wij hebben de bugaboo omgebouwd toen onze dochter bijna 6 maanden was. Ze ging huilen in de bak omdat ze meer wilde zien. Wij gebruiken hem niet helemaal plat maar 1 standje omhoog. Ze is er helemaal happy mee en valt heerlijk in slaap.

5. Maantje93

Maantje93 Niet meer actief

onze zoon is nu 68cm en 8kilo bijna hij pas er niet meer in heb een mutsy evo de wandelwagen kan helemaal plat dat vind hij een stuk leuker.

6. droombeebje

droombeebje Bekend lid

7 jun 2009
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben het rond de 8-9 maanden gedaan, maar was klein ventje. Hij begon toen ook steeds 'moeilijker' te worden in de kinderwagenbak...hij wilde de wereld gewoon zien;). Hij straalde helemaal toen hij in de buggystand mocht......

7. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Ik zou ook voor de stevigheid van het ruggetje nog rekken tot 6 maanden. Hier een zoontje van ongeveer 68cm nu en de bak is 69cm (Bugaboo bak is 70cm dacht ik), hij kan er enkel nog in met opgetrokken beentjes (kikkerhouding ahw). Maar we houden hem er nog ietsje langer in omdat het ook warmer is in de bak. Straks als het lente wordt, zetten we de buggy erop.

Deel Deze Pagina