Op de fiets?

Discussion in 'Met je kind op pad' started by Suusmv3, Feb 16, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Suusmv3

Suusmv3 Lid

Feb 14, 2015
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is nu 8 maanden en kan al heel goed (en lang) rechtop zitten.
    Aangezien er bij ons wegwerkzaamheden zijn waardoor ik enorm om moet rijden naar school, wil ik gaan fietsen.
    Het gaat dan om maximaal 4x per dag een kwartiertje op de fiets. Kan ik dat al doen met hem?
    Ik had gelezen dat fietsen goed te doen is vanaf het moment dat ze zelf gaan zitten, maar dat doet hij dus nog niet...

2. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

Oct 24, 2013
    1,533
    5
    38
    ik heb bij onze dochter gewacht tot ze zelf van buik naar zithouding kon omdat ze toch wel wat schokken te verwerken krijgen op zo een fietsstoeltje maar begrijp dat het vervelend is voor jou met de wegwerkzaamheden. Ik zou denken als je zeker niet te snel fietst en uitkijkt met drempels etc dat het misschien wel zou gaan.

3. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

Feb 5, 2015
    1,258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Volgens mij is de regel dat ze én zelf moeten kunnen gaan zitten én ouder dan 9 maanden moeten zijn. Dat geldt voor jouw kindje allebei nog niet, dus ik zou er niet aan beginnen. Van te vroeg gaan fietsen kan je kindje echt blijvende schade overhouden of erger, dus ik zou het risico niet nemen. Koop dan een maxicosidrager voor achter op je fiets, dan zit je kindje veel beter.

4. Suusmv3

Suusmv3 Lid

Feb 14, 2015
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties!

Dan wordt het nog even omrijden voorlopig :p

Share This Page