baby speelgoed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Allahinkulu, 8 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Mijn dochtertje is nu bijna 10 maandjes..en ik vind het tijd worden voor nieuw speelgoed..
    Ik heb thuis nog zo'n loopwagentje die ik bij de kruidvat heb gekocht met muziekjes er op en balletjes etc. en ze speelt ook nog wel met de babygym..
    maar ik wil wat meer educatiever speelgoed..
    Ik vind het alleen allemaal zo vreselijk duur. een klein speeltje is al 10 euro.

    heeft iemand tips of ideeen?
     
  2. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Iman krijgt een baby's first laptop voor haar verjaardag. Heel educatief, maar kost idd 25 euro. Het meeste speelgoed is nu eenmaal duur!

    Wat wel leuk is, zijn van die kartonnen boekjes.
    Te koop voor al 2 euro per stuk of zo.
    Iman vreet ze bijna :)
     
  3. Niet meer actief


    25 euro duur?


    zijn jullie echt zo zuinig?

    ik snap dat echt niet, kleren zijn te duur, speelgoed is te duur, naar de dierentuin gaan is te duur, leuk voor zo'n kind!

    :(
     
  4. pinguin72

    pinguin72 VIP lid

    7 jan 2006
    7.831
    0
    36
    Voor mij is het ook niet te duur, maar voor mensen die daar simpelweg het geld niet voor hebben wel.
    Helaas hebben wij niet allemaal hetzelfde besteedbare inkomen.

    Gulay bij de Ikea hebben ze goed betaalbaar houten speelgoed.
    Ik heb vorig jaar met sinterklaas voor quinn een blokkenkar gekregen. Kostte geloof ik 10 Euro bij de wibra.
    Marktplaats kan je ookw el het een en ander vinden.
     
  5. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Heb je t tegen mij? Ik vind het niet te duur hoor.... :)
    Anders kocht ik t niet...

    Kan me wel indenken dat het voor sommige mensen te duur is. Maar het meeste speelgoed is nu eenmaal rond die prijs. En dan heb ik t nog niet over het fisherprice huis dat ze ook krijgt... ;)
     
  6. Niet meer actief

    :) :) :)

    Meid, we kunnen niet allemaal die rijke kerel trouwen!

    Wat Pinguin zegt, sommigen moeten met heel weinig doen en dan is marktplaats of de ikea een leuk alternatief...
     
  7. arielle

    arielle Actief lid

    27 jun 2006
    355
    0
    0
    inderdaad, niet iedereen heeft een grote portemonnee maar met een beetje crea shoppen kom je er ook wel.
    ik kreeg gisteren een nieuwsbrief van bambinotoys.nl die hebben zomeruitverkoop. (webwinkel) Misschien zit daar iets voor je bij, en zeker ook bij zeeman, wibra en kruidvat kijken. Ook daar vaak leuk speelgoed maar dat moet je treffen. Hoorde van mijn vriendin dat kruitvat in haar woonplaats het speelgoed aan het opruimen was, dus wellicht dat ze dat overal gaan doen? (ook alvast leuk inslaan voor sinterklaas!)
    Ik heb ook een hoop "merkspeelgoed" op marktplaats zien staan trouwens en nog 1 tipje, (dat doen wij nu met andere kindjes in de familie ook) misschien dat je voor de verjaardag 1 groot kado uitkiest en vraagt of de mensen die willen komen daaraan bij willen dragen. Dan heb je vaak een leuk stuk speelgoed in plaats van allemaal kleine plastic dingetjes die na 2 keer spelen uit elkaar vallen.
    Groetjes, Arielle
     
  8. toetie83

    toetie83 Fanatiek lid

    20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    ik heb laatst nog bij de estafette(tweedehandse winkel) dublo gehaald zag er nog nieuwe uit in het bijpassende bakje emmertje,
    voor maar 1,50 wel honderd stuks.
    ik heb het schoongemaakt met afwas zeep, en nu kan hij erme espelen.

    hij vind het erg leuk,toch wil ik zo'n loop autotje bij de blokker voor 45,- best veel maar ja hij wordt ok maar 1 x 1 jaar dus opas en oma's bij elkaar en delen het bedrag. zo kun je het ook doen.
     
  9. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere

    wel heel kort door de bocht...
    25 euro is voor sommige mensen een halve week boodschappen..

    en alsof een kind minder gelukkig is wanneer t met een houten pop speelt van 2 euro of met een mechanische speeltuin van 30..
    ik koop ook het leuke speeelgoed voor m'n kind,
    maar niet iedereen is even fortunate qua financiën.
    en dan kan jouw quote best hard aankomen bij menig één
     
  10. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    sweetangel dan vind ik die laptop nog wel meevallen qua prijs hoor.
    maar ik vind een achterlijk (in verhouding) speeltje van nijntje voor 10 euro het gewoonweg niet waard. en dat vind ik dan duur.

    Om op ayyildiz te reageren:

    Ik vind je mening een beetje kort door de bocht.
    wat betreft mijn persoonlijke situatie..ik woon in turkije..mijn man zijn loon is niet te vergelijken met het loon wat jouw man verdient..en dan hebben wij het gewoon goed en zitten we boven het gemiddelde.
    Maar als ik een speeltje koop voor mijn dochtertje van 25 euro is zo rond de 50 lira..dan is dat echt een hele schep uit de portomonee hoor.
    En dat is dus echt een luxe bij ons. Denk maar niet dat de kindjes daar het speelgoed kennen waar eslem mee speelt.

    Ik wil me niet verantwoorden tegenover wie dan ook..maar ik denk wel dat je je moet realiseren dat we niet allemaal het geld hebben om allerlei duur speelgoed te kopen.

    Ik wil best een iets duurder speelgoedje kopen..maar het moet het dan wel echt waard zijn.

    Mijn vraag in deze topic was dus leuk educatief speelgoed vanaf deze leeftijd voor een normale redelijk prijs dat betekent niet dat het onder de 10 euro moet blijven..maar ik heb niet de mogelijkheid om voor 100 euro aan speelgoed te kopen.

    Dus welk speelgoed wordt leuk vanaf deze leeftijd..
    Ik las in deze topic duplo..spelen ze daar nu al mee?
     
  11. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Gulay, Lynn kan zich ook vermaken met bekers en dozen...gewoon heel simpel huishoudelijk spul.

    En Lynn is dol op boekjes. Die hoeven niet heel erg duur te zijn.

    Duplo heeft zij ook, ze bouwt echt nog geen torens maar kan er heel druk mee bezig zijn.
    Wat ook altijd favoriet is bij Lynn is de ringentoren van Fisherprice en zo'n vormenemmertje.

    @ayyildiz
    Je kunt niet bij iedereen in de portemenee kijken he? Als je van een minimumloon of uitkering moet rondkomen, dan is 25 euro een hele hap.
    En voor kinderen maakt het (nu) nog niet uit hoe duur iets is.
     
  12. Niet meer actief

    dus je mag wel zeggen dat iets te duur is maar zeggen dat iets nooit te duur is voor je kind dat mag dan weer niet

    uffff
     
  13. Niet meer actief

  14. Esthertje

    Esthertje Fanatiek lid

    6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Als ik jouw was zou ik je eigen stukje even goed doorlezen, dan snap je misschien beter waarom de mensen zo reageren !
     
  15. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ik val een beetje over het zinnetje..."leuk voor zo'n kind".
    Alsof je kind doodongelukkig zal zijn als je het niet zo breed hebt en ieder duppie om moet draaien.
     
  16. Esthertje

    Esthertje Fanatiek lid

    6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Dat is nou precies wat ik bedoel ;)
     
  17. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Iman heeft hier het duurste speelgoed staan, en waar amuseerd ze zich het meest mee?

    Lege doosjes, een ronde wasmand, een tijdschrift wat ze helemaal kapot scheurt...
     
  18. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik merk inderdaad dat eslem ook het meest zoet kan zijn met hetgeen wat juist nou niet specifiek baby speelgoed is..:)

    ze is ook gek op papier..
    En hier in de box speelt ze inderdaad ook wel met duplo..
    DAt hebben we hier nog liggen trouwens..zal het eens aan mijn moeder vragen of ik dat mee mag nemen..maar weet niet of het verantwoord is..volgens mij wordt daar vaak duidelijk bij gezegd dat het niet onder de zoveel jaar mag worden gebruikt.

    Ik zat ook te denken aan van die bouw spulletjes..die bekertjes die je in elkaar kunt vouwen enz.
     
  19. pinguin72

    pinguin72 VIP lid

    7 jan 2006
    7.831
    0
    36
    Ik zag laatst bij iemand een plastic flesje met wat macaroni erin.
    Leuke rammelaar.
    Blokken zijn erg leuk voor deze leeftijd.
    Je zou inderdaad ook eens bij een kringloopwinkel of een vlooienmarkt of iets dergelijks kunnen kijken.
     
  20. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Gulay, Iman heeft van die potjes die je op elkaar kunt stapelen tot een toren met bovenop een berenkopje. Ze speelt hier superveel mee, kostte 2 of 3 euro bij zeeman!
    Verder een emmertje met schepje enz, ook 3 euro bij zeeman of zo... Vind ze ook heel leuk!
     

Deel Deze Pagina