Wanneer omgeving vertellen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kimmies, 4 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmies

Kimmies Actief lid

9 mrt 2007
    205
    0
    0
    Hallo allemaal,
    Ik weet zeker dat ik een al een forum met onderwerp gelezen heb, maar ik kan m nu niet meer vinden; vandaar nogmaals!

Ik wil graag jullie mening horen!

Vanmorgen zijn wij bij de gyn geweest en hebben een echo van onze Jaap gehad! Helemaal geweldig, vooral omdat de vorige keer er nix zat.
    Zelfs het hartje klopt al! :)
    (zoals je ziet ben ik nu 8 wkn en 1 dag (volgens de echo))
    Nu willen we vandaag en morgen de ouders en broers en zussen inlichten. Aankomend weekend ben ik jarig en eigenlijk hadden we in de planning om ons nieuwtje dan ook aan te kondigen! (het is geen geheim dat we na onze vorige miskraam toch snel weer probeerden zwanger te raken!) Bovendien begin ik al behoorlijk te groeien, niet alleen mijn buik, :oops: maar ook mijn borsten, heupen en buik en ben ik constant moe..... Volgens mij vermoeden sommigen ook al wat.

Maar nou hoor ik ook al van verschillende mensen dat we daar me moeten wachten tot "we 12 weken zijn" ! :(

wat vinden jullie en wanneer hebben jullie dit verteld.

Graag hoor ik van jullie.
    Liefs Kim

2. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Hoi,

gefeliciteerd met jullie wonder!
    Wij hebben het de dag van de test aan onze ouders verteld, maar met 12 weken aan de buitenwereld. it hebben we bewust gedaan ivm een miskraam. Ik weet niet of ik dan sterk genoeg ben om van iedereen medeleven te krijgen.

Ik zou als ik jou was doen wat je zelf wil...ik kan me voorstellen na je miskraam dat je het nu van de daken wilt schreeuwen! als jullie je er goed bij voelen dan zou ik zeggen zet em op! :)

3. Gefeliciteerd met je zwangerschap en wat fijn dat het een goede echo was met een mooi kloppend hartje.
    Volg je gevoel met het bekend maken van de zwangerschap.

Wij hebben het met 9 weken verteld naar 2 goede echo's,en ook omdat ik een giga dikke buik kreeg.

Liefs Vlindertje

4. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Je moet niets :)

Ik zou het gewoon vertellen...Als het mis gaat weet vaak ook iedereen het...
    ik heb het met 10 weken ook al verteld...

5. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Wij hebben het meteen vertelt, maar alleen aan onze ouders en broers en zussen. Dit zijn ook de mensen die er voor je zijn mocht het misgaan. De anderen hebben we het pas vertelt met 12 weken.

6. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    We hebben het gelijk aan onze ouders verteld, ook de vrienden die dicht bij ons staan hebben we het direct verteld. Ik vind het leuk om het met anderen te delen.
    Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders, ik kan me ook voorstellen dat je ervoor kiest om het nog even voor jezelf te houden. Dat is aan jullie!

Succes, Mayke

7. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Mijn vk zei: als het hartje klopt na de 8 weken, dan is de kans op een miskraam nog geen 3% meer.. Dus kans is net zo groot als bij 12 weken. Pas bij 16 weken daalt dit naar 1%. Ik zou het gewoon lekker vertellen als je er goed bij voelt. Als je nog geen echo had gehad, dan zou ik liever wachten, maar nu weet je dat alles goed zit.. Dus alvast gefeliciteerd en wat je ook beslist, als je er maar achter staat!

8. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Inderdaad, gewoon lekker vertellen als je je daar lekker bij voelt! Wij hebben het verteld na onze 10 wk echo, omdat we toen zelf ook echt de kleine gezien hebben! Lekker van genieten meid!

Liefs Chris

9. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    wij hebben volgende week de eerste echo en het weekend daarna wil ik aan familie vertellen. Mijn ouders weten het al wel.
    Mijn collega's vertel ik het ook, ivm kamp en mijn helse ochtendmisselijkheid en overgeven.
    Maar echt alleen als we een 100% goede echo hebben.

10. carmpje

carmpje Actief lid

11 okt 2006
    148
    0
    0
    gewoon je gevoel volgen!

11. Kimmies

Kimmies Actief lid

9 mrt 2007
    205
    0
    0
    Dat heb ik nog niet eerder gehoord! Nou, wat dat betreft......

Bedankt voor alle reacties!

Liefs

12. busybusy

busybusy Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    Wij hebben het aan ouders en broers/zussen verteld op moederdag. Ik was toen nog maar 6 weken zwanger. Met 8 weken heb ik het mijn beste vriendinnen verteld en de rest (collega's en kennissen) horen het pas na de echo.

13. Zoe21

Zoe21 Actief lid

25 feb 2007
    102
    0
    0
    Als je het zelf wilt, moet je het gewoon lekker vertellen...wij hebben het aan onze ouders vertelt toen ik 5 weken was en aan de buitenwereld na onze 1e echo, dat was met 8,5 week..

Succes met vertellen, het is erg leuk om te doen! :D

14. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    gewoon lekker zeggen hoor is juist een leuke gelegenheid om het te vertellen. en stel dat het fout gaat dan weet men gelijk waarom je depri bent.
    van harte gefeliciteerd meid!

15. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    wij hebben het bij beide zwangerschappen gelijk verteld toen we wisten dat we een kleine er bij kregen.

16. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    wij gaan het op vaderdag vertellen aan de opa's en oma's in spe.. Gewoon omdat we dit een leuke dag vinden! Volgende week dinsdag hebben we de echo, dus dat komt goed uit. :)

Nog even volhouden dus.. kan bijna niet meer wachten....

De collegas wacht ik nog even mee. Maar ik heb bijna ook geen klachten dus het is goed vol te houden en zelfs wel grappig, met zo'n groot geheim! Vandaag zei een collega al van "eh.. ben je wel lekker? je ziet een beetje bleek?" Ik keek er niet verbaasd van, maar van binnen dacht ik ja je moest eens weten haha.

17. Kenja

Kenja Lid

6 nov 2006
    57
    0
    0
    Apeldoorn
    Wij willen het onze ouders via een foto vertellen. We hebben een leuke foto van ons beiden in de tuin gemaakt (met de zelfontspanner natuurlijk) waaruit duidelijk blijkt dat ik zwanger ben: wij, een plastic ooievaar, twee positieve zwangerschapstesten, een babypakje en kinderboekje. Van deze foto heb ik een puzzel laten maken bij de Hema. Met deze puzzel gaan we bij onze beide ouders langs en geven we ze de puzzel en als de puzzel af is dan snappen ze hopelijk de hint.......

Maarre... wij hebben dus wel de 12 weken afgewacht. En in verband met vakantie van ouders en onszelf wordt het waarschijnlijk pas rond week 15/16 dat we het gaan vertellen. Wat dan kunnen we het beide ouders ongeveer gelijktijdig vertellen. Maar ik weet niet of ik het wel vol hou om nog zo lang mijn mond te houden. Er is trouwens één goede vriendin van me die het al wel langer weet, sinds week 10 ongeveer.

Groetjes,
    Kenja

18. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    wij zitten ook een beetje met een dilemma...we weten amper zelf dat we weer zwange zijn, maar kan nu mijn broeken al niet meer aan. (had ik bij de eerste 2 ook) op mijn werk vraagt men raak en aangezien ik nogal misselijk ben vermoed iedereen genoeg! Eigenlijk willen we het liever nog even stil houden omdat het nog zooooo pril is, maar weet niet hoe lang we het nog geheim kunnenhouden! hoop dat het langer lukt dan de vorige. toen vroegen mensen me ronduit wanneer ik uitgerekend was toen ik 5,5 wk zwanger was! :confused:

Toen hebben we het toch maar aan familie verteld. Maar ik denk dat het bij iedereen verschillend is... volg je hart zou ik zeggen en je buik natuurlijk! :D

19. eef1980

eef1980 Lid

14 mei 2007
    72
    0
    0
    Hoi,
    Ik vind het ook moeilijk.
    Mijn vriend wil het absoluut niet vertellen voor 12 weken, ook niet aan onze ouders. Dit ook omdat we gaan trouwen. Op onze trouwdag ben ik precies 12 weken zwanger, dus de dag erna zullen we het bekend maken, en dan ook aan iedereen.
    Toch vind ik het wel lastig, want ik kan het er eigenlijk met niemand over hebben.
    Gelukkig bestaat die forum ;)

20. Sjaantje

Sjaantje Bekend lid

25 jul 2006
    663
    0
    16
    Dordrecht
    Ik vind het lastig hoor, denk dat we de nabije familie het wel laten weten snel. Ik durf er nu namelijk niet langs te gaan want ze zien altijd meteen aan me dat er was is.

Hoe doen jullie dat? Ik loop te stralen (als ik niet misselijk ben) en mijn glimlach kan ik nauwelijks onderdrukken!

Deel Deze Pagina