Met baby vliegen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kimb85, 6 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimb85

Kimb85 Lid

18 mei 2016
    44
    1
    8
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Wij gaan over 2 weken vliegen met onze 6 maanden oude dochter. Omdat zij nog erg klein is moeten we de hele kinderwagen meenemen. Maar hoe deden jullie dat op het vliegveld en de bus en zo? We hebben wel een draagzak maar echt heel leuk vind ze dat niet.

Ik hoor graag tips😊

Liefs kim

2. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ons zoontje was iets ouder met vliegen. Maxicosi mee, is dat een idee? Tot aan de gate. Weet niet of dat kan.

Ons zoontje is ook geen fan van de draagzak, maar aangezien we ellelang op de buggy moesten wachten was het superhandig dat de draagzak toch mee was. Ze zijn vaak ook zo onder de indruk van wat er verder gebeurt, mijn zoontje vond het voor die ene keer prima.

Waar vlieg je heen?

3. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Hier hadden we op die leeftijd een buggy die compleet plat kon met extra bijgevoegd kussen, speciaal uitgezocht zodat ie vanaf geboorte kon. (Nuna pepp lux)Vonden we voor vakantie fijner dan het risico dat onze dure wandelwagen kapot ging. Overigens is wel de buggy beschadigd tijdens de vliegreis maar ook vergoed gekregen door arke. Maar je baalt wel als ie beschadigd aankomt op bestemming.

4. netmah

netmah Actief lid

12 nov 2015
    100
    6
    18
    Ik heb altijd nog de kinderwagen mee kunnen nemen tot de gate. Je kunt altijd even bellen of dit mogelijk is. Je hebt priority boarding als je met kinderen reist dus dat is fijn. In de bus hielden wij onze zoon gewoon vast op schoot.

5. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Wij gingen met vier maanden
    De wagen ging gelijk al bij de koffers en verder in de doek. Maar dat vond ze wel lekker.
    De taxi ging ook met de doek. Dat vond ik super eng 😅
    De terugweg hebben we van te voren een taxi geboekt met mc

6. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ik heb via internet een prampack gehuurd. Hiermee kun je de kinderwagen inpakken en inchecken. Op het vliegveld heb ik dochter in de draagzak gedragen. Voor onze zoon was de buggy mee die mag tot aan de gate, dus daar heeft ze ook nog even in gelegen/gezeten. Ondanks dat jouw kindje geen fan is van een draagdoek zou ik hem echt wel aanbevelen. Bij aankomst moesten we een behoorlijk lange tijd wachten en stukje lopen tot we bij onze transfer waren. Als je dan nog je koffers ed hebt, ben je blij dat je je handen vrij hebt met een draagdoek/zak.

7. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    #7 1981Mama, 6 jul 2016
    Laatst bewerkt: 6 jul 2016
    Ik zou volgende keer niet meer de buggy meenemen tot aan de gate, ik zou hem inchecken bij de koffers en Dan baby in de draagdoek (zit ie bijna nooit in).

Ik vond het zooon gedoe ! Bij de security-check moet de baby uit de wagen, wagen inklappen en door de scanner, dan moet je zelf door het poortje met de baby vasthouden met gestrekte armen (dat kan ik dus niet). Dan heb je nog het gezeur met de babyvoeding meer dan 100ml en dan blijkt er nog vloeistof ergens onder in een tas te zitten wat je eruit moet graven met huilende baby in je armen terwijl je de buggy nog uit moet klappen. In mijn geval is er nog meer gedoe want ik reis met kwetsbare apparatuur die niet door de rontgenscanner mag. Dan na de check snel wat drinken ergens, iedereen loopt tegen die buggy aan...

Dan wordt er omgeroepen dat we gaan boarden, mensen met kinderen mogen eerst (mooi!). Dan moet het kind snel uit de buggy de draagzak in, buggy moet in de buggytas (die juist op dat moment niet goed openritst) en waar moet je hem dan achterlaten... dan loop je het vliegtuig in, en terwijl je door t gangpad loopt blijkt je draagdoek in de haast omgedaan niet goed te zitten en zit er toch een beentje klem en hangt ie scheef.

Ik doe toch voor die ene keer m'n kind in de draagdoek

8. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Wij hebben inmiddels al 2x gevlogen met onze dochter. Eerste keer was ze 14 weken, laatste keer was gister ;).

Maxicosi en onderstel mag je meenemen tot aan de gate. Daar moet je het achterlaten. Ideaal om je handbagage op te vervoeren ;)
    Ik heb een kind wat graag jn de doek zit, en doe haar vaak al ruim voor het boarden in de doek. De laatste keer was ik alleen met haar, en dan is de doek ideaal handen vrij en baby rustig. In het vliegtuig zit ze ook in de doek, op opstijgen en landen na ( mag niet namelijk, maar sommige stewardessen zijn wel coulant hierin en dan mag het riempje om haar heen terwijl ze nog in de doek zit).

Neem voor in het vliegtuig minimaal 2 extra setjes kleding mee want die kan je nodig hebben ;). Gister poepte ons meisje alles onder toen we net opgestegen waren.

9. Jessica1

Jessica1 Lid

8 dec 2014
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben gevlogen met onze kleine man dat hij ruim 7 maanden was! Hiervoor een buggy aangeschaft omdat we geen zin hadden om ons druk te maken of de wagen wel mee mag tot de gate.. Wij kregen in NL en Spanje overal 'voorrang' op de vliegvelden dus was erg handig! Konden overal zo doorlopen! Alleen willen ze wel de buggy checken! Dus je kleintje moet er dan wel uit! Zelfs onze baby werd gefouilleerd hihi

10. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Wij hebben vorig jaar (ong 7 maanden oud) de kinderwagen met de bagage ingecheckt en op het vliegveld en tijdens het reizen de draagdoek gebruikt, ideaal!! 2 Weken geleden (dochter 1,5 jaar) weer in een ergonomische drager, geen kinderwagen meegenomen. Wat was ik blij dat ik niet hoefde te zeulen met een buggy oid! Dochter vind de drager thuis ook niet super meer, heeft ze de rust niet meer voor, maar op het vliegveld en in die drukte vond ze het prima, genoeg rond te kijken. Ik kan het echt alleen maar aanraden!

Fijne vakantie alvast!

Deel Deze Pagina