Avondritueel veranderen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Rainbow88, 5 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Dochter (16,5 mnd) haar naar-bed-gaan ritueel is nu : Als ze moe is gaan we naar boven, eventueel badje, pyjama & slaapzak aan, flesje drinken op haar kamer, eventjes knuffelen en bedje in.

Maar het lijkt mij ook fijn als ze 's avonds haar pyjama al aan heeft bij ons in de woonkamer, dat ze daar haar melk drinkt en dan bedje in gaat.. Of is dit een te grote switch :D

Als ik rond mij mensen hoor, al die kindjes drinken onder hun flesje in hun pyjama...

We (avond)eten rond 17u en ze ligt tussen 18.30 & 19u in bed.. Dus 't is ook allemaal zo kort op elkaar.
    + als we haar aan 't omkleden zijn is ze al hysterisch aan 't huilen om haar fles te krijgen..

2. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Wat is precies je vraag? Hoe je dit moet veranderen? Lijkt mij dat je het gewoon moet proberen. Probeer het een paar avonden en kijk hoe ze reageert. Pyjama en fles beneden en ga dan boven nog even knuffelen en een verhaaltje voorlezen. Dan kan ze er aan wennen dat er boven wordt gelezen en beneden de fles krijgt.

3. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ja.. Of en hoe ik dit best kan veranderen :)

4. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.178
    4.489
    113
    gewoon proberen, dus na het eten, in het badje pyama aan, en dan weer mee naar beneden, fles geven, (nog boekje lezen) en naar bed.

zou gewoon kijken of het lukt. je weet nooit of zo'n verandering wel of niet gaat, maar je kunt het wel proberen. als het niet gaat, wacht je een paar dagen en kijk je dan nog een keer. misschien dat je bijv. de fles beneden kan geven en boven nog een boekje leest, of juist alles beneden probeerd, en alleen boven nog een knuffel en slapen.
    succes.

5. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Inderdaad gewoon doen. Na het eten bv naar boven, tandenpoetsen, in bad, pyjama aan en weer naar beneden. Nog even spelen, lezen of weet ik wat en dan flesje en naar bed. Je merkt snel genoeg of dit wil.

6. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Hier ook eerst de pyjama aan en dan laatste deel avondritueel met nog wat melk drinken. Gewoon zo gaan doen. Kwestie van proberen. Vaak maalt het voor je kindje niet zo heel veel uit hoor.

7. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ahh gewoon doen rainbow!

Wij doen het ook zo, zo gezellig nog even in haar pyjama beneden!
    Ik begin zo rond 19 uur met wat rustiger spelen of lekker op schoot voorlezen, dan gaat haar pyjamaatje aan en maken we een flesje, die krijgt ze beneden. Daarna naar boven en tandjes poetsen. Om 19.30 wil ik haar eigenlijk echt wel in haar bedje hebben.

Overigens gaat onze dochter niet elke avond in bad, wij doen haar in principe 3-4 in de week (om de dag) in de ochtend en de andere dagen was ik haar handjes en toet en de rest met een washand. Ze droogt anders zo uit. (waar ik natuurlijk niet mee zeggen wil dat ik dit beter vind! Komt voor ons gewoon goed uit!)

Dat scheelt weer tijd bij het avondritueel :D

8. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Dit zou ik net niet doen, ik zou wel echt tandjes poetsen na de fles.:D

9. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ja ze gaat maar 2-3x/week mee in bad, of onder de douche :) Andere dagen is 't gewoon opfrissen..

Is tandjes poetsen na de avondfles beter ja? Wij doen het tot nu toe enkel 's morgens

10. nikki83

nikki83 Bekend lid

11 nov 2013
    526
    4
    18
    Vrouw
    Wij hebben het toevallig vorige week zo veranderd, deden het eerst hetzelfde als jou!
    We hebben toen gewoon eerst een bad gedaan en daarna in pyama naar beneden, daar een flesje op de bank en vervolgens naar boven, tandjes poetsen en boekje lezen. Gaat supergoed!

11. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ja dat is wel beter omdat de melksuikers anders de hele nacht hun gang kunnen gaan.

Zou vanaf nu doen zoals je het graag wil (dus beneden pyjama en drinken), daarna tanden poetsen. Boven knuffelen zou ik wel hetzelfde houden.

12. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Heb het vanavond eens geprobeerd en het ging goed..

Badje in & pyjama aan, naar onder nog wat spelen, halfuurtje later de fles, kwartiertje later tandjes gepoetst, naar boven slaapzak aan en bed in. Ze keek zelfs niet verwonderd ofzo :D

13. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Wij zijn vaak banger voor verandering dan het kind zelf hè? :D
    Fijn dat het goed ging!

14. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Hahaha ja moet dat nog wel lukken, hier sluiten de oogjes dan toch echt en om dan weer wakker te maken voor het poetsen en drama te hebben, dus hier er dan maar voor. De tijd van geen fles komt vanzelf en dan is het idd voor het slapen gaan maar dat is nu geen optie ;)

Deel Deze Pagina