Hoi, omdat mijn dochter onrustig slaapt en soms met haar armpjes zwaait kreeg ik het advies om haar in een doek te wikkelen. Onze dochter slaapt onder een deken en lakentje en nog onder een flanellen doek met een hydrofiele luier. (hieronder slapen ze als baby maar ik gebruik het nog steeds). Nu heb ik haar niet ingewikkeld dat vind ik er wat zielig uit zien. Maar ik heb wel haar armpjes onder die luier gedaan en dan de luier onder haar ruggetje gelegd zo ligt ze wat vaster. Nu slaapt ze al best lang. Maar toch vind ik het wat zielig dat ze haar armpjes niet kan bewegen, ze kan het wel denk ik want ik heb het absoluut niet strak gedaan. Maar toch..... ziet het zielig uit. En ze gaat nu ook haar armpjes en handjes ontdekken, vanmorgen keek ze er ook al verbaasd naar. Maar nu kan ze ze niet ontdekken, ok als ze in bed liggen moeten ze slapen maar als ze wakker wordt kan ze ook niet haar duimpje pakken ofzo. Wat zouden jullie doen?
Ik baker Jesper al 3 week in en dat vind ik persoonlijk ideaal. Als ik het niet doe slaapt hij helemaal niet meer. Eerste keer vond ik het wel zielig, maar dat is het niet, hij wordt er veel rustiger van.
Dat klopt; als het echt helpt. Ik doe het wel heel losjes en het is niet echt inbakeren wat ik doe maar gewoon een luier omhaar heen slaan eigenlijk. Het ligt er verder gewoon los op haar en alleen bij de armpjes doe ik het achter haar rug, ik heb het net losgemaakt maar ze houd haar armpjes evengoed onder de dekens. Ben alleen bang dat ik haar zo tegenhoud in haar ontwikkelingen.
Weet je wat zielig is: als ze door slaaptekort oververmoeid raakt. Het lijkt me dat dat juist niet goed is voor de ontwikkeling. Ik baker mijn zoontje nu sinds 6 dagen in en gaat steeds langer slapen. En is daardoor wanneer hij wakker is een veel rustiger tevredener kereltje. Ik doe het ook liever niet, maar als ik zie dat het werkt is het voor mij al een duidelijke zaak. Als jij denkt dat je dochtertje het nodig heeft om beter te gaan slapen zou ik het gewoon doen (mits het medisch verantwoord is)
Er ligt gewoon een luier op haar, ze ligt er onder, onder het dekentje en lakentje en die maak ik dan vast door de puntjes onder haar ruggetje vast te maken. Ze kan haar armpjes nog wel los als ze wil het zit helemaal niet strak.
Het ziet wel zielig uit, maar het is voor de rust van je eigen kindje (en trouwens ook van jullie zelf!). Joris heeft 3,5 maand strak ingebakerd geslapen. Ze ontdekken de handjes en alles om zich heen als ze wakker zijn en niet slapend. Dus daar hoef je je echt geen zorgen om te maken!
Zo te horen baker jij haar niet echt in. Van 'zielig' is geen sprake hoor. Mijn dochtertje kon zich niet overgeven aan de slaap en heeft 5 moeilijke eerste weken gehad. Veel huilen, weinig slapen, ik was zelf echt doodmoe, verdrietig en aan het eind van mijn latijn, maar voor haar vond ik het nog erger. Toen we begonnen met inbakeren heeft ze een enorme inhaalslag met slapen gemaakt. Ze moest echt bijkomen, ze was oververmoeid geraakt. Dat was pas echt zielig. Het inbakeren ziet er een beetje gek uit en het lijkt wat zielig, maar de kindjes vinden het fijn. Zo HELP je ze juist om zich eens over te kunnen geven aan de slaap. Mijn dochter had hele onrustige armen en beentjes. Nu leg ik haar op de doek en ik zie dat ze haar armpjes al 'klaar' legt. Ze weet dan: ik mag gaan slapen! Ze blijft er gewoon bij lachen en ze valt binnen no time in slaap! Geloof me maar, het is echt niet zielig. groet Amber
Wij hebben Luca ook ingebakerd in het begin. Hij kon de slaap niet vatten en als hij dan eindelijk sliep was hij binnen een half uur weer wakker. Het ziet er idd zielig uit, maar het gaf hem heel veel rust en daar doe je het toch voor ( in mijn album staat een foto van Luca ingebakerd.)
Inderdaad een leuke foto. Ik baker ook niet echt in. De doek die over haar heen ligt doe ik gewoon achter haar rug, zodat ze erop ligt. Maar ze had haar armpjes alweer boven de dekens toen ik net ging kijken. Tenminste 1 armpje. Maar ze wordt evengoed, ze beweegt de hele tijd met haar hoofdje van links naar rechts. Maar nu ligt ze in bed vanaf half 7 en slaapt ze. Af en toe horen we wel een kreuntje of zo en wat bewegen. Maar dat is meer met haar hoofdje. Ik zal het volgende week eens aankaarten bij het bureau. Ik weet ook niet hoeveel slaap ze nodig heeft. Ze slaapt meestal vanaf 7 uur 's avonds tot 11 uur 's avonds dan maken we haar wakker voor de voeding, daarna valt ze weer in slaap tot ongeveer half 6 of 6 uur. Soms 7 of 8 uur. Dan slapen tot een uur of 10. En dan slaapt ze de ene keer tot 2 uur of ze slaapt tot 12 uur en dan niet meer. Tot ze de volgende fles krijgt om 2 uur en dan slaapt ze soms weer tot 5 uur en soms tot 4 uur. Is dit veel of weinig of normaal? (ze is morgen 8 weken)
Er zijn ook zogenaamde bakerzakken te verkrijgen, waarbij kindjes niet ingebakerd zijn, maar ook niet met hun armpjes boven hun hoofd kunnen maaien. Deze zakken mogen ook langer gebruikt worden, dan bakerdoeken. Kijk eens op www.debakerzak.nl , dan krijg je een idee (het is eigenlijk een soort slaapzak zonder armsgaten). Ik eilde destijds onze dochter niet inbakeren, vanwege voorkeurshoiuding en verhoogde kans op heupafwijkingen (die zij al had vanwege een stuitligging), maar de 'bakerzak' heeft ons wel ontzetten dop weg geholpen met het 'leren' slapen.
Aerin heeft drie maanden ingebakerd geslapen in een Pacco doek. Hij slaapt nu heerlijk rustig. Bij een eventueel volgend kindje zou ik het zo weer doen als het moet. Het ziet er misschien zielig uit maar voor je kindje is het echt goed. Even volhouden en je kindje wordt veel rustiger (en da's voor jou ook alleen maar fijn)
Wij zijn Emiel gaan inbakeren toen hij bijna 5 weken oud was. Ik wilde, maar dat is achteraf, dat we dit veel eerder hadden gedaan. Zoals jij het doet met hydrofiele luier hebben we ook eerst gedaan (noodoplossing totdat de bakerslaapzak was gekomen). Emiel is er veel meer door gaan slapen en ook dieper. We zijn nu aan het afbouwen. Alleen op KDV nog met bakerslaapzak en dan 1 armpje los (hij krijgt daar toch wat meer prikkels). Thuis 1 armpje in de hydrofiele luier en 1 los. Hij heeft zelfs afgelopen nacht helemaal "los" gelegen en goed geslapen, nu ook alweer 1½ uur slapen helemaal "los". Het is voor ons echt DE OPLOSSING geweest. Bij een volgend kindje zou ik eerder beginnen met inbakeren. Op Emiel z'n site staan ook wel foto's van het inbakeren. Wij hebben de zak besteld op www.tinynanny.nl
Ik weet ook niet hoeveel slaap ze nodig heeft. Ze slaapt meestal vanaf 7 uur 's avonds tot 11 uur 's avonds dan maken we haar wakker voor de voeding, daarna valt ze weer in slaap tot ongeveer half 6 of 6 uur. Soms 7 of 8 uur. Dan slapen tot een uur of 10. En dan slaapt ze de ene keer tot 2 uur of ze slaapt tot 12 uur en dan niet meer. Tot ze de volgende fles krijgt om 2 uur en dan slaapt ze soms weer tot 5 uur en soms tot 4 uur. Is dit veel of weinig of normaal? (ze is morgen 8 weken)[/quote] Volgens mij is dit wel goed hoor. Luca heeft altijd heel weinig geslapen (en denkt nu nog dat hij aan 2 uurtjes per dag genoeg heeft ) dus in mijn ogen is dit wel goed. Ik denk dat het ook per kindje verschilt. De ene heeft meer of minder slaap nodig dan de andere.
Vandaag gaat het volgens mij al iets beter. Ze slaapt toch wel eerder en wordt wel nog af en toe wakker maar gaat dan wel weer slapen. Ze kwam wel opeens vanacht om 4 uur terwijl ze eerst doorsliep, dus waar dat vandaan komt?
Ik vind het niet zo raar, je kindje is toch nog erg jong. Ze moet nog heel erg groeien dus ik kan me voorstellen dat ze vaker komt. Mijn kindje zit nu op ongeveer 6 voedingen, maar als ze er 7 nodig heeft, dan krijgt ze die. Je hoeft je geen zorgen te maken, lijkt me heel normaal. amber
Ik heb haar gisteren ook 6 flessen moeten geven, nu kwam ze om half 6 (of eigenlijk half 7 met de tijd van gisteren). Maar gisteren wel om kwart voor 1 (oude tijd) fles gegeven, dus evengoed maar 5 uurtjes geslapen. Ik geef nu 3 schepjes Forte bij de gewone (2 schepjes gewone) maar ik vind het niets. Ik vraag me af of ik niet naar 180 water en 6 schepjes mag (volgens het cb nog niet). Maar die Forte helpt tot nu toe niets. Als het nog eerst moet wennen die Forte dan doe ik het niet, want dan is ze gewend en mag ze dan wel naar 180. Wie gaf ook al met 8 weken 180?
Simon krijgt sinds 2 weken (toen was-ie 8 weken) ook 180/6, waarvan 4 normaal en 2 extra (Friso). Hij krijgt 5 voedingen per dag. Hij weegt 5550 gram en daar doet-ie het hartstikke goed op! De laatste voeding krijgt hij helemaal met extra, en daar slaapt-ie de hele nacht op door. Overdag slaapt-ie niet heel erg veel, 's middags slaapt-ie bijna niet, af en toe een uurtje. Tussen de 4e en de 5e voeding slaapt hij helemaal niet, vaak is-ie dan huilerig of juist lekker aan het spelen met zn handjes en ligt hij lekker in de box. Maar het is een vrolijk kind dus het zal wel goed zijn!