Nachtelijke honger, advies gevraagd

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Dora, Dec 17, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dora

Dora Bekend lid

Apr 25, 2006
    762
    0
    0
    Hoi,

Finn is nu zo'n 5,5 maand, krijgt flesvoeding (180 cc) nutrilon omneo, zo'n 5, soms 6 flesjes per dag.
    Hij heeft een tijd gehad dat hij er goed op sliep, laatste om 22:30 uur en dan wakker rond 06:30 uur.
    Op het moment komt hij echter al om 22:00 uur huilend voor de fles en soms weer om 2:30 uur - 4:30 uur voor de fles.
    hij krijgt in de avondfles al 2 schepjes rijstebloem. Maar hij wordt heel erg huilend wakker van de honger, hij houdt het dan bijna niet meer.
    Wat is wijsheid?
    Geeft iemand van jullie al pap? wat voor pap ... etc.
    ben op zoek naar de tips ;)

Groetjes,
    Dora

2. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    3,530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Je kan proberen om er nutrix rijstebloem in te doen bij de laatste voeding. Die heb je in neutrale smaak en in vanillie smaak.

3. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

Dec 3, 2006
    2,328
    0
    0
    tukkerland
    of eventueel een paar scheppen extra voor hongerige baby`s gaan gebruiken...Dat kan je gewoon mengen met de forte..Wij gebruiken het nu ook zo met 2 scheppen extra, en we hebben de echt een ander kind van gekregen....

succes!

4. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

May 26, 2007
    1,922
    1,906
    113
    Misschien dat je het even kan overleggen met het cb? Op zijn leeftijd zou hij toch aan 4 flessen genoeg moeten hebben.

5. puckje

puckje Bekend lid

Jun 9, 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Wij zitten ook nog op 5 flessen. Vorige week naar het CB geweest, Emiel is 7005 gram en 66 cm. Mochten zelf kijken of hij evt. naar 4 flessen kan. Hij wordt 's nachts niet huilend wakker dat hij honger heeft maar vind het nog wel vroeg om over te gaan naar 4 flessen. Denk dat hij er, gezien zijn huidige gewicht, nog niet aan toe is. Wel krijgt hij overdag een beetje fruit. Denk dat ik straks, als ik overga naar de Nutrilon standaard 2, probeer naar 4 flessen te gaan. Emiel krijgt nog een rijstebloem door de fles.

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Met 6 kilo of 4 maanden mogen ze van het CB over naar 4 flessen, maar bij Jelle ging dat ook niet.. Pas toen hij goed fruit en groente ging eten ging er 1 fles af, en sinds vorige week zit hij op 3 flessen per dag.

Je kunt ook niet verwachten dat ze het pikken om in 1 keer 1/5 van zijn voeding te laten vervallen en daar niks voor in de plaats te geven, vind ik..

7. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Misschien het aantal cc per flesvoeding verhogen?

8. Dora

Dora Bekend lid

Apr 25, 2006
    762
    0
    0
    CB gaf aan de nachtvoeding te verhogen tot 210 cc (en daar zit ook nog een lepel rijsttebloem bij) maar het blijft hetzelfde, honger! (vanmorgen pas om 05:30 uur maar toch.... huilend wakker)

9. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier ook elke keer rond 4en wakker, als Justin later dan half 5 wakker is, geef ik gewoon lekker zijn pap hoor, want dan heeft hij superhonger omdat zijn laatste fles s avonds al om half 7 is dus..

10. Dora

Dora Bekend lid

Apr 25, 2006
    762
    0
    0
    hmm die laatste fles is bij mij echter 22:00 uur....

11. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    Rick heeft dit ook bijna 2 weken gehad. Ik dacht eerst dat hij meer honger had en heb ook een tijd zitten rotzooien met zn flessen en hapjes etc.

Hij kreeg op een gegeven moment 5 flessen en 2 potjes (1 fruit en 1 groente) per dag. Maar dat was toch teveel want hij had continu poepluiers.

Ik ben hem uiteindelijk een half potje fruit en half potje groente gaan geven. Verder 4 flessen van 180cc en de laatste fles met 210cc en 3 lepels nutrix.

Hij ging pas doorslapen toen ik de pap weer met een kleinere speen ging geven.. Hij kreeg het met de 3 standen speen van Avent op stand 1 en nu weer met de nr. 3 van Avent en nu slaapt ie van 23.30 tot 7.30 uur..

Het kan ook zijn dat het toeval is geweest en dat het gewoon een periode was waar hij doorheen moest.. maar je kunt allicht iets proberen.

Wel heel vermoeiend hè als je eenmaal gewend bent dat hij doorslaapt en hij komt weer zo vroeg..

Share This Page