Vanaf 3 maanden al? Dat zou ik nooit durven hoor, dan kunnen ze helemaal nog niet goed de dekens van zich afslaan als ze het te warm krijgen. Hier net iets na zijn 2e verjaardag zijn dekbedje erop gelegd, ook een peuterkussen trouwens.
Wij gaan in de kerstvakantie zijn grote bed in elkaar zetten en dan gaan we ook een dekbed doen en geen slaapzak meer. Ben bang dat meneer met slaapzak en al uit bed klimt en vervolgens dus nog op zijn mik gaat
Ik snap inderdaad ook wel dat het wordt afgeraden maar hier draait onze dochter zich juist vast nu de slaapzak niet meer onder het voeteind ligt . Maar fijn om te lezen dat kindjes van 1 best wel onder een dekbed kunnen, ga morgen meteen het dekbedje in haar bedje leggen. Is een stuk warmer dan de deken van de prenatal! En dan kan de straalkachel van de kamer af.
Sasha ligt ook al bij ons in bed sinds dat ze 3 maanden is. Eerst heel moeilijk doen met boven ons neerleggen enz. Ik denk dat ze 5 maanden was en toen ook al lekker gewoon bij ons onder de dekens lag. Ik denk dat het misschien er ook wel aan ligt, wat voor dekbed je hebt. Wij hebben echt zo'n dunne deken. Heb me er eigenlijk nooit zorgen om gemaakt. Sasha krijgt morgen een groot bed en dan ook meteen een eigen dekbed.
Jouw zoontje is twee dagen ouder dan onze meid. Wij hebben vandaag voor het eerst een dekbedje erop gedaan. Tot vandaag heb ik een katoenen dekentje in een overtrek gebruikt, maar dat vond ik toch aan de koude kant. Een dekbedje wordt geadviseerd vanaf twee jaar, maar die drie maanden zullen ook niks uitmaken, lijkt mij...
Hier ligt mijn kleine meid aan de zijkant van de woning, wonen in een flat 2 hoog in het hoekje en haar kamer zit zeg maar aan de buitenkant. en dat voel je. Hier ligt ze dus ook sinds der 6 maanden ofzo onder een dekbedje. Als het niet mag voor de 2 jaar waarom word het dan vaak op de babyafdeling aangeboden
mijn dochters slapen allebei onder een dekbed... mijn oudste al vanaf een maand of 8 en mijn jongste is nu 4,5 maand... gaat prima... ze ligt ook nog in een slaapzak...
Ik heb zoiets van, die slaapzakjes zijn niet voor niets uitgevonden en het advies om een kindje voor 2 jaar niet onder een dekbed te leggen word ook niet voor niets gegeven. Nu kun je niet kijken op een paar maand vind ik maar zoals ik hier lees van sommigen. Moeten jullie helemaal zelf weten hoor trouwens, dit is slechts mijn mening.