Wanneer onder dekbedje slapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Alieke, 15 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Kyano slaapt al vanaf dat hij een maand of 4 is onder een dekbedje... Hij vind het verschrikkelijk om in zo'n slaapzakje te slapen dus we leggen hem lekker onder het denkbedje...

2. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    alysia slaapt in slaapzak en onder dekbedje... is 4 seizoenen dus heb de dunste erin liiggen en lekker slaapzakje is ze gewend namelijk en adners chopt ze de dekens weg.. dus ideaal ben gelukkig dan niet de enige die een dekbedje gebruikt :)

3. chantal1984

Ik dacht ook toen ik dit topic ging lezen dat ik de enige zou zijn maar gelukkig niet :D .... Kyano ligt er ook gewoon lekkerder onder, dat merk je gewoon aan hem .... hij is er dol op om onder zijn dekens te liggen ( heeft tie van zijn moeder ;) )

4. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Vigo slaapt ook onder een dekbedje. Een dekentje trapt hij van zich af en het dekbedje laat hij lekker liggen.

5. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    Fien sinds vorige week. Met 19 maanden dus. (het "mag" eigenlijk pas met 2 jaar)

6. chantal1984

Ach jah, er zin zoveel dingen die mogen toch ?! :D ... ( goed bedoeld hoor )

7. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Ik heb heel lang getwijfeld, maar ik denk toch dat ik vannavond het dekbedje bij Jelina in bed ga leggen. Het ligt hier al van de geboorte maar ik durfde niet. Nu ik zie dat er meerdere al een dekbedje gebruiken, ga ik het ook maar doen.
    Mijn gevoel zegt dat ze beter slaapt onder een dekbedje, maar mijn verstand zei altijd niet doen.

8. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Demi slaapt nog onder een deken met een lakentje maar ze trekt telkens het lakentje over haar hoofd. Nu heb ik het idee dat ze dat gewoon prettig vind als ze haar lakentje vastheeft. Ik zou nou nog geen dekbedje durven gebruiken juist omdat ze dat doet. Als ze het dekbedje over haar hoofd trekt dan kan ze niet meer ademen. Of denken jullie daar anders over?

9. Niet meer actief

nou ayman ligt vaak met het dekbed tot op zijn oortjes en dat vindt hij heerlijk..maar het verschil is hij slaapt op zijn buik dus het dekbedje dekt zijn mondje niet af.

10. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Jelina slaapt ook op haar buik en heeft een aerosleep.

11. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Mijn zoontje is ruim 3. Een paar weken geleden kwam ik in zijn kamer toen hij zijn middagtukje deed. Hij lag helemaal onder het dekbed, ik schrok me rot. Ik ruk dat ding weg en Milan was echt helemaal doorweekt van het zweet. Z'n haar, z'n pyama, alles was zeiknat. Knalrode wangen, echt heel eng allemaal. Gelukkig werd hij meteen wakker. Hij was er zelf onder gekropen, samen met zijn Nijn omdat hij dat zo gezellig vond en is vervolgens zo in slaap gevallen. Toevallig had ik het er gister met mijn moeder over en daar heeft hij het ook een keer gedaan, zelfde gevolgen. Ik heb hem gelukkig goed duidelijk kunnen maken hoe gevaarlijk het is wat hij doet en mijn schrikreactie kwam ook goed aan..

Maar denk eens als dit een baby was geweest? Ik moet er niet aan denken dat ik Misha zo zou vinden, wss is het voor haar nog heftiger..

Iedereen maakt natuurlijk zijn eigen keuzes, ik zal er niemand om veroordelen, maar bovenstaand voorbeeld geeft aan hoe gevaarlijk een dekbed voor heel jonge kinderen kan zijn. Denk niet alleen aan het gemak ervan, maar denk ook goed na over de gevolgen als je kindje zich er wel onder wurmt...

12. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    klopt heb ik laatst met mijn oudste zoontje gehad......lag helemaal onder het dekbed............een kinderdekbed ook nog speciaal voor jonge kinderen.
    Ik sla ook de dekens weg....helemaal nat van zweet....een rood hoofd....gelukkig kan hij er zelf onder weg komen als het teveel wordt

Deel Deze Pagina