Hoi meiden, Hoe ver van te voren gaven jullie je ongeboren kindje op bij de kinderopvang? Ik heb twee weken van te voren geregeld bij dreumes, maar daar heb ik veeeel moeite voor moeten doen en het KDV veel voor moeten schuiven. Nu wil ik er lekker op tijd bij zijn voor baby.. zou ik dat dan nu al moeten doen of kan het nog even wachten?
zodra je zwanger bent en weet wat je wil ! opgeven .. bij ons zijn ouders vaak makkelijk en te laat dus.. wachtlijsten tot te met dus nu !
Bij het populaire kdv bij ons (Gehucht in de buurt van Den Bosch) was er tot juni 2011 geen plaats meer op de dag dat ik wilde.... was toen nog geen 3 maanden zwanger. Ik zeg, hoe vroeger hoe beter!
Fijn, bedankt voor jullie antwoorden! Ik had met dreumes toen echt heeeeeeeeeeeeeeeel veel geluk. Woon in het noorden des lands, maar goed, je weet maar nooit. Dan ga ik de baby direct op de wachtlijst plaatsen
mijn beste vriendin probeert nu zwanger te raken, die heeft al 3 dagen gereserveerd op een kdv. wachtlijsten zijn hier meer dan een jaar.
hoi ik was 6 weken zwanger toen we ons inschreven voor 1 dag opvang (dinsdag of donderdag) en we hebben paar weken geleden gehoord dat er geen plek is , de wachtlijst is ongeveer 1,5 jaar maar kan nog langer worden ze zeiden ook we gaan geen plekken reserveren voor mensen die bezig zijn om zwanger te raken dus gelijk inschrijven maar als je zwanger bent
Ik zou t ook nu doen hoor! Ik heb flink wat stress gehad doordat ik wachtte tot 18 weken, alles vol en overal afwijzingen. Na heel wat gebel en gemail, is t nu eindelijk rond.
Ik las net wel dat mensen die al een kindje hebben op hetzelfde kdv hebben, voorrang krijgen bij een tweede. Dus dat dan weer wel...
Hier kun je je wel vooraanmelden bij de zwangerschap. Maar echt aanmelden pas vanaf de geboorte. Maar hier hadden we binnen 2 weken plek toen we zijn toen 15 maanden oude jochie naar het KDV deden. Geen problemen met wachtlijsten..
toen de 12 weken echo goed was heb ik me gelijk aangemeld Bij de eerste zw.schap had ik dat al met 6-7 weken gedaan, maar toen kreeg ik een miskraam, dus deze keer durfde ik pas met 12 weken te doen. Nu valt bij het kdv van mijn keuze de wachtlijst wel mee geloof ik, want ik kan in januari na mijn verlof gewoon al gelijk terecht, in grotere steden is dat toch moeilijker heb ik begrepen, dus daar ligt het misschien ook aan, woon in je in een grote stad of in een kleinere dorpgemeenschap
Je hebt inderdaad eerder een plek als er al een broertje/zusje op het KDV geplaatst is en ook als je meerdere dagen wilt. Wat ouders ook wel doen is meerdere dagen aanvragen, dan krijgen ze een plek en dan terug brengen naar het aantal dagen dat je werkelijk wilt.
bij ons is de wachttijd ook ongeveer een jaar, heb ons vorige week ingeschreven (na de 12 weken echo), dus hoop toch dat er iets eerder een plekje is @huismus: als je bijvoorbeeld twee dagen heb gezegd moet je dan ook perse die twee dagen nemen? wij hebben nu twee dagen aangegeven maar dit wordt er misschien maar één
Wij hebben bij ons 3e kindje ook meteen ingeschreven na de positive test. Zij wisten het eerder dan onze ouders (met 5 weken). Wij hadden al 2 kindjes op het kinderdagverblijf en kregen dus voorrang. Helaas bleek dat niet voldoende want ik heb een half jaar lang 2 dagen ouderschapsverlof moeten opnemen (de dagen dat het naar de creche zou gaan).
Wij hebben het meteen na de eerste echo gedaan (bij 9w4d). Ik heb een pakket gekregen en werd later gebeld dat ik zelf kon langsgaan bij onze voorkeursplaatsen en in november horen we waar we geplaatst kunnen en wanneer. Wel spannend, want er hangt een hoop kwa werkplanning vanaf en wij hebben ECHT geen ouders die het kunnen doen, die wonen aan de andere kant vh land. En kraamzorg heb ik toen ook meteen geregeld! Kan ik je ook aanraden, want afh. van waar je woont kan het helemaal volzitten!
Bij ons is er geen wachtlijst....ik heb har dus met 1 maand opgegeven en met 2 maanden rustig aan geoefend op het kdv. Zou eerst het gewenste kdv checken ...e de dagen verschillen ook wel qua wacht lijst...vrijdag is bv geen drukke dag.
Jeetje ik dacht dat wij al een lange wachttijd hadden, maar dat valt best mee als ik dit zo allemaal lees. Ik heb onze baby met drie maanden zwangerschap opgegeven. Werd ik laatst gebeld dat op onze voorkeur plek, we hebben KDV nodig v.a. januari, op de donderdag vanaf half februari plek is en de dinsdag vanaf half april. Donderdag is op zich geen probleem, dan werk ik 's ochtends vanuit huis en m'n vriend 's middags. Maar de dinsdag hebben we altijd overleg (m'n vriend en ik werken samen), dus daar moeten we allebei bij zijn...... Nou ja, lossen we wel op.