Wanneer ongeboren baby opgeven bij KDV?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bo20, 28 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Ondanks dat wij in een kleinere stad wonen, heb ons tweede kindje meteen aangemeld. Ze hopen, ondanks de voorang van 2e kind, het gaat lukken. Zo niet, dan gaat hij/zij maar even naar opa en oma.

2. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    In het begin heb je dan die 2 dagen, of je er nu gebruik van maakt of niet, je moet er dan wel voor betalen.
    Bij ons is het zo dat je een opzegtermijn hebt van 2 maanden, als je nu gelijk als je geplaatst bent, de 2de dag opzegt, dan is het zo geregeld, maarrr je hebt wel de plek.
    Het ligt er ook een beetje aan wanneer je weet dat je geplaatst bent, als je het ruim van te voren weet, kan je eerder de 2de dag annuleren, dan zijn er geen kosten aan verbonden.

Waar je trouwens ook even op moet letten.. ik weet niet hoe het zit bij het KDV waar je opvang hebt aangevraagd, maar bij ons is het zo dat je per de 1ste van de maand of de 16de geplaatst wordt.. dat ze je contract wel op de gunstigste datum in laten gaan, anders betaal je een halve maand voor niks, snap je.
    Vraag ook naar het wenbeleid, misschien kan je kindje al een paar uurtjes wennen voor je werkelijk geplaatst bent.

3. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Dat is ook een goede tip inderdaad, even vragen welke dagen het drukst zijn.. vaak zijn de ma, di en do heel druk en wo/vr rustiger.
    Nu kan je met je vriend/man en werk misschien nog wat regelen of dagen omgooien.
    Als je er vanuit gaat de dagen te krijgen die je in je hoofd hebt, heb je misschien pech op het laatste moment en dan valt er niks anders meer te regelen.

4. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Ik heb de baby ingeschreven toen ik 8 1/2 week zwanger was. Met als ingangsdatum augustus 2010. Voor de dinsdag en de donderdag. En nu kreeg ik van de week te horen dat dat al lastig gaat worden en dat ze erg moeten gaan puzzelen. Ik heb wel gezegd dat ik het zsm wil weten of het kan of niet, anders moet ik een andere oplossing gaan zoeken (lees ander kdv, dus waarschijnlijk ook met een wachttijd).

5. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Ik zou sowieso bij meerdere KDV's en organisaties inschrijven, je kan altijd je plek nog annuleren. Het plaatsen is ook een gepuzzel, maar vaak lost het zich vanzelf op tegen die tijd. Het is alleen een beetje stressen. ;)

6. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

5 feb 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    Ik heb me afgelopen februari voor meerdere KDVs ingeschreven voor een plekje in januari 2010. Maar alles was vol of heel erg ver weg. Uiteindelijk door een collega getipt voor een KDV dicht bij huis. Per juli 2010 hebben ze de dagen die ik wilde, maar ik kan de kleine er wel per januari voor 3 dagen brengen. Heb op mijn werk erg moeten knokken om dat er door te krijgen.

Om op het topic terug te komen: ik denk dat je je moet inschrijven zodra een leuke jongen je in de kroeg een drankje aanbiedt :p Dan ben je héél misschien nog op tijd.

7. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Whahahaha, goede tip zeg! :D

8. Kiki84

Kiki84 Bekend lid

22 jan 2009
    588
    183
    43
    Vrouw
    Kantoor
    Zuid-Holland
    Ik heb onze knul deze week ingeschreven bij het kdv.
    Wachtlijsten zijn ook erg lang hier in de buurt.
    Ik hoop dat er volgend jaar nog plek is voor twee dagen in de week.

9. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    Hallo,

Gelijk inschrijven, anders geen plek!

gr gaby

10. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Hoewel het nogal verschilt kan je het het best zo snel mogelijk doen, in sommige plaatsen ben je al zonbeetje te laat als je je inschrijft terwijl je nog probeerd zwanger te raken..
    Let trouwens ook op de kraamzorg, daar worden de wachtlijsten ook steeds langer..

11. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    nee, niet mee wachten, wij hebben haar opgegeven toen ik 11 weken was en er was maar beperkte ruimte :$

12. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Hier is er een hele lange wachtlijst, dus ik heb met 8 weken de kinderen ingeschreven. Gaat het niet door, kun je ze nog wel afmelden. Maar ben je te lat met aanmelden dan heb je een probleem. Ik heb ze ook ingeschreven voor 3 dagen terwijl ws ik na deze week weet dat het maar 1 dag nodig is.

13. Nelizz

Nelizz Actief lid

7 feb 2009
    325
    0
    0
    Hey allemaal,

Ik heb een paar weken geleden aangemeld bij 1 KDV. Die hebben mij vorige week een brief gestuurd dat ze 3 maanden voor de plaatsingsdatum contact opnemen om te kijken of de gewenste dagen mogelijk zijn. wat vinden julli? Kan ik er van uit gaan dat het daar wel goed komt of voor de zekerheid bij andere KDV's inschrijven? Er stond in de brief niets over wachttijden. Ik woon in een groot dorp(noem het maar een stadje), maar er zijn veel dagverblijven, alleen is dit de enige die om de hoek zit..

14. Lientjelove

Lientjelove Niet meer actief

Zo snel mogelijk als ik jou was... Ik weet niet hoe het daar bij jou is, maar hier (ik werk zelf in de opvang) moet je er snel bij zijn en beter te vroeg dan dat je te laat bent.. succes ermee!! xxx

15. Bri

Bri Niet meer actief

bij de eerste heb ik gewacht tot 12 weken; uiteindelijk kon hij alleen geplaatst worden bij een kdv hier een eindje vandaan.
    de tweede heb ik nog een paar weken eerder aangemeld. omdat dit een broertje/zusje is, krijgt deze voorrang, nu denken ze dat tijdige plaatsing wel mogelijk is (we zitten inmiddels wel op loopafstand van huis).

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bij Eva hadden we ons met 11 weken ingeschreven, ze is er met 5 maanden voor het eerst naartoe gegaan, maar op de maandagochtend was er nog geen plek, 3 maanden later wel, dus heb ik 3 maanden een halve dag extra ouderschapsverlof opgenomen. We hadden ingeschreven voor de maandag en de vrijdag en nog een dag. Hier is het zo dat je niet persé die dagen dan hoeft af te nemen, ze bellen je eerst met een aanbod en dan kan je nog aangeven dat je een dag wil laten vallen en dan sturen ze je het contract toe.

Bij mijn vorige zwangerschap heb ik met 5 weken ingeschreven, maar dat werd een miskraam met 6 weken. De inschrijving bleef staan en ik heb half juli gebeld om een nieuwe datum door te geven. Hier krijgt een 2e kindje ook voorrang. Nu kregen we vandaag een telefoontje: zoals het er nu naar uitziet is er half juni alleen op maandag plek (op vrijdag dus niet), maar wel op een andere groep dan waar Eva in zit.... Nu gaat de baby waarschijnlijk pas vanaf augustus/september naar het kdv, maar dat moeten we nog met het werk regelen, dus ik wil wel de opvang vanaf juni geregeld hebben. Ik hoop dat er de komende maanden nog een plekje vrij gaat komen op vrijdag en dan het liefst nog op Eva's groep. Ik had echt niet verwacht dat het zo lastig zou zijn, zeker omdat we dus heel erg op tijd hebben ingeschreven vanwege de miskraam.

17. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Wij hebben ons ingeschreven rond de 11 weken en vorige wk de beschikbare dagen ontvangen. Het valt vies tegen, van de 3 dagen is er 1,5 dag beschikbaar. Voor de andere 1,5 dag zijn we nu van alles aan het regelen en organiseren.
    een halve dag werken kan bij mij niet, dus neem ik een dag ouderschapsverlof en de andere dag komen opa's en oma's.
    Het gaat om een periode van 5 mnd, van aug 2010 tot half jan 2011.
    En nu maar hopen dat mijn werk mee wil werken...
    Succes!

18. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    wij hadden de eerste met 4 maanden opgegeven, maar toen kon ie niet meer bij de opvang van onze eerste keus, nu dus een andere opvang, ook heel blij mee. maar de tweede heb ik nu met 11 weken meteen maar opgegeven... ik wil niet straks naar 2 opvangen moeten rijden...

19. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

je kan e rniet vroeg genoeg bij zijn hoor! ik heb de mijne ruim voor ed geboorte opgegegen ( 4 maanden zwanger) en nu nog steeds is er nog geen plek. dus meis ik zou er heel gauw mee beginnen

20. mikki

mikki Actief lid

1 okt 2007
    293
    1
    0
    Rotterdam
    Hier in Utrecht lopen de wachttijden op tot 2 jaar, sommige KDV's zelfs 3 jaar.... Toen ik 10 weken zwanger was ben ik me gaan inschrijven, kreeg toen al reacties van: mevrouw, u bent wel laat. Uhh.... Bij een hier in de wijk mocht ik me zelfs niet eens meer inschrijven, omdat ook de wachtlijst voor broertjes en zusjes was opgelopen tot meer dan een jaar. Mijn vriend suggereert al dat ik over moet gaan naar de draagtijd van olifanten, dan hebben we wel plaats haha. Uiteindelijk hebben we een KDV gevonden om de hoek bij mijn werk. Het is een geweldig KDV, daar hebben we het echt mee getroffen. Enig nadeel is wel dat je elke dag met de kinderen aan het slepen bent en dat is niet fijn.

Deel Deze Pagina