Ik ben overstag gegaan. Ik heb een keertje fv gegeven. (geitenmelk ivm allergie) Na 9 maanden heb ik het gevoel dat het wel kon...nouja...ging toch tegen me gevoel in. Maar ik moet nu meer avonden gaan werken. Ik kan hier niet tegenop kolven. Maar.....ze heeft maar 60cc op en dat terwijl ik om 22 uur even nakolfde en er 140 uithaalde! Wel wat vaker kleine huiltjes gelaten vertelde me man. HUH? Ik snap alleen 1 ding niet. Hebben ze minder nodig van Flesvoeding? Ik heb nu wel voor woensdagavond bv als ik weer weg ben. Dat is wel een leuk voordeel nu
@SLC; ik weet wel dat kunstvoeding veel zwaarder op de maag ligt dan borstvoeding. Omdat het de eerste keer is dat ze dit krijgt (toch?) kan het zijn dat ze al vrij vlug vol zit. Zij merkt echt wel dat het andere melk is dan de melk van mama!!! Of zij had minder trek dan jij dacht hihi. Haha, ja leuk voor achter de hand die 140 cc!! En kan me voorstellen dat het even moeilijk was, die flesvoeding....
Ik denk dat ze het gewoon niet lekker vond en daarom alleen haar ergste dorst gelest heeft. Waarom geef je met 9 maanden nog kunstvoeding? Als ze de rest van de dag als je niet werkt gewoon bij je kan drinken dan hoeft ze in de avond toch geen fles meer? Dan kan je man net zo goed iets anders te eten en drinken geven. En als je thuiskomt leg je even aan, ga je meteen met lekker lege borsten de nacht in!
Wat dirksmama zegt is misschien ook wel een optie ja, ik had dat ook helemaal niet zo bekeken. Fijn dat je lekker wat hebt voor woensdag!
omdat ze de nachten doorslaapt. Ze heeft geen avond voedingen meer. Ik ga haar niet wakker maken voor een voeding. ze krijgt om 7, 11, 15 en 19 uur een voeding namelijk. Anders vind ik dat ze wel weinig vocht binnen heeft gekregen.
Slaapt ze ook door als ze om 1900 zo weinig drinkt? Is voor je borsten toch ook prettiger als je na het werk even kunt aanleggen? Op zich, als ze andere dingen wel drinkt in je afwezigheid, dan is het ook niet erg als ze die avond geen melk drinkt, zolang ze het in je aanwezigheid maar gewoon op verzoek kan inhalen.
ga t morgenavond testen. Ze drinkt wel wat slokken andere dingen. Weetje ik zat te denken. Het is ook een strijd om 19 uur om te laten drinken. Ik zit maar alsmaar te denken om die eraf te halen. Ze is om al die andere tijden zo lief en rustig. 7 uur omdat ze natuurlijk honger heeft 9 uur liga en slokken water als ze wil. 11 uur ook om de honger. Om 12 uur is een beetje boterham met slokken water al ze wil. 15 uur (ooit eens de vraag gesteld hier en jij kwam met het superrr antwoord draai fruit en bv om. want ik kwam met kolven zo mega in de knoei) 16 uur fruit...al moet ik zeggen die zit me niet echt lekker ze eet er nu zo weinig van. 17.30 groente en daarna fruit of soja toetje. 19.15 bv Die wil ze dus slecht. Ik denk echt dat ze maar 60 cc neemt net als het flesje kv.
Hoi SLC. Ik begon vanaf die leeftijd met zoiets als flesje geitenmelk voor het slapen gaan, ook omdat die laatste voeding bij ons zo lastig ging. Ook zou je het toetje, de soya of bijv geitenyoghurt rond die tijd kunnen geven. Dan heb je die flesvoeding misschien helemaal niet nodig.
sanaa dat is en optie. Hoop dat dirksmama nog een goed advies heeft. Denk dat ik test om haar vanavond niet te geven. Dan gewoon als ze de nacht komt op verzoek. Misschien heeft ze die van 19 uur niet meer nodig. Hoop alleen dat mijn borsten het houden van 15 uur - 7 uur! Ik denk de komende tijd gewoon maar even af te kolven om 19 uur. Flesje gaat trouwens wel goed om 19 uur. Alsof ze geen zin heeft om de TS bij mij op te wekken om 19 uur...die gaat ook wat langzamer dan normaal dan.
Och, flesvoeding is echt geen vergif ofzo! Het is prima spul. Ik vond het de eerste keer ook heel lastig, het voelt toch heel raar als ze jouw melk gewend zijn. Eerst lustte ze het ook niet eens! Het zou kunnen dat dat bij jou ook zo is, dat ze moet wennen aan de smaak. Maar nu krijgt ze een paar keer per week een fles. Mijn werk is onregelmatig, en af en toe moet ik reizen. Dat is heel erg onhandig met kolven. Dus als het uitkomt krijgt ze gewoon een flesje. En verder bv. Dat gaat prima. Alleen de eerste maanden kun je dat beter niet doen, omdat het dan voor de darmflora beter is alleen bv te geven en niets anders. Maar zogauw ze bijvoeding krijgen is dat niet zo'n probleem meer. Die andere tips zijn ook prima hoor, die spreek ik absoluut niet tegen. Maar af en toe een fles als het uitkomt op deze leeftijd is natuurlijk ook niet erg lijkt me.
Nee fles is geen ramp. En met 9 maanden mag dat ook al gewone melk zijn (bij geen KEA) en in elk geval yoghurt, karnemelk of kwark (dat kun je bij lichte KEA vanaf 9 maanden voorzichtig proberen).
dirksmama, wat is KEA? koemelk eiwit allergie ofzo? ze heeft verder niets. ik heb altijd gehoord dat je pas vanaf een jaar gewone melk mag geven. of mag af en toe dan wel? zou wel makkelijk zijn...