verkouden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door missX, 28 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    hallo zijn er hier nog meer moeders waarvan hun kleintje verkouden is? indy is vandaag pas 5 weekjes maar al anderhalve week dus verkouden...ik heb die zoutoplossing al maar heeft iemand misshien nog andere tips?

2. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    daan heeft altijd een verstopte neus.
    vooral 's nachts wat babyluuf op de luier van zijn hoofd en klaar.

3. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    wat is babyluuf? ewn mag je dat ook gebruiken als ze nog maar 5 weekjes is?

4. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    is een dampo voor baby's
    en dat mag je al gebruiken.
    ze slapen dan gewoon lekker zonder verstopte neus.
    ja mag het zlefs op de borst smeren maar dat vind ik niet zo'n prettig idee.

5. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    oke dan gan ik daar ook eens voor kijken want bij haar is het dus ook haar verstyopte neusje en dan vooral snachts.

6. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    nog een tip, zet maar een bakje water op de kamer van je baby. extra vocht helpt hier wel in elk geval.
    en op een plekje in de babykamer, ver van het bedje vandaan een drupje toco tolin op een doekje doen.

7. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Toen Lotte zo klein was smeerde ik de babyluuf altijd op haar rompertje/pyamaatje.

Bakje water vind ik hele goed tip, daarnaast kun je ook de douchecabine vol laten lopen met stoom door de warme kraan vol open te zetten en dan lekker met Indy in de stoom gaan staan.

Neuspeertje (te koop bij apotheek) voor het leegzuigen van het neusje helpt ook goed..

8. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    neus peertje was bij Teun nog te groot...kreeg er niets uit...
    Maar neusspray en een halve ui onder zijn bed hebben bij ons geholpen :D
    De neusspray gaven wij bij elke fles........hij krijgt er 5 per dag en het mag 6x per dag.... ;)

Als je geen toco tolin hebt of kunt krijgen kan je ook tijgerbalsum op een doekje doen.......

9. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    badnkt voor de tips..heb inmiddels vanmiddag ook babyluuf gehaald en een balkje water neergezet....ben benieuwd

10. daantje86

daantje86 Fanatiek lid

20 nov 2006
    3.570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    ik heb ook van etos iets voor verkoudheid voor in het badje voor stomen maar kan het nu even niet pakken want brandon slaapt maar het is voor jonge kinderen van etos eigen merk is dat

11. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Bij kruidvat heb je badschuim met ecualiptus.
    En naar mijn weten mag je dit gebruiken.
    Ruikt ook lekker, goed stomen in de douche wil ook wel eens helpen.
    En idd die zoutwateroplossing ;)
    Beterschap ermee.

12. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    die toco tolin is toch met menthol? Daar moet je toch mee uitkijken met kleine baby's?

Hier hielp het hoofdeinde van het bedje wat hoger zetten, een uitje bij het bed, babyluuf, en de zoutoplossing.

Als het met een neuspeertje niet lukt, kun je het neusje ook met je mond uitzuigen (jakkes, maar mijn vriend doet dat bij Lynn omdat hij die neuspeer maar onhandig vindt)

13. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Een ui doorsnijden en op het slaapkamertje zetten ;) En idd Luuf voor baby's en zoutoplossing neusspray.

14. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    maar was je dan niet bang dat je kindje naar benden schoof onder de dekentjes? (bij het verhogen van het hoofdeinde)

15. ElleE

ElleE Actief lid

4 jun 2006
    223
    0
    0
    Er is ook een homeopathisch kuurtje van VSM tegen verkoudheid bij babies, mag vanaf dag 1 gebruikt worden geloof ik... Ik gebruik het nu twee dagen voor Sven dus ik kan je nog niet echt zeggen of het werkt!

16. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    oke nou ik hoop dat het snel over is bij indy en alle andere baby's, ze is nu onderhand al bijna 2 weken verkouden...

17. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    dat kuurtje van VSM heb ik ook voor Colin, hij heeft de kuur afgemaakt maar ik ga nog een paar dagen door, wnat het is nog niet over.

met toco tolin moet je idd uitkijken, maar vandaar 1 drupje op een doekje aan de ander kant van de kamer. anders is het te sterk.

en wij hebben altijd al het bedje van Coln aan het hoofdeinde omhoog, omdat hij zijn hele leven al bijna verkouden is, hij heeft RS virus gehad, en hij is bijna nooit niet verkouden. dus hij snottert altijd wel. maar hj ligt met zijn voetjes tegen het achtereind van bed aan dus hij kan niet onder de dekentjes schuiven.

en dat badspul van kruidvat heb ik ook, ik ga er zelf ook mee in bad omdat het zo lekker ruikt haahaha. je mag dat vanaf 3 maanden voor je baby gebruiken.

groetjes nienke

Deel Deze Pagina