Hallo iedereen, Graag wou ik mijn verhaal hier even kwijt. 1,5 week geleden kwamen mijn regels niet door en teste ik positief. Wij natuurlijk dolgelukkig en onmiddellijk naar de huisarts voor een bloedtest voor bevestiging. Deze was ook positief met een waarde van 250 hcg. 2 dagen later had ik bruinverlies met een zwaar ongi-gevoel. Naar de spoed gereden en daar vertelde een gyn mij dat mijn waarde nog steeds op 250 stond en dat ik een miskraam ging doen en dat ik maar moest afwachten tot mijn regels gingen doorbreken. Het had geen zin een echo te doen vertelde ze omdat ik toch nog maar 4 weekjes ver was. 5 dagen later nog geen regels en opnieuw bloed getrokken met een waarde van 550, het steeg maar eigenlijk niet genoeg, de huisarts dacht ik misschien verder uitgerekend was dan werkelijkheid. Ik weer blij en nieuwe hoop dat alles goed zo komen. Ondertussen had ik ongelooflijk veel steken in mijn rechterschouder en las ik op internet dat het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zou kunnen zijn en raadde iedereen mij aan zo vlug mogelijk naar een gyn te gaan. De volgende dag ben ik op consultatie gegaan om 11 uur en ja hoor om 12 uur lag ik al op de operatietafel. Eenmaal terug op de kamer kwam de betreffende arts bij me en vertelde dat ik geen 4 maar wel zeker 10 weken ver was en dat mijn laatste regels dus eigenlijk "valse" regels waren. Mijn rechtereileider was een week eerder gescheurd en gelukkig voor mij was het bloeden uit zichzelf gestopt. conclusie: de eerste gyn waar ik bijging vond het dus niet nodig om een echotje te nemen, had ze dat wel gedaan had ze het gezien en was het nooit zover gekomen! Mijn huisarts had me ook moeten doorsturen naar de gyn maar dat gebeurde ook niet. ik heb werkelijk via de site moeten horen wat ik had en moeten gaan smeken om me te onderzoeken. Nu ben ik 2 dagen geleden geoppereerd en ben nu terug thuis om te herstellen. Ik heb nog dikwijls last van steken in mijn rechterzij en als ik rondloop sta ik werkelijk slap op mijn benen. Ik ben ook doodop, ik zou kunnen slapen waar ik zit alsmaar. Heeft iemand daar ook ervaring mee? want ik heb zo schrik dat ik weer een inwendige bloeding zou krijgen zonder het te voelen. Cindy Kan iemand me geruststellen.
Hallo, Meid wat heb je toch allemaal meegemaakt! Dat je je nog slap voelt is niet gek! Door een buitenbaarmoederlijke zwangerschap een geknapte eileider een een operatie lever je een hoop in! Ook verlies je dan het een en ander aan bloed, wat je waarschijnlijk zo slapjes maakt. Je ijzergehalte daalt daardoor. Dit moet je weer gaan aanvullen, DIT kan middel vitaminetabletten of drankjes als floradix of roosvicee ferro. Als je ruim gaat vloeien of weer pijn krijgt tussen je schouder bladen moet je zeker weer aan de bel trekken. Heel veel Beterschap! Imke