Vandaag onverwacht begonnen met ivf

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door rijswijkse, 20 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Hoi allemaal,

Vandaag straks om 22.00 begin ik met het traject.
    Vandaag intake gehad en verwachte dat nog een maand moest wachten.(zat perfect in mijn cyclus zei ze)
    Had eerder al een intake gesprek gehad maar was al 14 maanden geleden,wilde het toen even laten rusten en was behoorlijk bang voor de punctie (nog steeds),daarvoor iui.
    In die maanden waar we stopten 2 keer zwanger geweest 1 keer miskraam en 1 bbz bij de operatie zijn de eileiders weggehaald dus is dit mijn enigste kans om zwanger te worden.
    Ik begin vandaag dus decapeptyl om alles stil te leggen en ga rond 3 januari beginnen met ganal f heb daar gelukkig al ervaring mee dus daar ben ik niet zo bang voor.
    Maar die punctie pff weet dat het rond 15 januari zal zijn met een infuus met een soort morfine.
    Ik ga er maar niet te veel over na denken er zijn er genoeg voor me geweest.
    Hebben jullie nog tips?
    Bedankt allemaal en s6 als jullie ook bezig zijn!

2. Zonnebloem6

Zonnebloem6 Actief lid

12 aug 2015
    206
    12
    18
    Noord Brabant
    Spannend dat je gelijk mag beginnen met ivf! Ik zag ook echt op tegen de punctie, maar het is mij erg meegevallen. Ik heb de avond voor de punctie oxazepam in moeten nemen en een naproxen zetpil en de ochtend voor de punctie ook weer. In het ziekenhuis heb ik er verder niets meer voor gekregen. De naald naar de eierstok was even gemeen. Daarna wat lichte menstruatie krampen gehad. Alleen ik had maar 2 follikels om aan te prikken, dus dat zal ook schelen met de pijn denk ik zo. 'S middags had ik nergens geen last meer van. Denk ook dat het voor iedereen anders voelt. Morgen krijg ik een terugplaatsing. Hopelijk blijft die plakken!

3. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Spannend ik ga voor je duimen!
    Had je met iui ook geen of weinig eicellen?
    Gebruik je een hoge dosis om het te stimileren?
    Vind je dit zwaarder dan iui?
    Sorrie voor al die vragen

4. Zonnebloem6

Zonnebloem6 Actief lid

12 aug 2015
    206
    12
    18
    Noord Brabant
    Haha geeft niets. Ik beantwoord ze graag. Met iui had ik ook maar 1 eicel elke keer. Ik ben moeilijk te stimuleren. Waarschijnlijk niet zoveel ei reserves meer. Ik zit op 225 eh menopur en dan nog maar 2 eitjes. Ik ben al blij dat het er twee zijn! Ik hoop ook dat ze allebei bevrucht zijn, dat zal ik morgen horen. Ik vind dit wel zwaarder dan iui. Ik moest vaker echo's laten maken en elke dag 2 spuiten ipv 1. Dan nog de punctie en in de zenuwen zitten of er eitjes zijn en of ze bevrucht zijn. Vind het dus zenuwslopender dan iui. Maar alles voor een baby. Ga ook echt spijt krijgen als in niet alles probeer.

5. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Ik hoop ook dat ze beide bevrucht zijn!
    Ik weet niet hoe het menopur zit,ik heb altijd ganal f gebruikt.
    Bij de iui moest ik ook vaak een echo om de dag meestal.
    Hebben ze niet naar je eireserves gekeken?
    Ik weet dat ik een hoge eicelvoorraad heb dat hebben ze toen gecontroleerd met bloedprikken.
    Ze keek vandaag naar mijn eierstokken en zag veel eicellen.
    Ook reageerde ik goed op hormonen dus gaven ze een lagere dosis omdat ik er 2 of 3 had.(iui)en nu ook denk ik maar dat is afwachten.
    Iui vond ik heel erg meevallen en ik denk (hoop) dat ik dit ook mee vind vallen.
    Ik denk dat het wel iets anders is voor jou omdat je nog geen kinderen hebt.
    Wij hebben al een kind en hebben nog een wens, ons probleem is dat ik elke keer een vroege miskraam heb of een bbz 2keer)
    bbz kan nog wel vertelde ze maar komt weinig voor als je geen eileiders hebt.
    Moet je ook oestrogeen gebruiken na terug plaatsing?
    Daar ben ik wel suer blij mee,heb dat vaker gevraagd maar nooit gekregen omdat het niet wetenschappelijk bewezen is dat het miskramen voorkomt.

6. Zonnebloem6

Zonnebloem6 Actief lid

12 aug 2015
    206
    12
    18
    Noord Brabant
    Bij de eerste ivf had ik geen eitjes en heb toen bloed moeten prikken voor de overgang. Alleen het moment van bloedprikken had ik dus toch een eisprong gehad, waardoor de waardes niet klopte om te kunnen zien of ik in de overgang zit. Ik kon er toen voor kiezen om mijn volgende menstruatie af te wachten om op het juiste moment bloed te prikken of nog een poging wagen. Voor dat laatste heb ik gekozen en nu wel 2 eitjes. Denk ook niet dat het een meerwaarde gaat zijn als ik het weet. Er zullen dan niet meet eitjes van komen. Ik heb inderdaad nog geen kind en weet ook niet of ik überhaupt zwanger kan worden. Dus vind het erg spannend! Ik ben na de punctie met utrogestan bolletjes begonnen.

Wel balen als je inderdaad elke keer een miskraam hebt. En ik snap dat jullie wens waarschijnlijk net zo groot is als met de eerste. Wel fijn om te weten dat het kan denk ik?

7. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Jazeker is die wens er en zeker mooi dat het mogelijk is.
    Wij zijn nu dik 3 jaar bezig om een 2de te krijgen en onze dochter zal het zeker leuk vinden.
    Alleen het leeftijdsverschil wordt wel groter maar dat komt vast goed,kan ze lekker moederen dat vind ze wel wat.
    Ze is net 7 geworden dus zal er 8 jaar of meer verschil tussen zitten.
    Het heeft zeker geen meerwaarde om het te weten wat je zegt je krijgt er geen meer eitjes door helaas.
    Was het nu 3 keer daags 2 bolletjes inbrengen?dat is me even ontgaan vanmiddag
    Hoe deed je dat met je werk,gewoon naar de wc gaan en die dingen inbrengen?
    Hoe laat krijg je de uitslag?
    Als het er 2 zijn morgen laat je ze beide terug plaatsen?

8. Zonnebloem6

Zonnebloem6 Actief lid

12 aug 2015
    206
    12
    18
    Noord Brabant
    Zou toch super zijn als ze een broertje of zusje krijgt. Denk wel leuk dat ze het allemaal bewuster mee gaat maken als het allemaal goed gaat!

Ik moet inderdaad 3 keer daags 2 bolletjes inbrengen. Ik moet een half uur blijven liggen na het inbrengen, dus geen optie voor op mn werk. Tijd van inbrengen komt niet zo nou en mag die van 's middags na het werk inbrenger en de laatste voor het slapen. Zo werd het ook verteld in het ziekenhuis.

Ze zouden vandaag voor 12 uur bellen als de terugplaatsing niet door zou gaan. Dat hebben ze gelukkig niet gedaan. Ik moet morgen om 10.45 in het ziekenhuis zijn voor de terugplaatsing en dan hoor ik ook wat het resultaat is.

Volg jij trouwens het lange of korte protocol? Ik moest namelijk de eerste dag van mijn menstruatie beginnen met decapepthyl en de dag erop menopur erbij gebruiken. Ik had trouwens het korte protocol.

9. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Succes morgen wat fijn dat ze niet gebelt hebben!

oh dat weet ik niet of het lange of korte traject is.
    Hoe weet ik dat?
    Ik begin vandaag met decapetyl en moet 3/1 terug komen en waarschijnlijk beginnen met ganal f en 48 uur voor de terug plaatsing ovitrelle.
    Ze zei dat de punctie ongeveer 15 januari zal zijn
    Dat had ze niet verteld dat je een half uur moest liggen,dank je!
    Kan moeilijk op mijn werk vertellen dat ik ff een half uurtje moet liggen:Dze zien me aankomen haha.
    Ik moet eerst ff wat in me muts doen en dan een half uurtje liggen:eek:

10. Zonnebloem6

Zonnebloem6 Actief lid

12 aug 2015
    206
    12
    18
    Noord Brabant
    Hahaha ja ze zien je al aankomen op t werk :p. Volgens mij is het wel elk ziekenhuis anders, want een collega van mij die ook in de mmm zit die heeft niet een half uur hoeven liggen.

Ik weet dat ze bij ons in t ziekenhuis met het lange protocol dat je eerst aan de pil moet. Met t korte protocol start je meteen met hormonen tijdens je menstruatie. Als ik hier op het forum lees is het volgens mij niet overal hetzelfde. Ik heb 34 uur voor de punctie pregnyl moeten spuiten. Is hetzelfde als ovitrelle als het goed is. Ik hoop voor jou dat er snel resultaat te zien is!

11. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Ik denk dat ik dan lange protocol zit want ze gaan mijn eigen cyclus lamleggen dus kan ik overgangsklachten ervaren.
    Is er nog verschil welke beter werkt?
    Wanneer mag je testen of bloedprikken?

12. Zonnebloem6

Zonnebloem6 Actief lid

12 aug 2015
    206
    12
    18
    Noord Brabant
    Ze hebben bij mij voor het korte gekozen vanwege moeilijke stimulatie en endometriose. Vraag me niet waarom, heb dat nooit gevraagd en gewoon aangenomen..
    Ik denk dat het per persoon verschilt wat beter werkt.

Ik moet 5 januari bloedprikken, maar denk dat ik wel eerder ga testen...ben dan veel te nieuwsgierig. Denk rond oud en nieuw, dan is het 2 weken na de punctie. Ik hoop zo erg dat het lukt na 3,5 jaar teleurstellingen.

13. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Bedankt voor je antwoorden.
    Ga heel hard voor je duimen,ik heb weer zitten googlen had ik niet moeten doen haha.

14. Zonnebloem6

Zonnebloem6 Actief lid

12 aug 2015
    206
    12
    18
    Noord Brabant
    Graag gedaan ;). Googlen is nooit een goede optie:p.

15. suikerklontje

suikerklontje Fanatiek lid

23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Succes met het traject!

Ik had tijdens iui al punctie gehad vanwege teveel eicellen. Ik vond het "meevallen"
    Ik kreeg recept voor naproxen zetpillen maar wilde graag tabletten, dit was geen probleem.
    Verder heb ik niets gehad
    Alleen tijdens ivf had ik overstimulatie en had ik uiteindelijk 44 eicellen die weggeprikt moesten worden, dit hadden ze niet verwacht, tijdens echo was het niet gezien. Halverwege trok ik het niet meer en heb toen een injectie gehad, volgens mij rapifen.

Ik wens je heel veel succes!

16. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    nou eerste spuit gezet,had al gelezen over botte naalden en wat krijg ik een naalt die niet perfect is,niet echt bot maar met een stukje er nog aan aan het einde waar de punt hoort.
    Prikken zelf viel(niet zo lekker als ganal f mee en voelde de vloeistof wel.
    Wordt wel een blauwe plek.
    44 eitjes:eek: wordt al gek bij die gedachte.
    Waren er veel bevrucht of gebruiken ze die niet?
    Ze vertelde aan mij dat bij overstimilatie direct gestopt wordt en weer over nieuw begint.

17. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
  18. Vally85

Vally85 Fanatiek lid

21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    Wat spannend zeg, zo onverwacht beginnen met IVF. Mag ik vragen wanneer je cyclus goed is om gelijk te starten? Kan me voorstellen dat je opziet tegen de punctie. Wij hebben begin januari een gesprek en horen wanneer we mogen beginnen en zie ook erg op tegen de punctie. Maar op dit forum heb ik gelezen dat sommige ziekenhuizen daar erg veel rekening mee houden! Weet niet waar je precies zit, maar hoop dat het meevalt!

Heel veel succes!

19. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Ik zit in het mch in Den Haag.(westeindeziekenhuis) punctie in het bronovo en terug plaatsing en bevruchting in leiden
    Mijn laatste menstruatie was 29 november zit net na mijn eisprong.
    Welk ziekenhuis zit jij?
    Heb je al iui gehad?
    Ik had in oktober een na controlle bij de gyn en die vroeg wanneer wil je beginnen dus ik zei januari dus vandaar dat ik vandaag de afspraak had om januari te beginnen.
    Mocht wel kiezien hoor of ik vandaag ging beginnen of volgende maand.
    Van afstel komt uitstel he dus dacht waarom niet.
    Ik was heel positief tot half 10 daarna beginnen te googlen dus bereid me nu maar op het ergste voor.
    Punctie hier is met een soort morfine,ik heb september heel veel morfine gehad (had blaaskramp na de operatie,ik kon niet plassen,zat tegen het plafon van de pijn zelfs met een cathether naar huis gestuurd(na 4 dagen ziekenhuis (ze wisten niet waar ik last van had)
    Die zondag weer terug gegaan raakte helemaal van de wereld als ik druk zette beneden.
    Weer naar huis gestuurd met laxeerspullen en die avond raakte ik in shock draaide met me ogen,heel mijn lichaam trilde en kwam er niet meer uit,Toen heeft mijn man de ambulance opgebeld.Op de ehbo hebben ze het ballontje van catheter verminderd en wist dat wat ik had blaaskrampen waren.
    Daarna in de ochtend een uroloog aan bed gehad in het ziekenhuis en schreef sterke pillen voor blaaskrampen en de catheter moest er die middag uit,niet afdoppen maar helemaal eruit was zo bang maar gelukkig met 2 verplegers en man op een postoel kunnen plassen.
    Wat een opluchting!
    Maar die morfine daar hadden we het over maar dwaalde een beetje af:D als die krampen na 15minuten over was wat een spul zeg:DIk was daarna helemaal van de wereld en vooral als ging lopen:roflmao:
    Jij ook s6
    Ik ga nu slapen morgen weer werken.

20. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ik lees even mee, wij beginnen ook maar dan met lang protocol. Ik heb begrepen van vriend Google dat een lang protocol in de regel wenselijk is, maar dat in sommige gevallen een kort protocol beter is, waarom kan ik me even niet herinneren.
    Ik ben ook wel benieuwd wat er met de eitjes gebeurd bij overstimulatie @123laura? Sowieso wel een enge situatie, snap dat een punctie niet meevalt dan! Ik zie zelf wel enorm op tegen de punctie, heb bekkenbodemproblemen gehad, dus ik weet niet of het haalbaar is. Ik hoop eigenlijk dat ik een roesje kan krijgen.

@Zonnebloem6 heeeeel veel succes morgen!

Deel Deze Pagina