een jaar gehaald!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door xxxxx1974, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    En nu verder?? Mijn zoontje drinkt nog zeker 5x op een dag bv (krijgt 2x 100ml mee naar het kdv en drinkt 2x een beker diksap). Ik wil stoppen met kolven want ik krijg de laatste week erg weinig eruit. Live voeden wil ik wel blijven doen. Hoe bouw ik het voor hem goed af overdag? Een week lang bijvoorbeeld 1x 100ml en daarna gewone melk proberen? Heeft iemand daar ervaring mee? Hij drinkt dus wel ander drinken overdag maar drinkt supergraag bij mama, zeker om de 4 uur als ik er ben. Ik vind dat voor deze leeftijd toch best vaak of is dat normaal? Het is ook als troost e.d. erg nuttig. Daarnaast eet hij best veel bijvoeding dus honger is het niet. Ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips....

2. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Hoi Hoi

Super dat je het eerst jaar bijna hebt gehaald, van harte met deze mijlpaal!!

Ik herken je verhaal helemaal, ook ik geef inmiddels 13 maanden bv en ben het kolven ook behoorlijk zat en daarbij kolf ik steeds minder, Jamila is echter booby verslaafd ;).

Ik heb besloten om deze week nog te kolven, daarna gaan we 3 weken op vakantie dus dan zal ze alleen maar live drinken en daarna wil ik de voedingen bij de opvang gaan vervangen voor koe melk.

Ze krijgt nu 1x200 en 1x100 mee dit wil ik op het begin gaan doen door 1x100cc koemelk + 100 cc bv gemengd en 1x50cc koe en 50cc bv gemengd.

Als ze dat een weekje goed drinkt zonder problemen dan wordt het 1x100cc koe+ 100cc bv gemengd en 1x100 cc koe.

Gaat dat ook weer goed dan denk ik dat ik in 1x helemaal over ga naar koemelk dus 1x200cc koemelk en 1x100cc koemelk.

Op de dagen dat we samen zijn mag ze gewoon zovaak drinken als ze wil zolang ze wil en zolang ik genoeg melk heb.

Ik hoop haar nog heel lang de ochtend en avond voeding te kunnen geven.

Hoop dat je iets aan mijn verhaal hebt ;)

3. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Hoi B en N,
    Bedankt voor je reactie. Ik had er niet bij stilgestaan dat je bv ook met koemelk kunt mengen, dat kan natuurlijk ook.... ik ga dat morgen gelijk proberen.

Vandaag heb ik voor de tweede keer maar 1x 100ml meegegeven naar het kdv om bij de boterham te drinken. Om 5 uur haal ik hem dan op en mag ie gelijk drinken bij mij. Ben benieuwd hoe dat vandaag zal gaan. Gisteren dronk ie om 6 uur na een vol bord eten nog 150ml bv uit een flesje omdat ik niet thuis was. Toen ie hoorde dat ik thuis was wilde hij om 7 uur ook nog bij mij drinken. Niet normaal zo'n volle buik had ie :)

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

Begrijp ik je goed dat je overdag wilt afbouwen omdat je niet meer wilt kolven op je werk ?

Zelf ben ik toen mijn zoontje 13 maand was gestopt met kolven op mijn werk. Als ik thuis was voedde ik hem wel gewoon. Je borsten zijn dan zo flexibel dat trekken ze vaak wel.
    En om de 4 uur drinken vaak ? Als jullie je er beide prettig bij voelen is dat prima hoor ! Er zijn geen minimale/maximale voedingen/tijden. Gewoon doen wat goed voelt voor jullie.

Deel Deze Pagina