33 weken zwanger en neusspray

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door klavertje77, 16 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klavertje77

30 apr 2009
    86
    0
    0
    Hoi,
    Ik ben bijna 33 weken zwanger en heb al minstens 2 maanden een heel erg verstopte neus. Het begon met een verkoudheid en is nooit over gegaan. Het enige wat helpt is neusspray (met xylometazoline). Sinds een paar dagen heb ik een spray tegen allergische klachten, maar die helpt (nog?) niet. Daarom spray ik ook nog die andere. Als ik dat niet doe krijg ik hoofdpijn en kan ik niet slapen. Ik weet dat je die spray eigenlijk maar 5 dagen mag gebruiken en dat het anders schadelijk kan zijn voor je neusslijmvlies... Maar dat is mijn eigen zorg. Ineens vraag ik me af of dit voor mijn kind ook kwaad kan! Dacht altijd dat het onschuldig was, maar lees wat vage dingetjes.
    Dus mijn concrete vraag: loopt mijn kind wat op als ik neusspray met xylometazoline gebruik, langer dan de 5 dagen?

groetjes!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

wat precies de invloed is weet ik niet. Maar het staat er niet voor niets dus voorzichtigheid is wel geboden. Overleg anders even met je huisarts of apotheek en kijk of zij je nog een alternatief kunnen bieden, dan kun je in elk geval afwisselen!

Mirjam

Deel Deze Pagina