Hey meiden, Ik heb al heel wat onderwerpen gelezen, maar ik ben op zoek naar meiden die na een paar cyclussen niet meer ongesteld werden of waarbij dat heel lang duurde. Zoals jullie kunnen zien aan mijn voettekst ben ik twee keer ongesteld geweest, de eerst keer (na de ontrekkingsbloeding van de pil) na 57 dagen, daarna na 42 en nu zit ik op dag 72... Ben donderdag bij de dokter geweest, heeft uitstijkje gemaakt en een bloedtest, dus wachten is op de uitslag. Als het de uitslag goed is moet ik nog een half jaar door 'rommelen' dan pas gyna, anders zal er eerder een vervolgactie komen. Ben eigelijk op zoek naar meiden die hetzelfde hebben of hebben meegemaakt. Wat de reden zou kunnen zijn en of het toch mogelijk is om zwanger te worden. Hoop dat iemand antwoorden of iig mijn verhaal herkent. Liefs Mutzie
ja hoor zit me helemaal bekend. ik heb vanalles en nog wat moeten doorstaan om zwanger te worden, ik werd slechts 2 a 3 maal ongi in een jaar.
En je bent uiteindelijk zwanger geworden? Met of zonder gedokter? En nu op naar de tweede? Bedankt voor je reactie.
ik wil je nou niet bang maken maar ja ik werd zwanger met heel veel gedokter en pas na bijna 3 jaar. hoeft natuurlijk niet voor iedereen zo te zijn
Hoi Mutzie, ik herken het ook. Wij zijn pas 2 maanden echt bezig, en nu is mn cyclus goed,maar het is iedere maand weer afwachten hoe lang het duurt. Ik ben ooit eens een aantal maanden niet ongesteld geweest,en dit jaar nog een cyclus van in de 50 en 40 gehad. Ik weet eerlijk gezegd ook niet waarom, maarzouhet ook graag willen weten. De laatste keer heb ik een bloedtest bij de ha gehad,(omdat ik 2.5 week overtijd was),maar die gad een goed gehalte van d ehormonene aan, en jahoor...2 dagen later werd ik ongesteld. Het is ontzettend vervelend, en het geeft mij ook een onrustig gevoel over zwanger worden. Maar omdat we pas écht er nu 2 maandne voor gaan, wacht ik het rustig af, en hoop en duim heel hard dat het goed blijft, en dat er niets aan de hand is. Ik zou zeker in jouw geval naar de ha gaan,en als dat niets oplost,of je er geen goed gevoel bij hebt, je laten doorverwijzen naar de gyn. heel veel succes, en ik hoop dat je snel een antwoord hebt. Liefs Vita
bij mij is de oorzaak een teveel aan mannelijke hormonen. mss bij jullie ook je kunt dit gewoon laten testen met een bloedonderzoek.
Dank je Vita voor je reactie. Ook al ben je nog maar twee maanden bezig, snap dat je je soms ook zorgen maakt. Hopelijk dat je gewoon een cyclus mag blijven houden en snel zwanger bent! Ik was ook de bloedtesten even af en dan zie ik nog wel of ik nog even verder dokter. Succes. @Grace: je schrikt me niet af hoor. Vind het erg fijn om te horen dat het ondanks het lange dokteren toch is gelukt bij jou, super! Hoop voor je dat het dit keer voorspoediger mag gaan. Veel succes. En ik maak me nog even geen zorgen (ok, klein beetje dan )
ja hoor ik hopp het ditkeer te kunnen zonder al het gedokter en gewoon met ovulatietesten werken. na de bevalling is mijn cyclus wel al wat beter. vorige maand maar 5 dagen overtijd.
Hi Mutzie, ook ik wil je vertellen dat ik na het stoppen met de pil twee menstruaties heb gehad en vervolgens meer dan een half jaar niets Ben naar de huisarts geweest en heb Provera gekregen. Vervolgens inderdaad een menstruatie en dat was gelijk de laatste voor 9 maanden want bleek zwanger. Zo zie je maar zonder gedokter toch snel zwanger! Succes meid,
he ja provera herken ik ook. heb dit wss ook nog moeten nemen. ook clomid,pregnyl,menopur, hormoonpomp, enzo ...
Hoi, Ik ben nu ook twee keer ongesteld geweest na het stoppen van de pil. Nu wachten ik ook al 78 dagen. Gek wordt je ervan. Ik heb een bloedtest gedaan. Ik ben niet zwanger, maar maak wel zwangerschapshormonen aan. Het is dus gewoon wachten. Slik wel sinds donderdag zwanger worden van de etos. dus ben benieuwd. Groetjes Joo
Fijn om te horen dat ik niet de enige ben (al is het wel rottig en wens ik het niemand anders toe...). Mijn verhaal lijkt veel op die van jou trotsemama0108, wat fijn dat je zwanger bent geworden zonder al te veel moeite! En ook op dat van jou joo. Hoe lang waren je andere cyclussen?? Wat heeft de dok gezegd na de uitslagen? Moet je wachten op je ongi? Zo ja, hoe lang?
Mijn langste cyclus was 136 dagen. Ik zit nu weer redelijk (op 41 dagen). Bij mijn eerste kindje was ik in de 2e ronde zwanger. Eisprong op dag 54. Positief op dag 72. Wij zijn nu met de 2e bezig en ik heb helaas weer last van hele lange onvoorspelbare cycli.
Hey Chebu, Wat vervelend dat je cycli weer zo lang/onvoorspelbaar zijn... Gelukkig weet je dat het kan bij zo'n cyclus, maar makkelijk is het niet. Ik hoop voor je dat je snel weer zwanger mag zijn. Succes!
Hallo allemaal, Wat fijn te horen dat ik niet de enige ben. Ik heb twee redelijk normale cyclussen gehad na het stoppen met de pil. Eén van 34 en één van 40, maar nu wacht ik al 54 dagen. Morgen ga ik naar de huisarts. Ik wil gewoon zekerheid dat het allemaal wel gezond is. Het lastige is dat ik wel wat pijn in mijn onderbuik heb en gevoelige borsten. Hoe gaan jullie met die onzekerheid om? en de negatieve testen? xx Kitty
Stiekem wel fijn om te lezen dat je niet de enige bent he? Goed dat je naar de dokter gaat. Zal zeker wel een bloedtestje (laten) doen en hopelijk wil hij je verder helpen. Ik heb mijn ups en downs. Vond de stap naar de HA erg spannend, maar het was uiteindelijk een opluchtig. Testen doe ik maar niet meer, geloof niet meer dat je raak kan zijn bij zo'n lange cyclus en zowel dat merk ik het op den duur wel denk ik Vind het soms wel moeilijk dat ik het met niemand in mijn omgeving deel. Het is mijn eigen keuze om het voor me te houden, dus moet niet te veel klagen, maar soms wil ik het heel graag even aan iemand vertellen. Daarom ben ik erg blij met dit forum. Misschien kunnen we elkaar een beetje op de hoogte houden?? Succes morgen bij de dok en laat even weten hoe het is geweest!
Hoi Mutzie, Ik ben 2 juni gestopt met de pil. daarna ben ik netjes ongi geworden en de maand daarna ook. een cyclus van 28 dagen. Nu ben ik vanaf 4 augustus niet meer ongi geworden. Ik heb een bloedtest laten doen om te kijken of ik toch niet zwanger was. Nee dus. En daarnaast om te kijken of ik zwangerschaphormonen aanmaakt. Ik moet van de dokter nu 3 maanden wachten.... Anders moet ik naar de gyn. Nu kan ik niks anders doen dan afwachten. En hoe zit het bij jou?? Groetjes Joo
Hi ben ik weer.. Nou vandaag naar HA en geen testen, wel een verwijsbriefje. Over 2,5 weken kan ik terecht bij de gyneacoloog. dat geeft me wel weer rust, al vond ik het wel raar dat ze geen bloedtest liet doen. Het blijft nog even spannend. Hoe ga jij met die onzekerheid om? xx Kitty
Terug van weggeweest! Was een beetje druk de laatste dagen. Wat fijn dat je bij de gyn terecht kan kitty. Toch vreemd dat het bij elke dokter anders is. Ik had ook wel graag langs de gyn gegaan, maar helaas, de dokter bepaald! Ik moet wachten op mijn uitslag. Zal er misschien morgen zijn. Raak er ondertussen wel aan gewend dat ik niet meer ongi ben, maar heel soms ben ik bang dat er iets goed mis. We willen toch allemaal snel zwanger zijn als we dat eenmaal hebben besloten..? joo: fijn dat er wel actie os ondernomen en dat je weet dat je bij de gyn mag komen als het over 3 mndn niet beter is. Ik moet dus morgen even afwachten en dan hoop ik duidelijkheid te krijgen wanneer ik naar de gyn zal worden doorgestuurd. Vorige week zei hij dat ik tot mei moest wachten, maar dat hoop ik toch niet Hoe is het bij jullie thuis? Hoe reageert vriend/man? En weet de omgevind het?
Op het moment zit ik op dag 50 van m'n cyclus, en nog geen ei gespot.. Moet maandag weer bloedprikken en dinsdag weer een follikelmeting bij de fertiliteitsarts om te kijken of er al enige activiteit is daar binnen.. Ben over het algemeen vrij regelmatig, maar dit is nu de 3e uitschieter die ik heb (62/85) en het komt zeker niet van het "ontpillen". Bij mijn cyclus van 62 dagen ( was toen een half jaar van de pil af) ben ik naar de HA geweest en als ik wilde zou ze me toen al doorverwijzen, maar toch maar van af gezien. 4 dagen later werd ik ongi. Bij m'n cyclus van 85 dagen had ik nog geen ei gezien, en daarom wist ik ook dat het nog wel een poosje zou duren. Nu lopen we in het ziekenhuis, hoef ik niet meer te tempen.. Moet wél afvallen, want door overgewicht kan je cyclus (je hormonen) ook in de war zijn..