Mijn zoontje is op het kdv uit bed gevallen toen hij 4 mnd oud was. Ze hebben toen wel zo'n formulier ingevuld maar die heb ik zelf nooit gezien. Wat ik begreep hoeft dat ook niet.
Wij moeten ook zo’n formulier invullen bij andere incidenten. Als bijv een kind weg loopt of kwijt raakt tijdens een uitstapje. Dus niet alleen maar val en stoot incidenten.
Dat is niks raars hoor. Volgens mij is het zelfs verplicht ouders een ongevallen formulier te laten tekenen. Ken heel wat kdv's en nog nooit 1 tegengekomen waar niet getekend wordt. Als go moeten wij ook laten tekenen.
Wij hoefden dat formulier nooit aan ouders te laten zien. We vulden het in en deden het in een map waar de GGD jaarlijks in kon kijken. Wel bespraken we natuurlijk alle ongevallen met de ouders telefonisch als het erg was of tijdens het ophaalmoment als het een klein ongelukje was.
Heb je gelijk in, maar ik zie van @RoGiJuLi wel opvallend vaak posts voorbijkomen dat er weeeer iets is gebeurd. Zodra ik dit topic zag, dacht ik ook gelijk "dat meen je niet...weer?!"
Mijn zoontje is afgelopen donderdag zo hard van de tafel op het kdv gevallen dat ik gebeld werd om ter controle met hem langs de huisarts te gaan. Eenmaal bij de huisarts begon hij heel erg te braken en verloor hij uiteindelijk het bewustzijn. De huisarts heeft de ambulance laten komen. In het ziekenhuis zijn er ct-scans gemaakt om bloedingen en breuken in de hersenen uit te sluiten. Hier was niks op te zien. Omdat hij na de scans nog steeds niet bij was, zijn er ook echo's gemaakt van zijn hart en longen. Bij deze echo's kwam hij gelukkig weer bij. Hij heeft nog een nacht ter observatie in het ziekenhuis gelegen. We zijn met de schrik vrijgekomen. Ik verwijt het kdv niets, maar ben wel benieuwd of er hier nog iets mee gebeurt. Ik heb telefonisch contact gehouden met de verantwoordelijke leidster (die ook vreselijk geschrokken was) en de leidinggevende van het kdv. Ik vond de betrokkenheid erg fijn en van mij hoeft er verder niets mee te gebeuren. Ik ben gewoon heel blij dat hij nu weer rond rent.
Wow. Sterkte en beterschap. Wat goed dat ze zo hebben gehandeld door jou meteen te bellen en je langs de huisarts te sturen.
Ik heb op het vo wel eens een ongevallenformulier ingevuld, omdat ik de ambulance had gebeld voor een leerling die op het schoolplein gevallen was met de fiets. Heup gebroken. Ouders hebben dit formulier nooit hoeven ondertekenen. Wel gelijk gebeld uiteraard. Vervelend voor je zoontje, maar het kan gebeuren toch? Misschien is je zoontje iets wilder op kdv door alle andere kindjes en prikkels, dan thuis. Zou er zelf persoonlijk niet zo bovenop zitten.. maar als je je niet prettig voelt dan misschien een andere kdv overwegen? Wat zegt je zoontje trouwens over wat er is gebeurd ? Beterschap voor hem!!
Sorry dat ik het zeg maar klinkt als een raar verhaal. Als een kind niet bij komt binnen enkele minuten wijst dat niet op ernstige letsel? Waarom zouden ze dan een echo maken. Geloof ook niet dat je dan met 1 nacht uit het ziekenhuis bent. Braken en weg vallen wijst toch ook op hersenschudding. Vaag verhaal Maar goed ben blij dat het met je zoontje goed gaat.
Ze hebben direct een ct scan gemaakt en later nog een echo omdat er niets op de ct te zien was. Wat is hier wazig aan?
Euhm... apart dat mijn verhaal in twijfel getrokken wordt. Het is exact gebeurd zoals ik beschreef. Blijkbaar wijst dat toch niet altijd op hersenletsel, want uit de ct-scan die direct bij aankomst in het zkh gemaakt is, bleek geen hersenschade. Omdat mijn zoontje nog altijd niet bij was, wilden ze andere oorzaken uitsluiten en daarom is besloten tot een echo van hart en longen. Tijdens deze echo kwam hij bij. Na controle door de neuroloog mocht hij naar de kinderafdeling waar hij de volgende dag gewoon weer mee mocht. Vreemd dat dat voor enkelen hier een "wazig" of "ongeloofwaardig" verhaal is. Ik ben in ieder geval blij dat het op deze manier afgelopen is, geloofwaardig of niet...