net begonnen met fruithap

Discussie in 'Voeding' gestart door hihi, 18 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hihi

hihi Actief lid

23 okt 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland
    Hallo!
    Wij zijn net een weekje begonnen met fruithap. De eerste dagen hoefde hij maar een paar hapjes, maar vandaag bleef dat mondje maar open gaan. Hoeveel geef je een baby van 4 maanden eigenlijk??? Hoe bouw je dit op? En wanneer begin je met groente? Of wissel je dit af? Wij geven hem elke dag rond 18.15 uur de fruithap. Hij trappelt met zijn beentjes en vind het erg gezellig. :)

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Gebruik je potjes of maak je zelf? In een potje zit 125 gram (potje vanaf 4 maanden) dus als je je aan die hoeveelheid houdt dan zit je wel goed! Kijk gewoon wat ie zelf aangeeft. Bij mijn zoontje ging het in een periode van ca 2 weken ook vrij vlot en gaf ik ongeveer een half potje per keer.
    Je kan ook al groenten introduceren op dezelfde manier. Maar ik zou dan of groenten of fruit geven per dag in het begin om eventuele allergische reacties uit te sluiten.

3. hihi

hihi Actief lid

23 okt 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland
    Dus je gaf de helft van zo'n klein potje? Ik denk dat mijn zoon daar ook wel zin in heeft, hij heeft gister zo'n 20 kleine hapjes gehad, maar wilde nog meer:p

Als hij wat meer gewent is straks, kan ik hem dan 's ochtends fruit geven en 's avonds groente?

4. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Ik ben hier ook langzaam begonnen met het introduceren van groente en fruit. iei ongeveer 5 lepeltjes per keer, na een paar dagen 10 lepeltjes en inmiddels eet Jasmine 's morgens een half potje fruit en 's middags een half potje groente. Gaat hardstikke goed.

5. hihi

hihi Actief lid

23 okt 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland
    Hij vindt het fruit heerlijk! Heeft vandaag een half potje gehad. Ik geef hem dit nu 's avonds rond 18.00 uur. Wanneer begin ik met groente? En vervang ik het fruithapje dan of verschuift het fruithapje naar 's ochtends????

6. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Ik gaf al vrij snel zowel fruit als groente. Gaat prima samen, ook als je net begint.

7. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Ik geef sinds een week ook fruit en groente. 's Ochtends rond half 10 een half potje fruit en 's avonds rond 6 uur een half potje groente.

8. hihi

hihi Actief lid

23 okt 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland
    Heb je beide in één keer geprobeerd?
    Hier dus alleen fruit en hij geniet ervan! Hij heeft een half potje zomaar op. Het lijkt me leuk om ook met groente te beginnen, maar kan dat allebei zo snel? En hoe lang blijf je een half potje geven?

Deel Deze Pagina