Hoi allemaal, Zo'n kleine 2 jaar zijn wij bezig om zwanger te worden, tot nu toe helaas zonder suc6. Al vrij snel na het stoppen met de pil wist ik dat het niet in orde was, ik kreeg mijn menstruatie maar niet. Vervolgens na een aantal maanden bij de gyn beland, duphaston geslikt en drie maal clomid 50 mg geslikt, helaas zonder resultaat. Omdat het niet klikte met de arts ben ik naar een ander ziekenhuis gegaan. Hier is alles onderzocht en er is (bloedonderzoek, samenlevingstest, zaad van mijn man, HSG) niets geks gevonden. Weer gestart met clomid en nu 100mg. Op dag 10 een meting gehad. Er zaten 2 eitjes klaar van 12 mm. De arts die de meting deed zei; als je vrijdag terugkomt kan het zijn dat ze al gesprongen zijn, ze groeien namelijk 2 mm per dag. (donderdag kon ik niet terecht gezien feestdag) Op vrijdag, cyclusdag 14 had ik weer een andere arts die de meting deed. Zij vertelde mij dat ze aan mijn baarmoederslijmvlies kon zien dat er geen eisprong is geweest of aankomt. (veel te dun) Ze keek nog snel naar mijn ene eierstok waar die 2 follikels zaten, maar er zat er nog maar 1 en die was nog steeds 12 mm. Ze zei dat het deze ronde niets meer uithaald en ik waarschijnlijk overga op spuiten ;-(. maar toch vind ik het vreemd. Mijn temperatuur is namelijk wel al sinds de 14e hoog. Dag na het onderzoek had ik gevoelige borsten. Soms heb ik het idee dat mijn baarmoederslijmvlies te dun is en daardoor het eitje niet kan nestelen. Ik ben namelijk altijd een week na mijn ei al weer ongesteld. Maar de arts kan dit niet uit mijn bloed naar voren halen. Heeft iemand ervaring met metingen en dun baarmoederslijmvlies? En hormonen spuiten? Kan ik dat zelf ook.. Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Ik kan mezelf aardig gek maken met mijn eigen theorieen. Liefs Lotteke1980
Kijk, dit is nu hét grote nadeel van Clomid! Oh, ik word hier erg boos om. Ik had precies hetzelfde in het eerste ziekenhuis en had het idee dat ik mijn lijf alleen maar aan het vernielen was met Clomid. Maar nee, dat was niet zo volgens de gyn. Gewoon 6 maanden proberen. Na 6 maanden terug en bleek er geen ei te zien te zijn. Vanaf toen steeds FM en de dosis Clomid omhoog. Vanaf toen steeds dun bmsv. Kans op innesteling nihil. Ik was er klaar mee. Ander ziekenhuis, andere medicatie. Slik nu voor de tweede ronde Femara en had de eerste ronde een pracht ei én goed slijmvlies. Vandaag voor de tweede ronde eerst FM. En het is geen toeval want voordat ik zwanger was van de eerste gebruikte ik ook Femara en toen was ik ook snel zwanger. Ik zeg: af van de Clomid en spuiten of een ander medicijn in pilvorm.
Hi mol81, bedankt voor je snelle reactie! fijn nieuws dat je nu wel een ei en mooi slijmvlies hebt Klinkt als een bekend verhaal zo te lezen. Femara heb ik nog nooit van gehoord, en ga zeker informeren! Volgende week dinsdag heb ik een vervolgafspraak met de gyn. Waarschijnlijk gaat hij dus voorstellen om te spuiten, maar wellicht kan ik hem op het idee brengen van Femara! En Femara? Hoe gebruik je dat? Bedankt Mol81 voor de tip, hopelijk hebben jullie deze ronde geluk.
@Lotteke1980 Ook bij mij sloeg Clomid niet aan, en wilde ze steeds ophogen. Ik heb toen zelf gevraagd of spuiten een optie zou zijn, omdat ik hier positieve verhalen over gehoord had. De gyn stemde hier meteen mee in, omdat spuiten beter te reguleren is met ophogen en zo... Vorige week woensdag begonnen en het is echt heel goed te doen! Mijn vriend zet 's avonds de spuit met de prikpen. Je voelt er helemaal nix van....
De kans is klein dat je Femara zult krijgen. Femara is een middel dat vrouwen met borstkanker slikken, een anti hormoon, maar als je het 5 dagen slikt heeft het dezelfde werking als Clomid, maar dan met minder bijwerkingen. Ik heb een hoop over Femara gelezen toen mijn IVF arts het mij wilde laten slikken van dag 1 t/m 5 in een IVFcyclus dus samen met hormonen spuiten. Ik kwam er achter dat het in NL bijna niet gegeven word. Er zijn ook meiden die in het buitenland (waar Femara veelvuldig word gebruikt bij vruchtbaarheidsbehandelingen) succesvol hebben gebruikt en nu bij terugkeer in NL geen enkele arts kunnen vinden die het voor een volgend kindje willen voorschrijven. Ik heb het trouwens wel geslikt bij mijn IVF, maar ik was in behandeling in Duitsland. Clomid heeft het nadeel dat het soms voor slecht slijm zorgt. Spuiten heeft dit nadeel niet. Als je arts je wil laten spuiten zul je eerst van de verpleegkundige spuitinstructies krijgen en dan zul je idd zelf moeten gaan spuiten. Dat klinkt heel eng en je zult de eerste keer wel ff jezelf over een drempel heen moeten helpen, maar op een gegeven moment draai je je arm er niet meer voor om Succes!!
Hier in het ziekenhuis wordt geen Clomid gegeven vanwege de vele bijwerkingen en de negatieve effecten op het bmsv. Mjn gyn zegt dat Clomid al zo'n oud medicijn is (jaren '70) en dat het zijn langste tijd gehad heeft. Femara werkt hetzelfde als Clomid. Van dag 3 t/m dag 7 slikken. Ik had vandaag (dag 10) een goed ei en dat had ik de vorige ronde ook. Fijn nieuws na een jaar Clomid en steeds geen goed ei (cystes) of heel dun bmsv. Spuiten kun je ook vragen natuurlijk. Hier heb ik geen ervaring mee.